Obliczenia kominów

Witam,

Inwestor w trakcie odbioru końcowego zażyczył sobie aby przedstawić mu obliczenia wytrzymałościowe komina podgrzewacza. Nie mam ani ochoty ani czasu na wdawanie się w jałowe dyskusje (dokumentacja jest już zatwierdzona w UDT, inwestor też zresztą ją wcześniej akceptował) więc muszę obliczyć ten komin.

Zrobiłem już wstępne obliczenia traktując komin jako pionowy rurociąg utwierdzony na dolnym końcu i obciążony wiatrem. Obliczenia zgodne z UBC. Wszystko jest OK. Ale zapewne są jakieś normy i przepisy dotyczące liczenia tylko kominów. Czy ktoś mógłby mnie oświecić które obowiązują w Polsce?

Doc

Zestawienie norm dotyczących kominów:

projektowania:
max

Reply to
Aleksander Matuszak

Ja nie bardzo rozumiem .. przeciez UDT chyba wymagal obliczen w dokumentacji ? I zezwolenie budowlane itp ..

J.F.

UDT to nie CBA. Ich interesuje tylko to, co jest obciążone ciśnieniem (no i dźwigi, ale to piętro wyżej). Konrad

Reply to
KA

Dnia Sat, 07 Jul 2007 19:10:49 +0200, Aleksander Matuszak napisał(a):

Niestety nie posiadam go jeszcze i nie wiem co dokładniej zawiera więc zadam na wyrost może trochę glupie pytanie: czy jest jakiś program pomagający wykonać obliczenia wg tej normy (ROBOT?)

Doc