Początkujący - jaka aparatura?

Witam.
Zbudowałem model szybowca o rozpiętości ok. 2.3 m, który nawet lata.
Teraz chciałbym dodać do niego aparaturę oczywiście problem
rozbija się jak zwykle o kasę.
Jaką aparaturę wybrać? co przerobić itp.
Oglądam na allegro futaby - pistoletowe, pytanie:
czy używa się ich do modeli latających? na jakiej
częstotliwości powinny pracować.
W moim modelu jest ster kierunku i wysokości, ile
kanałów potrzeba do sterowania?
W ręce wpadła mi aparatura Supranar 838 prod. nieboszczki ZSRR
nadajnik chyba dobrze działa gorzej z odbiornikiem i serwami
chodzą kiedy chcą a czasami to same się uruchamiają czyli
do latania odpadają. Pytanie, czy można wykorzystać nadajnik i dobrać
do niego odbiornik i serwa. Oczywiście jeżeli taka kombinacja nie wypali
zakupiony odbiornik z serwami można by wykorzystać do innego nadajnika.
Jestem zupełnie zielony więc proszę o proste wyjaśnienia.
cyfrac40
moze zacznij tu:
Krzysztof J. Choroszko