Jaki elektryk na początek-jakie koszty?

Witam, ponieważ sam uczę się latać RC, jak można się domyślić wszystko co spalinowe jest dużo dla mnie za ciężkie i w efekcie za szybkie. Do tego stopnia, że po rozbiciu 2 spalinowego trenera powiedziałem dość i chcę przesiąść sie na modele z nap. elektrycznym. Myślę, że pilotaż będzie łatwiejszy, nieprawdaż??. Zwracam się więc do Kolegów z prośbą o radę, jaki zestaw ARF wybrać na początek, co trzeba będzie dokupić i mniej więcej z jakimi minimalnymi wydatkami na dodatkowy sprzęt trzeba sie liczyć. Posiadam kompletną aparaturę. Ważne jest aby samolot był możliwie wolny i łatwy do opanowania przez nowicjusza. Cena również gra rolę. Wdzięczny za rady. Pozdrawiam, Piotrek

Reply to
PS

Moze to brak cwiczen na symulatorze - co nieuchronnie prowadzi do katastrofy w drugiej polowie pierwszego kolka...

Pozdrawiam, Andrzej Kowalski

Reply to
Andrzej Kowalski

:))

Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

Co wy tak z tymi symulatorami ??? Jakoś do symulatora zasiadłem 1,5 roku po tym jak zacząłem latać i jedyne modele jakie rozbiłem to przez swoją głupotę/brawurę lub roztargnienie.

Na początek proponuję taki zestaw ćwiczeń:

1 delta depronowa Marka Jankowskiego w wersji szybowcowej 2 kawał łąki 3 rozbieg i wyrzut delty 4 tak manewrować aby delta zatoczyła krąg i wylądowała za naszymi plecami 5 if pilot!=zmeczony goto 3 else odpoczynek goto 3
Reply to
Skazoo Bemowo ErCe

Użytkownik Skazoo Bemowo ErCe napisał:

kiedys w domach komputerow nie bylo a ludzie latali, tylko ze wtedy wszystko (z aparatura wlacznie) robilo sie samemu i bylo sie w stanie samodzielnie niezbyt wielkim nakladem finansowym naprawic, a teraz... zreszta bracia Wright polecieli chociaz na aerodynamice sie nie znali, pan Ford zbudowal samochod chociaz nie byl inzynierem nawet, niektorzy maja po prostu talent, a inni nie...

Reply to
AlexY

Witam

Ja proponowalbym wiecej cwiczen na symulatorze chyba ze szykujac sie do spaliny kupiles dobra ladowarke do pakietow.

Z autopsji wiem ze poprzedzony miesiacem treningow na FMS, pierwszy lot spalinowym trenerkiem 1.8ccm w dosyc wietrznych warunkach wypadl calkiem niezle.

Model bez podwozia to latwiejsze ladowanie kapotarz raczej nie mozliwy, predzej kret. Model oblatal mi kolega, doswiadczony modelarz, pozniej juz bylo z gorki.

Pozdrawiam Jerzy Dabrowski

Reply to
Jury

W przypadku przejścia na naped elektryczny jest odpowiedż na pytanie czy posiadasz ładowarkę z ktorej na lotnisku byłbyś w stanie naładowac pakiet np. Ni-MH , Ni - Cd , bo ten to właśnie element jest najdroższy motorek 280

+przekładnia +śmigło ok 65 zł , regulator ok 60-70 może taniej i baterie accu 70 -80 - oraz mikroodbiornik np ReX i dwa mikroserwa po ok 95 zet Polecam Gawronka od MM - patrz na stronę do filmów i nie wierz nikomu kto mówi że to nie lata - lata i to bardzo bardzo - . Mam pakietek wodorków 700 - na pół gazu latam ok 40 min
Reply to
Jerzy

Zapraszam do lektury

wiele odpowiedzi.