Zarowki - o co cho?

W dniu 2012-09-15 10:01, J.F. pisze:

No ale to sie chyba wlasnie do tego sprowadza, ze jedziesz 5km wymienic te jedna spalona zarowke, a nie hurtem cala ulice dzialajacych i 1 spalona???

Czyzby nie bylo chetnych?

Patrzac na zmieniajace sie przepisy, to moze sie to okazac calkiem mozliwe. Zaraz moze UE wprowadzi nakaz wymiany lamp o przekroju "kanciastym" na okragle, bo zakaz stawiania betonowych to chyba juz jest... Pozniej z "koloru blaszanego" na np. "zielone" zeby byc bardziej eko i w zgodzie z natura ;) I tak interes sie kreci. A kto za to placi? Pan placi, Pani placi, ja place... Ale w mediach ladnie brzmi "UE dala X mln EUR..." i ciezar odpowiedzialnosci finansowej w tym stwierdzeniu sie rozmywa, jakby te EUR to drukowano z powietrza.

File not found
--
venioo -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)
Dnia Sun, 16 Sep 2012 17:20:04 +0200, snipped-for-privacy@interia.pl napisał(a):

Cholera wie - moze czekaja az sie zepsuje kilka, a wtedy na sasiednich ulicach tez kilka, i ekipa ma co robic w rejonie. A moze one bardziej powtarzalne i po tych paru tysiacach godzin jest sens wymienic wszystko, bo juz dlugo nie pozyja ?

Mysle ze byli, tylko po prostu trafic nie moge. A moze google zaczelo filtrowac. Bo w sumie nawet jak nie bylo, to trzeba by jakies ogloszenie.

Ale nawet bez tego - moze oprawy pordzewialy czy co ?

Patrzac na to co sie dzieje ... moze i drukuja. Dolary tez drukuja z powietrza, ale z glowa :-)

http://www.renvolt.com/files/Oplacalnosc%20lamp%20hybrydowych.pdf
Tu licza 300zl za wymiane sodowki.
snipped-for-privacy@interia.pl napisa(a):

Venioo ! Masz dobre wyczucie sytuacji. Te dyrektywy to wietny sposb na robienie kasy. Tyle tylko, e nie u nas. Czy kto wyobraa sobie "przeinstalowanie" w wielu tysicach mieszka owietlenia arowego na wietlwkowe? Albo zamiany tzw. lampek nocnych, takich do czytania na inne? To jest kasa ! Ale nikt nie wpad na pomys by wszystkie samochody, mae czy due miay reflektory na jednej wysokoci by nie olepia si wzajemnie. Podobnie wiata tylne. Migacze , hamulcowe itp pozycyjne, w rnych miejscach i rnych ksztatw. Ale koncernw samochodowych nikt nie ruszy. Za mocne. W.Kr.
W dniu 2012-09-16 20:02, W.Kr. pisze:

Po prostu staram sie uzywac szarych komorek samodzielnie na podstawie tego co widze ;)

To jasne - bo MY jako narod juz niczego nie produkujemy.

Wpadl. I opisuja to przepisy homologacji pojazdow.

Niekoniecznie. Rozne bzdurne przepisy probuje sie wprowadzic - w moim odczuciu - zeby pognebic konkurencje ;) Jezeli np. w niemczech (gdzie mamy grupe VAG, Mercedesa, BMW i kilka pomniejszych) wymysla dajmy na to "autopilota" to przedstawiciele w UE beda forsowali wprowadzenie tego jako obowiazku w kazdym nowym aucie na terenie UE za X lat. Wtedy konkurencja albo musi sie wysilic finansowo i wymyslic podobne rozwiazanie, albo kupic je juz gotowe od tych, co je wymyslili. W znakomitej wiekszosci najnowsze rozwiazania elektroniczne jak popatrzec w nasze samochody to sa na podzespolach niemieckich (BOSCH, SIEMENS).
Pozdrawiam :)
--
venioo -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)
Dnia Sun, 16 Sep 2012 21:08:05 +0200, snipped-for-privacy@interia.pl napisał(a):

Ironizujesz, czy powaznie ? Akurat "producentow oswietlenia LED" jest u nas od zatrzesienia.

Sprawdzic czy nie made in poland - chwalic sie nie ma czym - tu tania sila robocza :-) J.
W dniu 2012-09-16 22:06, J.F. pisze:

Yyyy... To wymien mi jakas chociaz jedna polska marke liczaca sie na swiecie, skoro mamy ich "od zatrzesienia". W kontekscie robienia kasy.
Bo ze cos produkujemy dla kogos (jesli chodzi o zarowki to PHILIPS w Pile), to on na tym robi kase, a nie my :|
Przepraszam - robimy Pasagona (chyba jeszcze robimy?) jako nasza mysl techniczna. Nic innego nie przychodzi mi do glowy. Ma byc Arrinera Hussarya - ale co z tego wyjdzie i na ile polskie - to zobaczymy (w kazdym razie trzymam kciuki).

Made in China jeszcze wiecej jest produktow, ale to nie swiadczy nijak o tym, ze to chinskie marki - tylko jak sam zauwazyles tania sila robocza.
--
venioo -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)
Dnia Sun, 16 Sep 2012 22:13:49 +0200, snipped-for-privacy@interia.pl napisał(a):

A czy ja pisalem ze "liczaca sie w swiecie" ? Albo "robiaca duza kase" ?
Wpisz w google "producent oswietlenia led". Lako, ledecco, lediko, cezos, tanzi, kobi, topmet ... Oczywiscie zakres tej "produkcji" jest rozny.
Ale przynajmniej jedna firma jest znana w Brukseli: http://www.esse.eu/index/?id c420d928d4bf8ce0ff2ec19b371514

Ale troche kasy zostaje w kraju. Robia tam w ogole jeszcze zarowki ?
W dniu 2012-09-16 23:50, J.F. pisze:

Pisalismy o robieniu kasy na dyrektywach - a tu drobni producenci sie nie licza.

Ta - import z ChRL i pakowanie u nas :P

:)
Coraz wiecej - bo podnosza co roku najnizsza krajowa :P

Jak staralem sie tam o prace 3 lata temu to robili ;)
--
venioo -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)
Dnia Sun, 09 Sep 2012 16:07:39 +0200, bartekltg napisał(a):

Do kuchni ... samochodowa D2S, trche przytlumiona oprawa - i bedzie wsam raz. Tzn jasno bedzie :-)
Dnia Sun, 09 Sep 2012 13:57:17 +0200, PeJot napisał(a):

No tak, ale ja mam kinkiet czy zyrandol, gdzie po wymianie beda mi w sufit swiecic. Co w zasadzie jest dobre, ale nieoszczedne :-)

Nie ma zadnych. Musialbym caly zyrandol zmieniac. A jak jakies sa, to czesto "do zarowek" a nie do swietlowek.
Ale na szczescie duze kule ladnie wygladaja, i swiderki ladnie wygladaja, tylko problem bo nie wiadomo ktore ladniej :-)
W dniu 2012-09-09 21:59, J.F. pisze:

Proponuję pół na pół :)
--
P. Jankisz
Dnia Sun, 09 Sep 2012 22:17:16 +0200, PeJot napisał(a):

Nie, to nie bedzie ladnie wygladalo.
Chociaz ... moze sie myle, moze by i ciekawie bylo ... gdyby nie to ze sa trzy ramiona :-(
J.
P.S. patrze, patrze ... a gdyby tak zmienic oprawki i dac trzy rury w trojkat? na szczescie chyba zadna dlugosc nie podpasuje :-)
W dniu 2012-09-09 22:17, PeJot pisze:

Rozetnij i posklejaj, uzyskasz pół kule - pół świderki :)
pzdr
--
venioo -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)
W dniu 2012-09-08 19:05, J.F. pisze:

Z ciekawosci poszukalem sam w google pod haslem "sore eyes fluorescent lights tubes". Oto ciekawsze wyniki:
http://www.fullspectrumsolutions.com/whats_wrong_with_cool_white_lamps.shtml
http://spectrumalliance.co.uk/case-studies
http://www.naturallight.com.au/benefits/research/research.html
i ciekawe badania tego czlowieka: http://en.wikipedia.org/wiki/John_Ott
Ale rodzynek zostawilem na koniec: http://www.solux.net/cgi-bin/tlistore/infopages/comparison.html
Ciekawe ile z produktow zachowuje rzeczywiscie normy takie jak egzemplarz testowy :)
Pzdr :)
--
venioo -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)
Dnia Sat, 08 Sep 2012 23:54:59 +0200, snipped-for-privacy@interia.pl napisał(a):

Tylko wiesz - wszytko to takie niewyrazne, i nie wiadomo przez kogo pisane i w jakim celu.
Niemcy zakazali "cool-white" ? A potrafi ktos podac link do przepisu, bo google to tak wynajduje od "zakazali" do "w niektorych instytucjach medycznych". No i podstawy do zakazania by sie przydaly, bo historia prawa zna rozne ciekawe przypadki.
Zaczyna sie od bolacych oczu ... wsrod uzytkownikow komputerow ? A wczesniej im swietlowki nie szkodzily ?
Co oni dokladnie nazywaja "full spectrum" a co "cold white" to jestem ciekaw. Bo nawet mi sie znalazlo ze "cool-white" sa zakazane od 1995.
Jestem w stanie uwierzyc kolor jakos tam wplywa na psychike ... ale kolor, czy cale widmo ? Jestem w stanie uwierzyc ze okreslone pasmo powoduje jakies fotochemiczne reakcje. Ale .. po biurze chodzimy ubrani. Przyklad z bilirubina podwojnie nieudany - raz ze w pare dni u noworodkow przechodzi samoczynnie i pozniej doswietlania nie trzeba, dwa - akurat do tego uzywa sie niebieskiego swiatla. Czerwone i zolte nie jest wystarczajaco zdrowe :-)

Ciekawe, ale znow - temperatura barwowa/kolor, a nie wiadomo czy widmo.

Pragne zwrocic uwage na dwie rzeczy: a) zrodlo fimowane przez "najwiekszego fachowca", ktore to polepsza zdrowie itp ma piki, ktore najwyrazniej nie przeszkadzaja. Ale dziur w widmie nie ma.
b) swietlowki o rownym widmie sa dostepne. A nawet te o nierownym dziur nie maja.

No przeciez masz http://www.solux.net/cgi-bin/tlistore/infopages/ultralux-false-data.html
Super, hiper, a rzeczywistosc bywa inna :-)

Ale tu mowa o ludziach chorych, ktorym i zwykle swiatlo sloneczne szkodzi. I tak mowiac szczerze to nie jestem przekonany co do emisji UV przez swietlowki, kiedys usilowalem wykorzystac, a tu d* ... ma ktos pomysl jak to sprawdzic ? Jakis proces wrazliwy na bliskie UV ?
W dniu 2012-09-09 19:25, J.F. pisze:

Znalazlem tylko cos takiego (ale to zakaz sprzedazy wprowadzany sukcesywnie wg zalecen UE z tego co zrozumialem): "Verkaufsverbot in der EU
Wie Glühlampen sind auch bestimmte Leuchtstofflampen von dem Verkaufsverbot in der EU betroffen. Das Verbot ist in der EG-Verordnung 245/2009[20] geregelt, die der Umsetzung der Ökodesign-Richtlinie 2005/32/EG dient und tritt in drei Stufen in Kraft:
Bei der ersten Stufe ab April 2010 gelten Mindestwerte für die Lichtausbeute und Farbwiedergabe von T8- und T5-Lampen, weniger effiziente Lampen dieser Typen dürfen nicht mehr in Verkehr gebracht werden. Gleichzeitig müssen Hersteller detaillierte technische Angaben zu allen Lampen veröffentlichen. Ab der zweiten Stufe ab April 2012 gelten die Werte auch für alle anderen Zweisockellampen (z.B. T10 und T12), was ein faktisches Verbot der T12-Lampen bedeutet. Gleichzeitig treten Anforderungen an die Lebensdauer und den Rückgang des Lichtstroms während des Betriebs in Kraft. Die dritte Stufe fordert ab April 2017, dass alle Leuchtstofflampen mit Vorschaltgeräten der Energieeffizienzklasse A2 kompatibel sein müssen.[21]"
[...]
Z cala reszta wypowiedzi przedmowcy sie zgadzam, wiec wycialem ;)

Hmmm... Jak mam astygmatyzm i wade wzroku to moze miec wplyw? Bo np. prowadzenie samochodu po zmroku _podobno_ bardzo meczy wzrok u ludzi z astygmatyzmem (nie wiem jak to mialbym porownac, ale wierze na slowo okulistom). Wydaje mi sie to prawda, bo pamietam czasy jak jeszcze nie musialem nosic okularow i jezdzilo mi sie bez roznicy dzien/noc, a teraz jazda noca daje mi sie wyraznie we znaki (ale moze to juz starosc ;))
--
venioo -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)
Dnia Mon, 10 Sep 2012 22:14:12 +0200, snipped-for-privacy@interia.pl napisał(a):

To juz rozporzadzanie KE, wiec owszem - realizacja wczesniejszej dyrektywy, ale obowiazuje we wszystkich krajach unii.

Tylko z tego co doczytalem w oryginale - to wymagana efektywnosc jest obnizona dla lamp o wysokim wspolczynniku Ra.
I swoja droga nie wiem - to promocja lamp o pelnym widmie, czy na odwrot - ulga, zeby mogly byc nadal sprzedawane, a nie objal ich zakaz, jako ze ciagle sa mniej wydajne :-)

Nie wiem, ale powyzej mowa o chorobie, ktora powoduje wprost wrazliwosc na swiatlo. A nie jakies dalsze zaleznosci, ktorych nie wykluczam, ale z ciekawosci bym zbadal.

Starosc, kurza slepota, zle dobrane okulary ..
W dniu 2012-09-07 23:03, J.F. pisze:

A ogrzewanie włącza się zaraz po wyłączeniu klimatyzacji ...
--
P. Jankisz
W dniu 2012-09-07 17:05, J.F pisze:

W Intermarche nie ma, zadnej, ani jednej sztuki "normalnej" zarowki. W innych nie wiem, bo na L4 akurat w domu siedze a zona miala po drodze tylko ten jeden sklep.

Mleczne z rok temu widzialem w Leroy-u - kosztowaly ok.6PLN i mialy dopiek "nie do stosowania w pomieszczeniach! tylko do uzytku w kuchenkach!" czy jakos podobnie

To przy produkcji wieloelementowych energooszczednych zarowek, o duzo wiekszej zlozonosci mniej energii idzie? Bo jak dla mnie to takie pitolenie, jak z samochodami hybrydowymi - uzytkowanie takiego auta jest ekologiczne w porownaniu z konwencjonalnym dieslem, tylko jakos proces produkcyjny i pozniejsza utylizacja takiego samochodu bardziej szkodliwy - ale o tym nikt nie mowi.

Swietlowka odpada.

Problemem w porownaniu do zarowek jest stosunek ich jakosci/ceny. No i jasnosc swiecenia, rownomiernosc itp.

Pokoj z komputerem, przy ktorym zdarza mi sie popracowac/pograc czasem dlugo, czesto w nocy. Mocniejsza zupelnie niepotrzebna.

Wyprobowane wielokrotnie, w firmach, u znajomych. Jak po ok 2h zaczynaja mnie oczy szczypac patrze na oswietlenie - i wszystko staje sie jasne wtedy. Kiedys nawet kupilem do domu. Z 3szt zostala tylko jedna, reszta sie nie przepalila calkiem szybko.

No to jest pocieszajace. Jeszcze zeby tylko cena byla 1pln jak zwyklej zarowki to wtedy kupie caly zapas :)

HEHE - jacys niemcy opatentowali zarowke 100W jako "kule grzewcza" - skoro wiekszosc energii idzie w przemiany energetyczne, to swiatlo uznali za niepozadany efekt uboczny. I tym sposobem obeszli bzdurny zakaz :) PS. Z ww artykulu widze, ze nie zakazano sprzedazy zarowek halogenowych - jestem uratowany.
--
venioo -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)
Dnia Fri, 07 Sep 2012 20:46:13 +0200, snipped-for-privacy@interia.pl napisał(a):

no to www.allegro.pl :-)

Sadzac po cenie - mniej. taka zarowka co 40h zuzywa pradu za 60gr, juz po 400h swiecenia zuzyty prad kosztuje wiecej niz tania swietlowka :-)

U nas w kraju ponoc wiecej rteci jest emitowane z elektrowni niz w swietlowkach. Wegiel tez zawiera rtec.
Reszta skladnikow juz nie jest taka szkodliwa ... zreszta trafiaja przeciez do zakladu recyklingu elektrosmieci, a zarowki tam oddajesz ? :-)

W zasadzie powinienem napisac ze zywotnosc takiej led lampy jest tak duza ze jest w efekcie tansza niz zarowka. Ale ... sam nie bardzo w to wierze :-)
Pozostaje ci oszczednosc na pradzie - jesli swiecisz 2h dziennie, to juz po roku usklada sie z 10 zl :-)

Ale co - tylko kompaktowe, czy rurowe tez ? To jest na tyle dziwne, ze ja bym przebadal zjawisko. Choc to troche glupio robic to za wlasne pieniadze :-)
P.S. przy komputerze masz pewnie ekran LCD ... a tam tez tak naprawde swieci swietlowka :-)

Na razie to moze kupisz zarowek za 50 zl ? :-)

Ale one sa drogie :-)