jakie obliczenia można prowadzić na liczydle,

Jak prowadzi sie obliczenia na liczydle? dzieki pozdrawiam Michal

Reply to
MK" <mi-koz[NIE LUBIE ze spamem].pl

Polecam odpowiedni fragment ksiazki 'Pan raczy zartowac, panie Feynman' :-)

pozdrawiam

krzys

Reply to
myszek

Mój ojciec, jeszcze z czasów liczydeł twierdzi że umie policzyć pierwiastek.

Konrad

Reply to
KA
Reply to
MK" <mi-koz[NIE LUBIE ze spamem].pl

A nie wiem. Jakieś sztuczki magiczne. Właściwie, po rozłożeniu na któryś z ciągów, możnaby każdą funkcję wyrazić dodawaniem i odejmowaniem.

Konrad

Reply to
KA

Na Ukrainie Panie w sklepach dodają ceny na takim dużym liczydle;) Widziałam na własne oczy.

Użytkownik "MK" <mi-koz[NIE LUBIE SPAMU]@wp[precz ze spamem].pl> napisał w wiadomości news:dehdbu$8tr$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Reply to
beee

Dowolne.

Zobacz tytaj

google na abacus A.L.

Reply to
A.L.

Wed, 24 Aug 2005 11:06:53 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "MK" <mi-koz[NIE LUBIE SPAMU]@wp[precz ze spamem].pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Rozumiem twój problem. Właśnie mam na drugim kompie uruchomiony CP/M-86 i też kombinuję "co by tu jeszcze" :-)

Reply to
BLE_Maciek

MK <mi-koz[NIE LUBIE SPAMU]@wp[precz ze spamem].pl> napisał(a):

Może algorytm herona ?

Osoby chore na autyzm podobno błyskawicznie wyciągają pierwiastki z ogromnych liczb. Ciekawe wg jakiego algorytmu?

WM

Reply to
Wlodzimierz

pozdrowienia

krzys

Reply to
myszek

I pierwiastek trzeciego stopnia...

A.L.

Reply to
A.L.

Wlodzimierz napisał(a):

Intuicyjnie, wydaje mi sie ze metaoda kolejnych przyblizen. Tak przynajmniej ja bym sie do tego zabral. Autyzmy nie mam ... chyba :)

Reply to
Lukasz Sczygiel

Użytkownik "MK" <mi-koz[NIE LUBIE SPAMU]@wp[precz ze spamem].pl> napisał w wiadomości news:dehdbu$8tr$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

a'propos: żona moja posiada skarb w postaci wielgachnego przedwojennego jeszcze liczydła. To było liczydło profesjonalne, zawodowego księgowego (czy jak się tam wtedy to nazywało), ono oprócz normalnych rzędów z dziesięcioma krążkami na każdym i wydzielonych dwóch rzędów do liczenia groszy ma jeszcze coś dziwnego: znajdujący się pomiędzy tymi groszowymi a normalnymi dodatkowy pręt na którym są tylko cztery krążki. Do czego to było? Do liczenia "ćwiartek"?

Jarek P.

To prawda, wystarcza zaledwie 2 (nieskonczone... ;-)) rzedy koralików, by na takim liczydle (zwanym w informatyce maszyna dwulicznikowa) zasymulowac maszyne Turinga, a wiec i dowolny program, m.in. Matlaba. :-)

Pozdrawiam Piotr Wyderski

Reply to
Piotr Wyderski

Hm, uwzgledniajac odleglosc pomiedzy "punktami przerzutu" i skonczona predkosc swiatla, mozna by wprowadzic nowa jakosc do teorii logarytmow :-)

Hm .. mowisz ze dwa rzedy wystarcza ? Jak chcesz zakodowac informacje i jak chcesz wykonac operacje np przesuniecia tasmy o jeden znak ?

Jarek P. <jarek[kropka] snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał(a):

Tu jest instrukcja obsługi liczydeł.

WM

Reply to
Wlodzimierz
Reply to
Piotr Wyderski

Wlasnie o ten krok mi chodzi, bo na poprzednie wpadlem.

Piotr Wyderski