Uziemienie - pytanie dodatkowe

W wielu wątkach pojawia sie temat uziemienia podłączonego do sieci wodociągowej. Koronny argument to zazwyczaj brak możliwości zapewnienia ciągłości instalacji wykonanej z metalu. Czy we własnym parterowym domu na wsi w którym ocynkowana rura wychodzi spod ziemi w łazience i potem łączy sie z co najmniej kilometrem rur stalowych można ja wykorzystać jako uziemienie w celu zabezpieczenia instalacji w łazience różnicówką? Dom zasilany jest instalacją napowietrzną para przewodów w izolacji więc ryzyko zerwania samego przewodu zerowego jest małe ale jednak istnieje więc zerowanie bolców w gniazdkach jest niezbyt pewnym zabezpieczeniem.

Reply to
Padre

rura wychodzi spod ziemi w łazience i potem

Pokrętnie to ująłem:) Oczywiście nie po tylko przed wejściem do domu jest kilometr rur stalowych bo w domu jest łącznie z 10 metrów rur miedzianych bo łazienka jest przez ścianę z kuchnią.

Reply to
Padre

Jestes pewien tych kilometrow ? Bo znajomemu wodociagi dociagnely plastikowa..

No to chyba bezpieczniej tak. Ale jak to wlasny domek, to mozna wykonac bardziej profesjonalne uziemienie.

Witam Wodociąg może być z rur PE, jeżeli budowany w latach 70-tych, to mogą być rury cementowo-azbestowe (obecnie wymieniane na PE). Zrób uziom sztuczny, wbijając parę metrów ocynkowanego pręta w ziemię. Większa wiertarka udarowa, doskonale się sprawdza. Tak robili uziom u mnie na działce instalując prąd. Wbili bodaj 6 m pręta mierząc na bieżąco rezystancję uziemienia. W warunkach technicznych było < 10 om. PP

Reply to
PL(N)umber_One

Padre pisze:

Tylko jesteś pewien że nigdy (tzn. np. za 20 lat) ktoś Ci gdzieś przy okazji remontu nie wmontuje kawałka plastiku po drodze, albo te wodociągi gdzieś nie wymienią jakiegoś kawałka na plastikowy?

Z drugiej strony chyba lepsza taka rura niż zakopane wiadro w ogródku jako uziemienie.

Reply to
Tomasz Pyra

Nawet jak cały wymienia na plastikowy to i tak 15 metrów ocynku 1,5m pod ziemia zostanie a to chyba lepiej niż jeden pręt czy stare wiadro.

Reply to
Padre

PL(N)umber_One pisze:

15 metrów przez działkę i co najmniej 400m ulicą jest na pewno stalowy bo choć z lat 70 to byłem przy jego zakopywaniu.
Reply to
Padre

PL(N)umber_One pisze:

Tez to rozważam szczególnie że z jednej strony domu mam bardzo wysoki poziom wody w gruncie (ok 1m)więc chyba łatwo uzyskać wymaganą rezystancję, z drugiej strony nawet to 15m wodociągu też powinno mieć małą rezystancję.

Reply to
Padre

Ale to mu tylko pokaze ewentualne uplynnosci w instalacji w domu. ???

Reply to
meloon

studn

Reply to