Jak to jest z profilem w akrobatach

Witam,
może pytanie jest banalne, ale nie znalazłem odpowiedzi.
Dotychczas miałem kilka modeli, najczęściej motoszybowców czy trenera -
i zawsze profil skrzydła był na zasadzie: łuk z góry, wklęsłość albo
prosto z dołu. Rozumiem że wg fizyki powietrze przelatujące szybciej
wzdłuż łuku u góry tworzy niższe ciśnienie dające siłę nośną.
Teraz składam model z EPP co się zowie Funky - produkcja Cemech i trochę
dziwię się, że profil sakrzydeł to chamski kawał EPP, bez żadnych
wygięć - zwykła docięta płyta.
I właśniwe pytanie:
Z czego tu jest siła nośna?
Rozumiem że napęd powinien unosić ten model na śmigle nawet i będzie
latał, ale chyba pośród prawdziwych samolotów trudno o takie dziwactwo,
co to będzie siłę nośną czerpało jedynie ze śmigła. Domyślam się też że
ważny jest kąt natarcia skrzydła - na zasadzie ręki wystawianej z okna
samochodu podczas jazdy. Będę wdzięczny za uwagi.
Rzecz druga:
czy lotki w takim akrobacie EPP w pozycji 0 mam zrobić na płasko ze
skrzydłem? Zamierzam zastosować jedno serwo, a więc nie będę miał
możliwości zabawy z klapolotkami i regulowania wygodnego tego nachylenia
później. Pewnie siłę nośną dałoby się większą wyciągnąć jakby loki obie
były lekko w dół, ale wtedy kiszka z lataniem na plecach...
Reply to
Ukiel
z kata natarcia, nawet drzwi od szafy moga leciec, ale generuja bardzo turbulentny przeplyw oraz bardzo duzy opor, ale sile nosna takze, wiec moga leciec, tak samo jest w Twoim modelu, gdzie nie liczy sie doskonalosc, bo nadrobi to i tak silnik.
extra 300 chyba wisi na silniku, su -27 takze ;) No ale aerodynamika Twojego modelu rzadzi sie troche innymi prawami (m. in. ekonomicznymi, latwa,szybka tania budowa ) niz duzych samolotow.
jak wyzej
ale po co Ci klapy w samolocie ktory lata 12km/h i jest ze styropianu? ;-) To jest zabawa a nie walka o osiagi.
Reply to
tomla
Witaj!
U mnie na stronie masz opis składania Funky ( z firmy Cemech). Lotki i stery ustawiasz na "zero", wbrew pozorom po wyłączeniu silnika model nie spada jak cegłówka na dół, ale szybuje ;-)) Model naprawdę super lata, ja i koledzy jestesmy z niego bardzo zadowoleni. Na mojej stronie w dziale Video masz link z lotów tym modelem
Pozdrawiam Marek GG: 1299639 ***
*
**
Reply to
Marek - Yak
dziwię się, że profil sakrzydeł to chamski kawał EPP, bez żadnych
Zastanow sie skad sila nosna w akrobatach o profilu symetrycznym ;-)Zwykla plaska plytka to rowniez profil tyle ze wlasnie symetryczny. ;-)
Reply to
Arkadiusz Mania
Toteż właśnie od początku korzystam z tej strony, bo kartka od Cemechu jest pożyteczna jak schemat od TV zamiast instrukcji obsługi!
Bardzo raduje taka czujność i chęć pomocy,
serdecznie pozdrawiam,
Kamil.
Reply to
Ukiel