[szkutnictwo] Drewniane - kilka pytań na początek

Cześć,

Jak już wspominałem w innym wątku, chciałbym reaktywować się jako modelarz.

Od dawna marzyłem o budowaniu drewnianych modeli statków. Więc pomyślałem, że swój "powrót" zacznę od prostego drewnianego statku z zestawu.

Wcześniej sklejałem głównie z kartonu, więc nie mam doświadczenia z drewnem. W związku z tym zrodziło się kilka pytań. Przejrzałem oczywiście najpierw archiwum grupy, teksty dostępne na PWM, ale zostało mi jeszcze parę kwestii.

  1. Podstawoy zestaw narzędzi. Jak powinien wyglądać?

  1. Dodatkowe narzędzia. Narzędzie, które nie są konieczne, ale znacznie ułatwiają prace szkutnika. Jakie?

  2. Stocznia. Dotychczas nie używałem czegoś takiego. Czy rzeczywiście nie można kupić czegoś gotowego, co pozwoliłoby budować w miarę wygodnie statki? Czy tak jak opisuje kolega na PWM, muszę zbudować coś własnego?

  1. Mam do wyboru modele w skali 1:50 i 1:25 - są to modele tego samego okrętu. Czy łatwiej buduje się w większej czy mniejszej skali (obróbka drewna, itp., itd.)?

  2. Czy znajdę gdzieś informacje, porady jak malować pędzelkiem? Aerograf jest chyba jeszcze poza moimi umiejętnościami.

Może przynudzam, ale zanim przystąpie do budowy, muszę skompletować "kącik do pracy" i wiedzę potrzebną do uzyskania w miarę dobrych efektów.

Paweł Łabaj

Witaj !!! Zapytaj mareckiego (poniżej podaję link do jego strony)

Marek C