Konstrukcja stalowa

Hi,
Mam konstrukcję stalową pod urządzenia generaujące drgania, jak na szkicu:
http://imageshack.us/photo/my-images/62/frameh.jpg/
Ponieważ chcemy aby cała kosntrukcja nie trzęsła się i nie hałasowała nadmiernie rozważam dwie opcje: 1. ulokować urządzenia na osobnej ramie (czerwonej) która będzie oddzielona od konstrukcji głównej wibroizolatorami, 2. Zrobić wszystko jako jedną konstrukcję - w takim przypadku wszystko będzie sztywniejsze ale i drgania z urządzeń będą przekazywane na całą konstrukcję która będzie się wibrować w rytm urządzeń.
W przypadku pierwszej opcji obawiam się że stworzę większą i cięższą konstrukcję której drgania trudniej będzie wytłumić. Stosunek masy urządzenia do ramy wynosi ok 5:1.
W tej chwili nie mam za dużo danych, projekt jest w fazie bardzo koncepcyjnej. Ale z chęcią poznam wasze opinie.

Nie zaznaczyłem tego jasno ale mam tylko dwa urządzenia jedno nad drugim, zaznaczyłem tylko punkty podparcia. Czyli jedno urządzenie na jednej ramie. Pomiędzy urządzeniem a ramą również będą wibroizolatory.

nym kawa> > =B3ku

A producent urzdzenia nie zaleca jakiej konkretnej metody utwierdzania/fundamentowania/izolowania? Jakie to s w ogle drgania? Jakie widmo? I co w ogle chcesz osign? Konrad

Są to kruszarki, robione pod zamówienie zazwyczaj montowane na twardym podłożu, solidnych fundamentach, a nie na ramach gdzieś na wysokości. Ponadto takie maszyny są robione pod konkretne zamówienie a producent to mała firma i nie ma pojęcia o widmie, amplitudzie etc.
Co chcę osiągnąć? Ograniczyć drgania konstrukcji nośnej.
Klient chciał by mieć kruszarki na osobnych ramach odizolowanych od konstrukcji nośnej wibroizolatorami (oprócz tego będą wibroizolatory pomiędzy kruszarką a ramą). Niby wytłumimy drgania pomiędzy ramą kruszarki a konstrukcją nośną ale z drugiej strony będziemy mieli większy ciężar który będzie drgał a jednocześnie nie będę miał tak sztywnej konstrukcji nośnej. Może więc lepiej było by zrobić ramy pod kruszarki połączone na stałe z konstrukcją nośną i mieć sztywniejszą konstrukcję z wibroizolatorami tylko pomiędzy kruszarkami a konstrukcją?
Ilość danych wejściowych jest znikoma i pytanie jest bardzo teoretyczne i raczej do osób z doświadczeniem i raczej na wyczucie.
Początkowo wydawało mi się że rozwiązanie klienta jest ok, ale im dłużej się zastanawiam wydaje mi się że jednak lepiej było by mieć sztywniejszą konstrukcję i ramy zespolone z konstrukcją nośną.
http://imageshack.us/photo/my-images/703/rssection3.jpg/

Myl e rozumujesz poprawnie. W ramach bardzo ambitnej a nikomu niepotrzebnej roboty moesz rozway takie tumienie jak w japoskich drapaczach chmur http://pl.wikipedia.org/wiki/System_TMD , czyli policzy mas tej pki na ktrej stoi kruszarka i tak j dobra eby lataa w przeciwfazie do maszyny. Ale musiaby zrobi solidn analiz, a przy skpych wejciowych danych nawet nie prbuj. Pospawaj wszystko tak sztywno jak si da, poszukaj gdzie w naroach s najwiksze spitrzenia napre, podokadaj zastrzay, blachy naronikowe, nie auj elaza- bdzie dziaa. Konrad
On Tue, 6 Sep 2011 02:28:59 -0700 (PDT),

Dawno wyskoczyłem z dynamiki budowli ale są dwie rzeczy, które mi się kojarzą. Jeśli maszyny dają w głównie wymuszenie harmoniczne, to kwestia dostrojenia konstrukcji aby wymuszenie w miarę daleko było od częstości własnych ramy. Niekoniecznie sztywna konstrukcja będzie lepsza.
Oprócz takich zaawansowanych tłumików j.w. znacznie rozwinięto proste mechaniczne tłumiki drgań. Porafią naprawdę nieźle wytłumić konstrukcję.
AMX
--
adres w rot13
Nyrxfnaqre Znghfmnx snipped-for-privacy@b2.cy

Jak si o wymuszeniu nie wie nic, to solidne wzmocnienie konstrukcji jest bezpiecznym rozwizaniem. Potem si myli o tumieniu tego co si na tym stawia. Owszem, mona w ciemno skonstruowa ram tak eby miaa drgania wasne nisko i liczy na wymuszenie wysoko, ale zgadywanie to nie jest najlepsza metoda w inynierii... Konrad PS dwie kruszarki, nawet jakby daway wymuszenia wysoko, to bd dudnienia. Nisko.

Podobne kruszarki widziałem na instalacji węglanu wapnia, ale tam każda kruszarka (jeśli dobrze się przyjrzałem) była osobno odizolowana wibroizolatorem. Jak znajdę zdjęcia to napiszę coś więcej.

A nie lepiej dac to do zaprojektowania konstruktorowi-budowlancowi? Obawiam sie ze powyzej pewnej granicy ciezaru urzadzen nie wyjdzie wam stal tylko zelbet- ale nie wiem jakie masy urzadzen......i co wazniejsze czesci drgajacych (czy to beda tylko czesci wirujace czy jakies inne?)

Możesz poeksperymentować z animacją nakładającą drgania:
http://cmf.p.lodz.pl/markras/fizyka/mod/resource/view.php?idV8
WM

Na osobnej ramie to może się okazać bardzo dobry pomysł. Z pewną istotną modyfikacją. Osobna rama może być u góry, a nie na dole. Wtedy urządzenie będzie jakby podwieszone, a taki układ dobrze sobie radzi z drganiami. Później można układ ulepszać poprzez dokładanie i ujmowanie mas. Pozdrawiam
Wtek stary, ale moe komu si przyda: http://video.webcasts.com/events/pmny001/viewer/index.jsp?eventid=39720
Konrad