Ansys - problem

Witam
Mój problem może i banalny, ale nie mogę go przeskoczyć. Mam rurę. Jest zdyskretyzowana. Co pewien odcinek robię selekcje nodów po długości, tak że otrzymuje
plasterek, potem selekcję po powierzchniach tak że otrzymuję dwa "koła nodów" (na i wewnątrz rury) i na koniec po promyku selekcję (tak że odcinam wewnętrzne nody - jestem we współrzędnych biegunowych) i otrzymuje nody leżące na zewnętrznej powierzchni rury. To wszystko jest w pętelce, która realizuje mi wyodrębnianie nodów co pewien odcinek długości. Może najpierw pokaże jak to dział u mnie:
. . . ILE2 !Ilość dzielonych odcinków *DO,II,0,ILE-1     !Selekcja Odcinka     ODL_OD=-0.216-(II*1.8643/ILE)     ODL_DO=-0.216-((II+1)*1.8643/ILE)     !Jest to podział zapełniający cały wycinek     !Chcemy, aby miał on tylko 10mm=0.01     WSP_SRODKA=(ODL_OD+ODL_DO)/2     ODL_OD=WSP_SRODKA+0.005     ODL_DO=WSP_SRODKA-0.005     ALLSEL,ALL     VSEL,A,VOLU,,1     NSEL,R,LOC,Z,ODL_OD,ODL_DO     NSLA,R,0     NSEL,R,LOC,X,0.16/2,1     !nplot     !/replot *ENDDO . . .
I tu rodzi się problem - jak zrobić, aby te wyszczególnione nody DODAWAŁY SIĘ do wcześniej wyszczególnionych. Domyślam się, że chodzi o AllSel,All. No ale jak tego nie zrobię to nie uda mu się wyszukać następnych punktów, a jednocześnie powoduje mi to zamazanie wcześniej znalezionych punktów.
Najlepiej by było, gdyby ZAMIENIĆ numery wyszczególnionych nodów na jakiś zakres, ale na razie nie znaglałem takiego polecenia, które zmieniałoby numer noda (choć pewnie jest). Wówczas prosta pętla, użycie funkcji *GET w celu określenia numerów znalezionych nodów i zamiana ich na jakiś przedział, który znam.
Tak czy siak, proszę o pomoc, jak rozwiązać ten problem.
Pozdrawiam, Krzysiek

Nnie sprawdzalem calej petli ale do zapamietania wezlow slurzy komenda
cm,_nazwa_,node do ich selekcji cmsel,s,_nazwa_ lub cmsel,a,_nazwa_
Pozdrawiam
Ja
nsel,none cm,no,node nsel,all

cmsel,a,no cm,no,node
cmsel,s,no
chyba o to chodzilo
ja pisze:

Dziękuje za odp - za odpisu funkcji, widzę, że to jest to, ale coś nie dział:/ Dział to tak, że wyświetla wszystkie nody z modelu. Jak usunę "cmsel,s,nodule" po pętli to wyświetla ostatni zapamiętany kawałek, a pozostałe 31 z 32 brak... a może źle wyświetlam - jak wyświetlić zapamiętane elementy z cm/cmsel?
Poniżej napiszę jak to widzę: Na początku "zaznacza" Pan 0 węzów (nsel,none). Potem tworzysz grupę "no" elementów węzłowych (cm,no,node), w której nie ma nic. Potem zaznacza Pan wszystkie węzły. Leci moja pętla. Tylko moim zdaniem polecenia: cmsel,a,no cm,no,node powinny pojawić się po ostatniej reselekcji wężów ponieważ powinno się dodać do zboru "no" (cmsel,a,no) wyselekcjonowane węzły. Tylko nie wiem po co na końcu "cmsel,s,no". Tak jakby zbiór "no" został wymazany.
No ale nie działa - tak jak Pan zaproponował i po moim mieszaniu z tymi funkcjami - dalej nie wiem jak to zrobić. Kumpel podpowiedział mi że mogę na wyselkcjonowanych węzłach ustawić keypoint'y, a na nich węzły o dowolnym numerze czyli w zasadzie ta druga opcja, a skasować te co były wcześniej. Potem tylko wysekcjonoać z zadanego przedziału numerów nodów. Na razie nie próbowałem tego, ale to powinno zadziałać - tylko jedno mnie martwi - czy mogę tak sobie usunąć noda należącego do np. solida - nie próbowałam więc nie wiem.
Krzysiek
Ok, pomęczyłem trochę, pomieszałem i wyszło. To co otrzymałem wcześniej to po pewnych modyfikacjach działa wyśmienicie. Dzięki za pomoc:)
Pozdrawiam, Krzysiek