Allegro - filmy modelarskie

Na Allegro sprzedaje ktoś CD u filmami pościąganymi z internetu. Fajnie - prawa autorskie - jak pisze:

"FILMY SĄ POŚCIĄGANE Z RÓŻNYCH STRON ALE SĄ TO TAK ZWANE FREEWARE CZYLI FILMY DARMOWE, MOŻNA JE SAMEMU POŚCIĄGAĆ ALE PO CO TRACIĆ CZAS I PIENIĄDZE !! ZA TAK NISKĄ CENE NAPRAWDE WARTO!!!"

No jestem bardzo ciekaw czy ten kolega ma od wszystkich autorów zgodę na publikację i handel nimi :-)) To taka fajna filozofia - jak w internecie, to niczyje i można posprzedawać...

Pozdrawiam Piotr

Piotrp_de
Robert 'Heyoan' Gadomski

Ke'dem guerfel "Piotrp_de" <znajdziecie@na_mojej_stronie.hp> ihn news: snipped-for-privacy@polnews.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.rec.modelarstwo

Hmmm... może daj administratorom znać, żeby się gościem zajęli?

Reply to
Peter 'Mikolaj' Mikolajski

Ke'dem guerfel Arcimek snipped-for-privacy@f.plNOSPAM ihn news:Xns943397076183Carcimekpwm@193.110.122.80: takh oblivyn ihn aa'kua pl.rec.modelarstwo

Pisać to on sobie może, a wystarczy prośba o weryfikację aukcji do adminów, a oni już swoje robią. W ten sposób już paru osobników handlujących bazami e-maili straciło konta...

Reply to
Peter 'Mikolaj' Mikolajski
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Reply to
Mariusz Pulkowski

Hej Piotr,

nie zdziw się jak znajdziesz tam wszystkie swoje filmy.

Reply to
Marek 'mRqS' Szulen

Tak mi się też wydaje :-) A nie mógłby ktoś z kolegów zarejestrowanych w Allegro poprosić o weryfikację? Ja niestety nie znalazłem żadnego maila na który mógłbym do admina Allegro napisać...

Pozdrawiam Piotr

Piotrp_de

ok, sie robi.

Pzdr, Pavvel

Reply to
Pavvel

Ok, zglosilem wszystkie te aukcje do weryfikacji i wyslalem maila obsludze allegro, zeby sie przyjrzeli. Pzdr, Pavvel

Reply to
Pavvel

Dzięki! Jeżeli któryś z kolegów nabył by ten film i były by na nim moje filmy, to poproszę o informację i namiary na sprzedawcę.

Do mnie zwracali się już koledzy i z Polski i Niemiec z prośbą o zgodę na skopiowanie filmów w celach niemomercyjnych np. dla użytku klubowego czy rozprowadzenia takich płytek po kosztach własnych dla znajomych. Nie miałem nic przeciwko temu.

yć może, że ten sprzedawca na Allegro sprzedaje faktycznie "czysty towar". I

jeżeli ktoś opublikowane przez siebie materiały publikuje z dopiskiem "wolne do kopiowania i płatnego rozpowrzechniania" jest też OK. Ale ja tu wyczytałem w opisie "towaru" zupełnie inne tony. Nie po to ludzie robią takie filmy kosztujące dużo czasu, by jakieś pasożyty się na tym wzbogacały. I niechby choć jeden taki bezprawnie skopiowany z netu film na tej płytce był - to opłaci się to sprawdzić. A kary za pogwałcenie praw autorskich mogą być słone...

Pozdrawiam Piotr

Piotrp_de

Ke'dem guerfel "Kaper" snipped-for-privacy@antispammer.astercity.net> ihn news:bp4me4$2fp0$ snipped-for-privacy@foka.aster.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.rec.modelarstwo

Znacznie lepszą jest mail, bo można napisać w nim coś bardziej konkretnego, niż to, co jest w weryfikacji...

Reply to
Peter 'Mikolaj' Mikolajski

Za duzo kombinujesz. Pzdr, Pavvel

Reply to
Pavvel

A Ty nie zastanowiłeś się, że istnieje coś takiego co w cywilizowanych społeczeństwach określane jest jako prawa autorskie? Powiedz - jako, że

iszesz o filamch które określasz jako "free download" - ile możesz mi takich

filmów w sieci pokazać, gdzie ich autor pisze wyraźnie o tym że można je kopiować w celach komercyjnych?

Jeżeli na tych CD są jakieś moje filmy, to mój adwokat już zaciera rączki :-)

Pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotrp_de

Ke'dem guerfel "jw73" <jerry snipped-for-privacy@o2.pl ihn news:bp5k2b$o0n$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.rec.modelarstwo

Ale film "free download" nie oznacza, że każdy może sobie z nim robić to, na co ma ochotę. Ba, jeżeli wyraźnie nie zaznaczę na stronie, że można coś z nim robić, to domyślnie chronią film prawa autorskie, czyli nie ma "free download - free use".

Poza tym gość koszt ściągnięcia opłacił raz, a za każdą płytkę bierze taką samą kasę, czyli od pewnego momentu zarabia na tym, nieprawdaż? Czyli zarabia na _moim_ filmie...

Reply to
Peter 'Mikolaj' Mikolajski