[aparatura RC] do wszystkiego?

Witam.

Czy do moedli kołowych/lotniczych/pływających są przydzielone osobne częstotliwości? Chodzi mi o coś takiego, czy posiadając aparature przeznaczoną typowo (a może nie ma takich?) do np. heli, można ją (jak się heli spotka z kretami ;) ) zaadoptować do modelu kołowego. Czy trzeba zmieniać częstotliwość/kwarce żeby było w zgodzie z jakimiś przepisami? Czy poszczególne pasma są "zarezerwowane" dla danego typu modeli? Pytanie pojawiło się stąd, że chciał bym kupic aparaturę RC (komplet), ale z braku heli (a taki by był domyślny do niej) chciał bym toto uruchomić w modelu kołowym (posiadam kołowy, ale bez aparatury i osprzętu). No i czy można taką od heli wykorzystać do kołowego.

Ale pokręciłem, co?

Reply to
AlaN

Oj,oj,oj - Kolego :-( Czy dla Ciebie przepisy są po to by je łamać? Tylko bo nie ma "kontrolera" to wolna amerykanka? Ten przepis ma głęboki sens i dobrze by było by modelarze na sobie mogli polegać. Zastanów się nieco i pomyśl czy nie zmieniłbyś zdania jak by ci jakiś samochodziarz jeżdżący 500m dalej i niemający pojęcia o tym, że ktoś w okolicy lata, Twój model strącił...

Nawiasem mówiąc dla takich co latają, pływają i jeżdżą są apatarury mające wymienne moduły HF. Wystarczy nadajnik i dwa takie moduły.

Pozdrawiam Piotr

Piotrp_de

Dnia Fri, 18 Feb 2005 20:16:10 +0100, napisał:

Kurka! Przpraszam! Post z tym linkiem umknął mojej uwadze; to nie z lenistwa tylko z przeoczenia. A pytam, bo z RC nie miałem doczynienia i niewiele mi mówi "wymiana modułu". Ale zaraz lece pod ten link czytać - Dzięki i sorry.

Reply to
AlaN

AlaN napisał(a): ............

ciut drozsze nadajniki maja wymienny modul wysokiej czestotliwosci, czyli element odpowiedzialny za to, czy nadajnik dziala na 27, 35, 40,

50 czy 72 Mhz. Taki modul kosztuje ok. 20% ceny calego nadajnika.

Oczywiscie na rozne czestotliwosci trzeba miec ROZNE odbiorniki.

W porownaniu z porzadna aparatura heli, zwykla samochodowka kosztuje grosze. IMO niewiele dokladajac do ceny modulu w.cz. mozesz kupic osobna aparature samochodowa i miec problem z glowy.

kojot

Reply to
Krzysiek " kojot" Choroszko

Dnia Fri, 18 Feb 2005 22:54:38 +0100, napisał:

Dzięki za odpowiedź.

Trafiłem na stronkę (

) z bardzo dokładnym opisem tego co mnie interesowało (i nie tylko). Pół już przerobiłem i rozjaśniło mi się we łbie ;-) "Idę" czytać dalej.

Reply to
AlaN

Pozwole sobie rozwinac pytanie przedmowcy. Czy do takiej aparatury moglbym podlaczyc wlasna zone, tak abym mogl nia sterowac wg. mej woli? Marzenie scietej glowy, he? Pozostaje zawsze buteleczka piwka i pobozne zyczenie...

Reply to
kujrzepWYTNIJTO

Ja sie juz kiedys pytalem. Czestotliwosci to jedno, a sterowanie to drugie.

Jesli kupujesz aparature uniwersalna procesorowa - to mozna sie spodziewac ze bedzie uniwersalna. A jak kupujesz helikopter z aparatura, to zachodzi pytanie czy da sie miksery wylaczyc, czy da sie trzecie serwo do odbiornika podlaczyc - bo np jest zintegrowany z dwoma regulatorami do sinikow elektrycznych ..

andropow-onet napisał(a): ........... ............

500zl dla samochodowki to juz raczej dobra aparatura samochodowa.

ful wypas - 3 kanaly Futaby z komputerem 120$

= 60$

obstaje przy swoim.

kojot

Reply to