Axi2826/10 - pytanko

Czesc,
Obliczenia obliczeniami, ale moze ktos na zywo to testowal. Chce w modelu
szybowca zamontowac nastepujacy uklad:
Axi2826/10
Jeti 70 Adv+ Opto
PolyQuest 2500 20C 3S
Aeronaut 13x8 na kolpaku 50mm, wiec w zasadzie prawie 14x8
Szybowiec dosc duzy. Makieta ASW28 3.4m, ale RTF ok 2600g z napedem.
Powierzchnia 50dm2.
Nie chodzi mi w zasadzie o platowiec, ale bardziej, czy to smiglo jest OK do
silnika, a pakiet do pradu... Jak mowilem... Obliczenia + Motocalc mowia, ze
bedzie w punkt, ale...
Moze ktos mial cos w poblizu - serdecznie prosze o podzielenie sie
doswiadczeniami.
Pozdrawiam,
Marcin
Reply to
goflying
Witam. Układ jak najbardziej trafiony. Mam ten ten silnik w 3 m Promyku.Akumulatory pociągną spokojnie.Ja posiadam regulator 40A i trochę słabsze akumulatory,dlatego trochę odciążyłem silnik dając śmigło 13x7.Silnik teoretycznie pobiera max. ok 34 A prądu.Jest też Axi2826/12 ,który pobiera mniej prądu ale z dużym momentem obrotowym.Warto to wziąć pod uwagę.Szukałem tego silnika ale w momencie zakupu nigdzie go nie mogłem dostać. Pozdrawiam Paweł S.
Reply to
pawels13WYTNIJTO
Czesc,
U¿ytkownik snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...
Serdeczne dzieki za odpowiedz!
Zastanawialem sie nad silnikiem /12, ale z tego co liczylem, on juz raczej potrzebuje pakietu 4S. Przy 3S jest zdecydowanie niedovoltowany - mowiac krotko na pakiecie 3s osiagalem na nim gorsze wyniki niz /10 nawet dajac wieksze smiglo.
Mozesz powiedziec na czym opierasz swoje stwierdzenie "Silnik teoretycznie pobiera max. ok 34 A pr±du". Jak policzyles ten "teoretyczny" prad.
Mozesz powiedziec jakie dokladnie masz akku?
Serdecznie pozdrawiam, Marcin
Reply to
goflying
Po prostu dane producenta.
FullMax 1700mA 3s
Na tym pakiecie 3-4 wyciągnięcia modelu w górę.Twój zestaw będzie chyba bardziej dynamiczny i pozwoli Ci na dłuższe silnikowe latanie.A tak w ogóle to zastosowanie napędu do tego modelu dało mi max .przyjemności latania beznapędowego. Paweł S
Reply to
pawels13
U mnie wyglada to tak: AXI 2820/10 Jeti Advanced 70A Opto Pakiet 2100,3S, 20c smiglo 10x6
jest dobrze i pobor pradu nie zabija silnika oraz pakietu. Poki co testowalem tylko w reku bo w modelu bedzie montowane dopiero za parenascie dni ale wyglada, ze bedzie rownie ok w powietrzu.
Swego czasu tez myslalem o silniku 2826/10 gdzie pakiet 2100,20c mialby mniejszy pobor ale stwierdzilem, ze spokojnie 2820 pociagnie i nie ma co wydawac dodatkowej stowki...
Pozdr,K.
Reply to
promian