dobre zarowki 100W

Dobra dusza podeslala mi taki link http://dom.wp.pl/artykul/setka_nie_zaswiecisz,624.html i uswiadomilem sobie nagle ze mam juz bardzo malo czasu na zakupy.
Czy ktos moglby poradzic jakiej firmy "setki" kupic? Tak ze 100-150 sztuk. Pytam bo widzialem w akcji zarowki marki "Tesco" (co okolo 60 groszu za sztuke w detalu) ktore starczaja na tydzien-dwa.

Po ustawach o ksztalcie ogorka, kolorze marchewki i srednicy jablka przyszla widac kolej na zarowki. Ja bym tam juz wolal Moskwe niz Bruksele.
Ja uzywwam zarowek fluorescencyjnych od lat. Wnioski: poki co, sa do d... Mniej wiecej 30% nie wytrzymuje roku. Mimo ze mozna kupic z rozna barwa swiatla, zadana barwa mie ejst wlasciwa. Potzrebuja czasu na "rozgrzanie", i w zarowce nowej ten czas jest krotki, ale czym zarowka starsza, tym jest dluzszy i dochodzi do pol minuty. Polowa z nich po pol roku zaczyna brzeczec. Jak sie przepala to nei wiadomo co z nimi robic, bo wedle pudelka nei mozna ich wyrzucac do smieci, a nikt nei zbiera. Koszt utylizacji tez nalezy dolacayc do kosztow uzytkowania.
Uzewam zarowek General Electric, Sylvania oraz jakichs "no name". Wszystkie mniej wiecej jednakowo do dupy
Podstawowa zaleta z mojego punktu widzenia jest to ze generuja mniej ciepla
A.L.

Też używam nowoczesnych żarówek. Kupuję drogie. A raczej kupiłem raz. Przeciętnie wytrzymują u mnie takie żarówki półtora roku. A mają dwa lata gwarancji. Pudełka i paragony to świętość. W marketach na gwarancji wymieniają napsutą na dobrą bez mrugnięcia okiem.

On Fri, 03 Apr 2009 07:51:20 -0500, A.L. wrote:

Odwrotnie. Wytrzymywaly calkiem sporo. Ale teraz kupujesz tanie chinskie.

I znow - swietlowki rurowe potrafia miec bardzo ladne widmo. A chinskie kompaktowe faktcznie w prazki.
Czy to prazkowe zle .. mnie nie przeszkadza.

A na jak dlugo zapalasz zarowki ? Owszem - w szale ekologii mozna zapomniec ze do kibelka sie nadaja najlepiej.
P.S. robia swietlowki o bardzo krotkim czasie rozgrzewania.

Wrzucasz do pudelka i wysylasz poczta. Do producenta, do burmistrza, do senatora - kogo tam uwazasz za winnego :-)
Adampio wrote:

A czy ktoś policzył ile energii potrzeba na wyprodukowanie takiej "energooszczędnej" świetlówki? Nie mówiąć o przywiezieniu jej z Chin (pewnie 90% dostępnych w sklepach to produkty chińskie) i późniejszej utylizacji - to straszne świństwo, metale ciężkie itp. Zwykłe żarówki idą na stłuczkę szklaną...
Maciek

Najgorsze jest to, ze w naszym klimacie jakies 80% swiecenia zarowek w mieszkaniu przypada na okres grzewczy, i cieplo "zaoszczedzone" na mniej grzejacych "zarowkach" trzeba bedzie wyrownac mocniejszym nastawieniem ogrzewania. O tym oczywiscie zaden z propagatorow tych "zarowek" slowem nie powie.
MJ
Michal Jankowski wrote:

Ale to ciepło i tak (w miastach) produkowane w EC, i możesz je zamiast do ogrzewania domu skierować do chłodni kominowej, czyli na zmarnowanie. Dodatkowe ogrzewanie budynków nie wiąże się tutaj z większym zużyciem paliwa. Oczywiście w przypadku domków ogrzewanych samodzielnie jest inaczej, ale i tak jest pewna korzyść - mniej sprawne ogrzewanie zamieniasz na bardziej sprawne. Przy założeniu, że prąd też pochodzi ze spalania (w PL spełnione) daje to w sumie oszczędność paliwa... :)
Co oczywiście nie zmienia faktu, że "obowiązek świetlówkowy" jest kretynizmem, który spowoduje co najwyżej ogromne zwiększenie skażenia rtęcią. Chińskie tandetne układy zapłonowe palą się po roku, jeśli się je normalnie często zapala i gasi, a wtedy kupa rtęci ląduje w koszu (bo przecież żadnego skupu w tym kraju nie zorganizujesz - skoro nie udało się to ani z bateriami, ani z butelkami po piwie)...
Mateusz Nowaczyk

Ciagle bedzie mozna kupowac halogeny, prawda?
Pozdrawiam BS
Bandytyzm!