Jak to jest z efektem cieplarnianym?

Witam

Od jakiegoś czasu nurtuje mnie pytanie: dlaczego rządy światowe tak dużo robią/starają się robić w celu ograniczenia emisji CO2. Jest to dla mnie dziwne, ponieważ zawsze myślałem, że to np. związki siarki czy ołowiu w spalinach są szkodliwe, a nie sam CO2.

Czy moglibyście mi wyjaśnić jak z tym jest, albo chociaż podać jakieś linki do wyjaśnień? Dziękuję z góry Paweł

Reply to
Popey

W dniu 2011-11-30 17:45, Popey pisze:

Odpowiem w taki sposób: pod Wrocławiem powstaje właśnie spora fabryka produkująca pewien element do filtrów samochodowych, mający za zadanie zmniejszyć emisję CO2 przez auto o 0,0000nic. I opłaca się to koncernowi...

Reply to
Lagod

W dniu 30.11.2011 r. 17:45, Popey pisze:

Po kilku latach obecności tego tematu w mediach masowego rażenia trzeba nadal wyjaśniać. Polecam blog Doskonale Szare na początek. Tam rozprawiane są argumenty denialistów (np. słynny humbug o wulkanach). Dyskusja toczy się też na pl.sci.fizyka: <news: snipped-for-privacy@o9g2000vbc.googlegroups.com>.

Reply to
no+spam

Dnia Wed, 30 Nov 2011 19:39:24 +0100, HANA napisał(a):

A to akurat jest regularnie powielana bzdura.

Reply to
Borys Pogoreło

Dziękuję wszystkim Pozdrawiam Paweł

Reply to
Popey

W dniu 2011-12-01 15:10, Borys Pogoreło pisze:

Z tego co ja pamiętam, to z odniesienie do wulkanu dotyczyło emisji chloru i powiązania jej z freonami, a nie dwutlenku węgla

Pozdrawiam orzeł

Reply to
Orzel