Kilka pytań

Witam

  1. Czy zna któryś z kolegów adres sklepu (najlepiej internetowego) w którym można kupić balse sortowaną wagowo (chodzi mi o twardość).
  2. Ile powinien wynosić kąt nachylenia skrzydła wzgledem statecznika pionowego ??
  3. Czy są jakieś proporcje co do skrzydła z uszami, ile procent skrzydła powinny mieć uszy a ile centropłat w skrzydłach do nauki latania, co dają zwężające się uszy i czy jest jakiś wzów aby obliczyć jak mają się zwężać ??

Chciałem poszukać tego w archiwum ale nie wiem jak to się fachowo nazywa więc proszę o wyrozumiałość, co do pierwszej części pytania drugiego chodzi mi o kąt nachylenia cięciwy skrzydła względem satecznika w szybowcu do nauki latania o profilu clark 11 %.

Pozdrawiam i proszę Was nie bijcie :)

Reply to
Morhts

Użytkownik "Morhts" napisał w :

A) AFAIK nie ma takiego. A zważywszy na kolejne pytania, taka balsa zupełnie IMO nie jest ci potrzebna ;-)

:-))))), czytać, zrozumieć, pytać. Nie odwracać kolejności. Szukach hasła "kąt zaklinowania". HINT - jest to funkcja specyficzna profilu, i dotyczy raczej usterzenia poziomego :-))

Clark ma kat zaklinowania ok. 2% AFAIK. Wystarczy jak jego dolna powierzchnia jest równoległa do pow. usterzenia poziomego.

PS. na uszach się nie znam za grosz

Reply to
kojot

Użytkownik "kojot" snipped-for-privacy@post.xxx.pl> napisał w wiadomoœci news:43fec37b$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...