aparatura z walkery, jaki odbiornik?

Witam Modelarstwem zajmowałem się daaawno temu. Od tamtej pory nic, aż mnie naszło i kupiłem sobie śmigłowiec. O taki:
http://www.allegro.pl/item523033111_pro_stabilny_helikopter_rc_walkera_5_4_symulatory.html Tak mi się to spodobało, że postanowiłem własnymi siłami sklecić coś zdalnie sterowanego. Pewnie będzie to poduszkowiec, bo wydaje mi się prosty. Teraz zasadnicze pytanie - czy aparatura walkery, jaką już mam będzie działać z jakimś innym odbiornikiem? Na przykład z czymś takim: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id '6
Pytanie pomocnicze - gdzie poczytać o podstawach RC. To znaczy jak połączyć serwo z odbiornikiem (to chyba wiem), jak połączyć silnik z odbiornikiem, jak używać silnika bezszczotkowego. I tak dalej.
pozdrawiam Jacek Kłapacz. ter_haar

Zapraszam na forum: http://pfmrc.eu lub http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/index.php
Ewentualnie zapraszam na nasza stronke DEBILI: http://www.debile.internetdsl.pl
Tutaj masz konfiguracje napedu dla dwusilnikowcow http://www.debile.internetdsl.pl/readarticle.php?article_id=4
ale te, gdzie sa dwa regulatory na osobnych kanalach mozesz spokojnie zastosowac do poduszkowca. Sam kiedys popelnilem "Koorzacza", co prawda na 2 szczotkach, ale zabawa byla przednia.
http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t '16
Co do aparatury, to mozesz ja spokojnie zastosowac do prostych modeli, bo mixery wbudowane sa w modul 4in1 w modelu. Na obudowie tego modulu masz na pewno zaznaczone na jakim pasmie dziala. Najprawdopodobniej 35MHz. Na kwarcu tez pewnie bedziesz mial napisany nr kanalu. Teoretycznie nie powinno byc problemu ze wspolpraca z odbiornikami takimi jak REX czy ten wymieniony, ale w praktyce tego nie testowalem. Co do sklepu, to polecam watek na forum:
http://pfmrc.eu/viewtopic.php?tu8
Nie kupowalem u nich, wiec powstrzymam sie od komentowania. A opinie sa rozne ... Mam bardziej wiarygodne sklepy, ktorych sprawdzac nie musze.
Pozdrawiam J.W.

I tu sie jak sadze mylisz ... WALKERA zastosowala swoje wlasne rozwiazania co do kodowania sygnalu i ani nadajnik z innym odbiornikiem nie bedzie dzialac jak i odbiornik z innym nadajnikiem... Probowane w konfiguracji inny nadajnik odbiornik WALKERA i dopiero pozniej doczytane....Eskay dziala, Walkera nie.... Jesli sie myle to oczywiscie prosze mnie poprawic! Pozdrawiam RD
Użytkownik Bishop napisał:

W sumie jest to prawie standard PPM, ale takie prawie jak Żywiec ;-) Nadajniki Walkery generują standardowe impulsy kanałowe 1.5ms +/-0.5ms, tyle, że jest ich aż 11 co oczywiście wymusza sporo dłuższy czas całej ramki (o ile pamiętam coś kole 30ms). Niektóre standardowe odbiorniki mogą sobie z tym radzić. Zależy to od konstrukcji dekodera. Natomiast odbiorniki 4w1 wymagają dokładnie takiego formatu ramki jaki daje walkerowski nadajnik. Z typowym nadajnikiem taki odbiornik się nie dogada.
Pozdrawiam Grzegorz

Pozwolę sobie dodać że jest kilka typów aparatur Walkery. Część z nich (znam je jako 4 i 6 kanałowe, prawdopodobnie WK0404 i WK0406) mają standardowy sygnał PPM. Aparatura WK0701 ma zaimplementowany PCM a aparatury WK0405 i WK0408, oraz mają autorski sposób kodowania sygnału. Te z całą pewnością pracują tylko z dedykowanym odbiornikiem.
--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl
Użytkownik Piotr "Pitlab" Laskowski napisał:

Ma Kolega oczywiście rację. Pozwoliłem sobie uprościć problem do jednego nadajnika Walkery, który miałem w rękach, a to oczywiście nie musi dotyczyć wszystkich wersji.
Pozdrawiam Grzegorz

Chyba niestety masz rację. Przynajmniej tak piszą tutaj: <http://www.epheli.pl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t 38&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=>
W takim razie czy można dostać tani (z naciskiem na tani) odbiornik pasujący do nadajnika walkery? 4 kanały w zupełności wystarczą. Oczywiście nie 4in1, tylko coś bez mikserów, pasujące do poduszkowca (albo samolotu).
Wiosną pewnie się skusze na Belta CP. I jak rozumiem, to aparatura esky będzie działać bez problemów np z REX 5 +, a potem jak mnie najdzie fantazja mogę kupić inną aparaturę i beltem też z nia polatam?
pozdrawiam Jacek ter_haar.

Bardzo fajny link, dziękuje. Wiele mi się rozjaśniło. Jeszcze jedno pytanie pozwolę sobie zadać - jak prawidłowo robi się zasilanie z jednego akumulatora lipoly 11.1v - pełne napięcie z akumulatora idzie przez regulatory na silniki, ale co z zasilaniem odbiornika i serw? Serwa i odbiornik to max 6v z tego co wiem.
Ok, doczytałem. Stosuje sie regulator z BEC, który to BEC to po prostu stabilizator impulsowy, tak?

Balse i pręty węglowe kupiłem u nich bez problemu. Ale tak na przyszłość można spytać co to za inne wiarygodne sklepy?
pozdrawiam serdecznie Jacek ter_haar.
Wed, 21 Jan 2009 08:05:14 +0100 ter_haar(wywalto)@poczta.onet.pl napisał:

Można też stosować zewnętrzny BEC, niezależny od regulatora (osobiście "regulator" wolałbym nazywać falownikiem, ale co tam...).

Teoretycznie mógłby być i liniowy, ale szkoda tak energię z akumulatora do ogrzewania otoczenia wykorzystywać, a serwa trochę biorą. Przy obniżaniu z 11,1V na 6V w stabilizatorze liniowym tracona (wydzielana w postaci ciepła) byłaby moc prawie równa pobieranej przez obciążenie.
--
RUN"
Press PLAY then any key: