[RC]na pasku czy bez...

Witam
Pytanie moje dotyczy uzywania nadajnika. Interesuje mnie w jaki sposob
wygodniej wam sie steruje - z nadajnika trzymanego w rece czy zawieszonego na
pasku. Moze jakies zalety i wady?
Pozdrawiam
Romek
Reply to
Romek K
Witam!
Ja latam TYLKO Z PASKIEM. Sanwa jest tak fajnie wywazona ze po puszczeniu nadajnika antena opada w dol - wiec nie ma obawy o potracenie drazkow. Swojego czasu (na poczatku) latalem kciukami - ale teraz mam porownanie, ze latanie trzema palcami daje znacznie wieksza precyzje sterowania i wyczucie.
Reply to
Arcimek
Ja się po latach latania "na pasku" przekonałem do szelek. Kolega wcisnął mi na siłę - mówiąc spróbuj! I jak spróbowałem, to nie chciałem ich oddać! Nic nie dynda, nic na karku nie ciąży, z pulpitem - 100% komfortu :-))
Pozdrawiam Piotr
Reply to
Piotrp_de
Latam z pulpitem (t.j. kawalek dykty z nadajnikiem przypocowanym ekspanderem i linkami do powieszenia na szyi). Inaczej nie daję sobie rady.
kuba
Romek K wrote:
Reply to
Jakub Mendys
Witajcie. Mam MC-12. Dotychczas nadajnik zawiesza³em na pasku mocowanym do zaczepu na ¶rodku obudowy. Niestety takie zawiaszenie jest niestabilne zw³aszcza przy wysuniêtej antenie. Nie potrafiê sterowaæ samymi kciukami dlatego musia³em dodatkowo podtrzymywaæ nadajnik. Dlatego ostatnio zbudowa³em ze sklejki pulpit zawieszany na porz±dnym pasku i mam nadziejê, ¿e jako¶æ lotów siê poprawi ;o). Czekam na próby terenowe.
Jarek JK
Reply to
JK
U¿ytkownik JK <jarek@mikronika._USUNTO_.com.pl> w wiadomo¶ci do grup dyskusyjnych napisa³: snipped-for-privacy@ni.mikronika.com.pl...
Cze¶æ, jak poprowadzi³e¶ / gdzie zamocowa³e¶ ta¶my no¶ne aby nie przeszkadza³y ?
pozdr. Renart
Reply to
Renart F.
Cze¶æ Renart
Pasek zaczepiam do pionowych prêtów d³ugo¶ci ok 15cm zakoñczonych oczkami. Prêty wkrêcone w pulpit pionowo od strony brzucha.
Jarek
Reply to
JK
Arcimek, boś w końcu posłuchał dobrych rad starszych kolegów :))) Latanie kciukami nigdy nie da takiej samej precyzji, jak 2-3 palcami z podparciem dłoni na pulpicie.
A co do opadania do przodu nadajnika to dodam, że kiedys tez mi to pasowało, doputy raz wypuszczałem model z ręki i dziabnąłem anteną w glebę. Jak łatwo się domyślić, antena pękła. Poza tym wasze obserwacje są różne dla różnych nadajników - są takie, gdzie pasek zaczepiony na środku przeszkadza w regulacji trymerów, więc jest kicha. I z takim nadajnikiem najwygodniej jest na pulpicie. Zaś te, które nie mają zbyt dużo gałkologii i są niezbyt grube łatwo zawieszać na pasku. Więc każdy sposób jest dobry, a najgorszy to trzymanie nadajnika w dłoniach
Pozdrowienia Sławomir 'Gmeracz' Gmerek =========================================== Polska Witryna Modelarska:
Sławomir Gmerek