Klasa wytrzyma┼éo┼Ťci ┼Ťrub mocuj─ůcych s┼éupy reklamowe

Witam,
Czy kto┼Ť mo┼╝e widzia┼é, albo jeszcze lepiej - mo┼╝e udost─Öpni─ç projekt takiego billboardu reklamowego typu ' wci├│rno┼Ťci wielga
tablica na kurzej n├│┼╝ce' ?
Chodzi mi m.in. o ┼Ťrednic─Ö i klas─Ö wytrzyma┼éo┼Ťci ┼Ťrub mocuj─ůcych s┼éup do fundamentu i parametry samego fundamentu.
pozdrawiam pluton
Add pictures here
Ôťľ

A nie lepiej pojsc do projektanta niech to zrobi? Jesli bedziesz chcial cos takiego stawiac to i tak bez pozwolenia na budowe sie nie obejdzie....
Add pictures here
Ôťľ
wrote:

Mo┐na i bez pozwolenia: http://tiny.pl/hjbgc Konrad
Add pictures here
Ôťľ
Dnia Tue, 14 Feb 2012 12:09:37 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

co Ty koledze doradzasz, zainstaluje takie, a potem bedzie mogl zdemontowac.
Przyjrzec sie przy drogach - stopa postawiona na polu, troche betonowych bloczkow i zadnych srub.
Ôťľ
Dnia Wed, 15 Feb 2012 10:22:45 +0100, J.F. napisał(a):

no i co ja napisalem: NIE bedzie mogl zdemontowac.
Ôťľ

Ja mu nie doradzam, ja go zniechŕcam. JeÂli jest cienki to jest szansa ┐e pos│ucha i da spokˇj. To mo┐e uratowaŠ komu ┐ycie i wcale nie fantazjujŕ. A jeÂli jest dobry, to nawet jeÂli zignoruje, to i tak zrobi dobrze. Konrad
Add pictures here
Ôťľ

Producenci zakotwie┼ä udost─Öpniaj─ů darmowe programy do doboru ┼Ťrub (oczywi┼Ťcie ich produkcji). ┼Üci─ůgnij sobie kt├│ry┼Ť.
Programy s─ů pisane jak dla dzieci, wpisujesz dane i wyskakuje odpowied┼║ typu: u┼╝yj n ┼Ťrub o ┼Ťrednicy f.
Jest tylko jeden haczyk, ┼╝eby wpisa─ç dane trzeba wiedzie─ç, co wpisa─ç (czytaj: trzeba zna─ç si─Ö na projektowaniu tego typu konstrukcji). Odradzam wpisywanie danych ,,na wyczucie''.
AMX
--
adres w rot13
Nyrxfnaqre Znghfmnx snipped-for-privacy@b2.cy

a) nie mam kasy na projektanta b) nie mam ochoty na kontakty z projektantami c) nie mam kasy na pozwolenia d) nie mam ochoty na kontakty z urzednikami
Jak widzisz same przeszkody, na dodatek nie mam ochoty ich pokonywa─ç.
pozdrawiam pluton
Add pictures here
Ôťľ
Użytkownik pluton napisał:

Zauwa┼╝ ┼╝e samo posadowienie takiego obiektu nie jest takie trywialne, z uwagi na du┼╝e obci─ů┼╝enia poziome i to wysoko zaczepione (wiatr!) przy niedu┼╝ych pionowych - czyli spore mimo┼Ťrody, rozwi─ůzanie z uwzgl─Ödnieniem odrywania cz─Ö┼Ťci podstawy fundamentu od pod┼éo┼╝a (PN-81/B-03020 okre┼Ťla jak du┼╝a mo┼╝e by─ç strefa odrywana).
--
Michał Grodecki
Uwaga - w nagłówku adres antyspamowy

Domy┼Ťlam si─Ö, i dlatego chcia┼éem zerkn─ů─ç, jak to robi─ů inni.U mnie b─Ödzie to 12m2 ┼╝agla na wysoko┼Ťci 6 m.
pozdrawiam pluton
Add pictures here
Ôťľ

Co to za ┼Ťmig┼éa ┼╝e takie wielkie?

Ôťľ

Savonius, 2 m ┼Ťrednica, 6 m wysoko┼Ťci.
pozdrawiam pluton
Add pictures here
Ôťľ

To zaczyna by─ç bardzo interesuj─ůce. Napisz wi─Öcej szczeg├│┼é├│w.
AMX
--
adres w rot13
Nyrxfnaqre Znghfmnx snipped-for-privacy@b2.cy
Ôťľ

Savonius - jaki jest - ka┼╝dy widzi.
B─Öd─Ö gdzie┼Ť tam wsadza┼é fotorelacje z post─Öp├│w prac.
--
pozdrawiam
Ôťľ

Zdobyłem PN-B-03215_1998.Konstrukcje stalowe.Polaczenia z fundamentami.Projektowanie i wykonanie.pdf, poczytam wieczorem.
pozdrawiam pluton
Add pictures here
Ôťľ

To pozostaje baobab..... Albo kupno podrecznika i samemu projektowac
Add pictures here
Ôťľ

Niemniej nie zawadzi zobaczy─ç, jak projektuj─ů inni...
pozdrawiam pluton
Add pictures here
Ôťľ

Tutaj nikt Ci nie pomo┼╝e i nie doradzi. Ciency s─ů jak sz├│sty gatunek nici. Popatrz jak s─ů zrobione kratownice maszt├│w energetycznych. 6 metr├│w to niewiele. A┼╝ si─Ö prosi ┼╝eby u┼╝y─ç gotowych kszta┼étownik├│w ┼╝eby ┼é─ůcze┼ä nie by┼éo. Chyba ┼╝e koniecznie chcesz rozbieralne. Ja bym kratownic─Ö o podstawie tr├│jk─ů robi┼é. Je┼Ťli dzielone to 3m z grubszego k─ůtownika albo jeszcze lepiej rury. 3 metry z cie┼äszego. Na oko jak by┼Ť wzi─ů┼é na d├│┼é rur─Ö kwadratow─ů 60 a na g├│r─Ö 45 to b─Ödzie w sam raz. Na dole ┼╝eby tr├│jk─ůt o boku 150cm by┼é. Fundamencik dobry do tego trzeba zrobi─ç bo raczej z odci─ůgami nie b─Ödziesz si─Ö bawi┼é. A jak by mia┼éy by─ç odci─ůgi to 3m rury ze 150 i 3 metry rury 100. Tylko pr─Öty przyspawasz ┼╝eby za drabin─Ö robi┼éy. Nie wiem jak teraz ale co┼Ť mi si─Ö o uszy obi┼éo ┼╝e jak nie jest na sta┼ée taka konstrukcja zwi─ůzana z gruntem to zezwolenie niepotrzebne. Pisa┼ée┼Ť ┼╝e masz troch─Ö sporych kamieni. Zr├│b tak─ů konstrukcj─Ö ┼╝eby┼Ť m├│g┼é nimi j─ů przycisn─ů─ç. Jak trzydziesto metrowy maszt z antenami do telefonii mo┼╝na tak przycisn─ů─ç to i tak─ů konstrukcj─Ö te┼╝ mo┼╝na. ┼╗eby nie pieprzy─ç si─Ö z urz─Ödnikami to zr├│b trzy sze┼Ťcio metrowe drabiny. Takie solidniejsze. I na nich generator zainstaluj. Pozwolenia na postawienie sze┼Ťcio metrowych drabin chyba nie potrzeba.

Ôťľ

Mam kompletnie inny pomysł na maszt. To będzie raczej iglica.
pozdrawiam pluton
Add pictures here
Ôťľ
[...]

Zezwolenia nie potrzebujesz, ale jak wszystkie elementy ma┼éej architektury musisz zg┼éosi─ç. Do zg┼éoszenia wystarczy w┼éasnor─Öcznie sporz─ůdzony projekt. Konstrukcja nie mo┼╝e by─ç stale zwi─ůzana z gruntem i przekracza─ç 25m5 (chyba, ┼╝e jeste┼Ť rolnikiem to 35m5). Ale o ile pami─Ötam z ustawy (Prawo Budowlane), to i maksymalna wysoko┼Ť─ç te┼╝ jest tam okre┼Ťlona, musisz zaj┼╝e─ç. IMHO 6m to ju┼╝ raczej wymaga pozwolenia. Oczywi┼Ťcie to wszystko nie znaczy, ┼╝e tego postawi─ç nie mozesz, bo pewnie si─Ö nikt nie doczepi. Gorzej tylko je┼Ťli co┼Ť si─Ö stanie... ale Polak zawsze m─ůdry po szkodzie. ;)
Pozdrawiam Michał
Add pictures here
Ôťľ