silnik kajakowy Koenig, ok. 1932-1936

Panowie, podjąłem wyzwanie: uruchomić po 50 latach przedwojenny kajakowy silniczek zaburtowy! Najprawdopodobniej seitenbordmotor Koening 1 lub 1,25 KM
W częściach, ale wygląda na w miarę kompletny ;-) Pisze najprawdopodobniej Koening bo bak mu ktoś pomalował przy pomocy pedzla srebrzanką, a na kole na linkę ma napis "Koening Berlin 36" ale wygląda mniej więcej tak: tak:
http://www.faltbootbasteln.de/sbkoen4.jpg
a tutaj: http://www.faltbootbasteln.de/fbb-seitenbordmotoren.html piszą że to silnik z 1932
Natomiast jakiś "Berlin 36" wygląda tak:
http://im.bilderkiste.org/277da4ebbcad210f175ad9c7c71480ef/DSCI0002.JPG
choć Wujek Gugiel pod tym mianem wyszukuje jakieś duże silniki przyczepne.
Ma ktoś pomysł gdzie szukać opisów, dokumentacji itp itd? Niedługo porobię fotki to będzie łatwiej...
W dniu 2012-02-15 02:34, Adampio pisze:

Sam sobie podbije wątek bo prace trwają, coraz bardzie mnie to wciąga ale potrzebuje konsultacji technologicznych ;-))
tutaj: http://www.fotosik.pl/u/adampio2/album/1139644 jest seria zdjęć cylindra chłodzonego wodą po porządnym odczyszczeniu z farby. Kolorki zażółcone bo fotki robione w świetle zwykłej żarówki i do tego przy automatycznym balansie bieli.
Średnica wewnętrzna cylindra 48mm, grubość jego ścianki ok. 4,5mm, średnica zewnętrzna płaszcza wodnego 70 mm, grubość ścianki około 2mm. No i ja widać korozja w wielu miejscach dała radę i rzeczony płaszcz wodny był się sperforował :-(
Cylinder wygląda całkiem zdrowo.
Początkowo nie wyglądało to tak tragiczne i chciałem łatać małe dziurki mosiądzem ale szczotka druciana i fosol pomogły w ujawnieniu prawdziwego stanu =:-0
No i teraz deliberuje jak to wyremontować. Na razie rozważam wycięcie Dremelkiem poszycia na 3/4 obwodu (tego skordodowanego na wylot) i dopasowanie na zewnątrz odcinka cienkościennej rury z nierdzewki, z wycięciami na króćce wody chłodzącej. A potem jakoś to szczelnie polutować (dać do spawania, nawet migomatem boje się bo zniekształcę cylinder).
Co byście zrobili gdybyście stanęli przed takim zadaniem?