zmywarka

Witam! Mam zmywarkę kompaktową marki Siemens. Po czterech latach zaczęła
szwankować: przecieki wody na zewnątrz, na szklankach i ściankach zmywarki
widoczny biały nalot. Informuję, że gdy badałem twardość wody (przy zakupie
zmywarki) to wynosiła ona 33,77 dH (stopni niemieckich) czyli bardzo dużo
związków wapnia i magnezu. W zmywarce dozowanie soli (solanki) do filtra
zmiękczającego jest ustawione na max (zgodnie z instrukcją obsługi). Ostatnio
poszukując przyczyny wycieku wody ze zmywarki (zdjęta obudowa) zauważyłem, że
na niektórych elementach jest osad kamienia kotłowego a filtr jonitowy
(zmiękczający wodę) jest zabrudzony rdzawym osadem. I pytanie: co teraz
zrobić? wymieniać filtr jonitowy (drogo - serwis). Czy może jest jakaś inna
przyczyna powstawania tego białego osadu?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie! (I moja Pierwsza Połowa również!)
Reply to
tymoteusz
tymoteusz pisze:
Sprawdź czy kamień (lub inne brudy z sieci wodociągowej) nie zapchał częściowo dopływu wody. I to zarówno przy kurku (tam jakaś siateczka bywa) jak i w rurkach wewnątrz. U mnie od niemal dziesięciu lat filtry są rudawe i to nie stanowi problemu. Ale brak dostatecznej ilości wody do mycia i płukania problem już stanowi.
Reply to
Adam Moczulski
tymoteusz snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał(a):
pewno zużył się jonit w demineralizatorze. Wieczny nie jest a twarda woda zabiła go wcześniej. Jonity można kupić i spróbować wymienić samemu.
Reply to
sok marchwiowy
Nawet mo¿na je zregenerowaæ w roztworze soli kuchennej. Poczytaj o tym na pl.rec.akwarium. Ludzie tam siê u¿ywaj± ¿ywic jonowymiennych do poprawiania parametrów wody.
Pozdrawiam Micha³
Reply to
Stolat
Dziś dodzwoniłem się do serwisu. Gdy będę w mieście, gdzie ten serwis się znajduje (4.03.2009), to obejrzę w instrukcji serwisowej, jak to wymontować i ile to kosztuje. Pewnie będzie łatwiej wymienić całą puszkę z jonitem, niż ją rozpołowiać i potem kleić. W necie sporo poczytałem na temat jonitów ale nigdzie nie znalazłem sprzedawcy tej substancji czyli jonitów amfoterycznych, które są regenerowane solanką. Dzięki za podpowiedzi.
Reply to
Antoni Markowski
U¿ytkownik "Antoni Markowski" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:gnugr2$fg2$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...
Cos mi siê zdaje, ¿e tam jest ¿ywica jonowymienna, która zmiêkcza wodê. Miêkka wody jest dobra od mycia jak i nie osadza siê kamieñ na elementach metalowych. Chodzi mi o co¶ takiego
sprzedaj± ca³e 25l ale mo¿na to kupowaæ w mniejszych ilo¶ciach.
Je¿eli wk³ad kosztuje do do 80 z³ to rzeczywi¶cie nie warto siê bawiæ. Ale co¶ mi siê zdaje, ¿e bêdzie kosztowaæ du¿o wiêcej.
Pozdrawiam Micha³
Reply to
Stolat
U¿ytkownik "Antoni Markowski"
Puszka o której piszesz to pojemnik o wysoko¶ci równej zmywarce. S± tam ró¿ne cuda, zawory, kana³y labirynty, czujniki. Filtr jest tylko ma³± czê¶ci± ca³o¶ci. Jedynie odwierciæ otwór i wymieniæ zawarto¶æ.
Robert
Reply to
Robert Wańkowski
Robert Wańkowski snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):
To jest zmywarka kompaktowa czyli połowa wysokości normalnej ( na jedną szufladę). Pojemnik na jonit jest niewielki. Ponad nim jest zbiornik na sól i są rurki i chyba jakiś "dyfuzor". Część tego urządzenia ("dyfuzora") rozebrałem w celu wyczyszczenia z osadów, które tam się zebrały. W środę będę wiedział jak się "dostać" do reszty. Będę miał wgląd do instrukcji serwisowej.
Reply to
Tymoteusz
Byłem dziś w serwisie Bosch-a. Mam rysunki serwisowe zmywarki. Część, która mnie interesuje (wymiennik jonowy) ma nazwę "Płaszcz wodny". W jednej puszce jest pojemnik na jonit, pojemnik na sól, regulator dawkowania soli i sporo różnych przyłączy. Cena tego ustrojstwa zwala z nóg: 405,- PLN. Nie ma możliwości wywiercenia/wycięcia otworu w celu wymiany jonitu. Zresztą sama żywica jonowymienna w najmniejszej ilości 25 litrów (!) też kosztuje prawie 270-, PLN. Tylko co zrobić z tą resztą (ok. 24 litry) jonitu? Chyba kupie oryginalny płaszcz wodny!
Reply to
tymoteusz
Zreszt± sama
Jonit mo¿esz kupowaæ w mniejszej ilo¶ci poszukaj w firmach zajmuj±cych siê sprzeda¿± aparatury do uzdatniania wody. A jak nie to olej to :) moja zmywarka nie ma ¿ywicy jonowymiennej i nie mam ani grama kamienia, byæ mo¿e za ma³o soli dozujesz. A wodê we Wroc³awiu mamy do¶æ tward±.
Pozdrawiam Micha³
Reply to
Stolat
Znalazłem żywicę jonowymienną. W tym tygodniu dostanę ze sklepu, który mi Pan polecił. Ilość i sposób dostawy oraz płatności uzgodniłem ze sklepem telefonicznie. Przyślą i to b. tanio. Za 1 litr z kosztami przesyłki wychodzi 30 PLN. W sobotę biorę się za wymianę wkładu. Mam rysunki z serwisu i na nich widać co można zdemontować. Myślę, że się uda! Dziękuję Panie Michale za wskazanie źródła nabycia tego środka! Pozdrawiam! Tymoteusz
Reply to
tymoteusz
U¿ytkownik "tymoteusz" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:gp3te6$3fu$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...
Mi³o, ¿e w koñcu uda³o mi siê komu¶ pomóc :), zazwyczaj to inni mi pomagali. Powodzenia w naprawie.
Pozdrawiam Micha³
Reply to
Stolat
Witam po długiej nieobecności. Dostałem tanio (30PLN) jonit. Wywierciłem otwór, wypłukałem stary i zasypałem nowy. Potem klejenie otworu klejem silikonowym na gorąco. I montaż do zmywarki. I woda naprzód! A tu słychać "puknięcia", "trzaski". Widzę, że zbiornik z jonitem bardzo się wybrzuszył. Okazało się że jonit z wodą zwiększa swoją objętość o czym nie wiedziałem. Znowu demontaż. Widać pęknięcia na krawędziach zbiornika jonitu. W tej sytuacji pozostało skorzystać z kupna całego urządzenia zmiękczającego w serwisie (406PLN). Zamówiłem, wpłaciłem zaliczkę i czekałem 8 dni na wiadomość, że serwis dostał "płaszcz wodny". Dziś rano pojechałem do metropolii. Po południu montaż płaszcza wodnego. A dodatkowo przed wężem zasilającym (w wodę) przykręciłem filtr zmywarkowy polifosfatowy typu FHPRA2. Ponoć zmiękcza wodę do pralek i zmywarek. Zobaczymy czy to pomoże, bo woda u mnie jest bardzo twarda. Przy uszkodzonym zmiękczaczu próbowałem używać zmywarkę. Na talerzach czuć było ostry wapienno-magnezowy osad. Dziś była próba szczelności a jutro zmywarka będzie oddana do eksploatacji. Dziękuję wszystkim. którzy służyli mi w tym wątku radą. Tymoteusz
Reply to
tymoteusz