Kamera w rc?

Mam kilka pytań odnośnie montowania kamery bezprzewodowej do modeli rc.
po pierwsze zamierzam przypiąć to na próbę do elektryka rozpiętość trochę
ponad metr,śmigło 170 mm pchające,silnik 380. Czy wogóle ciężar dopiętej
kamery20-40gram) i baterii do niej (?gram) nie uniemożliwi latania?
Gdzie najlepiej zamontować?
Kwestia odbioru,jeśli ktoś już to przerabiał.Takie kamerki przekazują na
200m,trzeba miec jakis telewizorek(np.jakieś maleństwo zasilane z samochodu)na
do którego podłącza się specjalny odbiorniczek i na częst. 950-1200 znajduje
się w nim obraz z kamery.No dobra,ale jak sprawić,żeby móc potem dalej
pracować nad filmikiem,przecież w telewizorku nie zarejestruje się to
na "twardzielu",a chciałoby się potem na przykład przesłać internetem...?Jakie
urządzenie jest potrzebne?ktos to przerabiał??/Takimi"duperelkami"muszę się
zająć na początek,z czasem będę musiał skonstruować coś co wyniesie aparat ,z
nieporównywalnie lepszą od kamerki rozdzielczością,ale może do tego
czasu "kanmerki" bezprzewodowe będą juz dużo doskonalsze. Proszę o wszelkie
rady oprócz tych w typie:"zmień hobby","to niewykonalne" zacznij od latawca
(yuppie,to ja nie jestem,latam troche na paralotni) dzięki...
Reply to
lupito1
Cze¶æ Sprawa ma siê tak. Takim elektrykiem to ja bym raczej nie lecia³, ale na elektrykach to ja nie latam to w tym nie pomoge. Wszystko co wiem to tak: Obraz z kamerki odbieray na ziemi mo¿esz nagraæ na kamere "line in" albo na laptopa poprostu który ma wej¶cie/wyj¶cie VI-VO które umo¿liwia nagrywanie, fakt ¿e to maj± najnowsze laptopy ale jest dostêpne ;)
pozdrawiam Jack
Reply to
Jack
prostu skierowanie jej obiektywu na monitor i nagranie na "rzywca" z pogorszeniem jakości? Dzięki jakbyś mi jeszcze na to odpowiedział. Cześć
Reply to
lupito1
Próby z taką kamerką i elektrycznym modelem znajdziesz na mojej stronie pod Modele->Twinstar->kamera w modelu. Jest opis, zdjęcia i filmiki.
Reply to
Piotr Konopka
powijakach. Mój elektryk będzie ważył jakieś 470 g,więc nietyle co twinstar,ale z drugiej strony kamera, którą kombinuje ma antenkę bezpośrednio przy sobie,więc chyba nie ma dodatkowego nadajnika zwiększajacego masę .takie kamerki ważą ponoć 20 -40 gram(+bateria),myślicie ,że na tym elektryku to poleci? Jak ktos coś jeszcze sobie przypomni,to będę wdzięczny,mam nadzieje ,że w razie dalszych pytań,mogę was jeszcze "pościgać" na waszych stronach i "meilach" Dzięki,pozdrawiam   Mam kilka pytań odnośnie montowania kamery bezprzewodowej do modeli rc.
Reply to
lupito1
U¿ytkownik "lupito1" snipped-for-privacy@wp.pl napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...
Podlaczyc do kamery - bedzie nagrywala obraz z odbiornika(line-in - wejscie...).
Reply to
Doman
nadzieje ,¿e > w razie dalszych pytañ,mogê was jeszcze "po¶cigaæ" na waszych stronach
Zalezy jaka bateria. Zaloz ze calosc bedzie wazyc 75-100g. Jesli ten model dobrze lata, stabilnie, szybko sie wznosi to nie ma problemu. Pamietaj tylko o srodku ciezkosci. Mozesz najpierw zrobic proby z jakims ciezarkiem 100g zamocowanym tam gdzie kamerka miala by byc i zobaczyc jak to lata.
Reply to
Doman
Tak w ogóle, to z wagą modelu i kamerą na pokładzie jest inny problem- -lekkie modele maja bardzo, jakby to powiedzieć, "niestabilny" lot. Odczuwają wyraźnie każdy podmuch wiatru i obraz z kamery jest dość skaczący. Mój Twinstar waży prawie 1500g a na filmach widać, że huśta się nieźle. Fakt, że próby odbywały się zimą, przy dość silnym wietrze. Muszę spróbować teraz przy lepszej pogodzie... Twinstar juz naprawiony po przygodach z akrobacją ;) tylko czasu brak :(
Reply to
Piotr Konopka
na ,załóżmy,że całość =100g.Masa modelu 465g(chyba bez pakietu)czy więc taki procent dodatkowej masy nie uczyni z niego ubota?,a sam model ,planuję kupić :allegro/dom i ogród/zabawki/zdalnie sterowane/(chyba pierwsza strona)"beautyfull".Wiem,że to pewnie trochę nie poważne,ale za 350 z wydawał mi się całkiem obiecujący w porównaniu do innych dostepnych w tym przedziale cenowym,a szukałem też na"ebay".racja,że to to z pewnością będzie tanczyć,jak dla mnie starczy spojrzeć na beleczkę ogonową,choć się nie znam,ale od czegoś muszę zacząć,a obawiam się ,że i tak większą kasę pochłonie skombinowanie systemu pozwalającego na odbieranie obrazu z kamery itp. Ogólnie filozofie wyznaje taką>Nie musiałbym mieć kamerki przekazującej obraz na bierząco,choć to na pewno super bajer i rzecz w perspektywie przydatna,a kiedyś na pewno stanie się standardem;wolałbym nawet zamontować ,nawet włączaną "na stałe" kamerę większą z lepszą rozdzielczością,bo docelowo chodzi mi właśnie o rozdzielczość,ale póki co nie kupię niezbędnego chyba do jej wyniesienia modelu o rozpiętości >2m,bo sam bym się z siebie śmiał (i głodował).Fajne są cyfrówki(np mustek dv 2032---5500)ważą 110 g(bez bateri,ale na taki model,jaki planuję, troche za duże rozmiary i wracam do punktu wyjścia,póki co,muszę się więc chyba ograniczyć do maleńkiej bezprzewodowej (chyba,że coś pominąłem). Oceńcie czy dobrze kombinuję z tym modelem z allegro proszę.Ostatnio czytałem gdzies na forum,że pasmo 27Mhz to śmietnik ,a tan model to ma chyba 26,595?Mhz,więc to jest problem?Ja będę operował w 80 proc. na straszliwych zadupiach gdzie nawet psy... Dzięki za linki do waszych stron,ale się naoglądałem i nakręciłem,już wiem ,że błądzę,ale w dobrym kierunku.Pozdrawiam
Reply to
lupito1
W zalewie "polatujących" zabawek ten i tak nie jest najgorszy :) Ma normalne sterowanie kierunkiem, wysokością i silnikiem, chyba nawet proporcjonalne. Pewnie da się nawet tym polatać, ale nie radzę po raz pierwszy próbować przy jakimkolwiek wietrze. Zastosowany nadajnik to raczej zabawka. Nie nada się do sterowania czymś poważniejszym. Również sam samolocik ładnie wygląda, ale jest dość "jednorazowy". Weź pod uwagę, że zanim dojdzie do etapu montażu kamery, możesz zdążyć rozbić model... Nie żebym chciał Cię zniechęcać - ale to się zdarza i to na początku latania znacznie częściej ;) - Po prostu musisz to wkalkulować w koszty...
Pomyśl, czy nie lepiej zaoszczędzić jeszcze trochę i nie kupić np. używanej ale normalnej aparatury i do tego szybowca tak z 1.5 - 1.8m z napędem elektrycznym... Taki szybowiec jest lepszy do nauki latania a oprócz tego mniej trzęsie w locie. Widziałem BARDZO ŁADNY film z kamery umieszczonej na motoszybowcu Elipsoid - pogoogluj na pewno znajdziesz...
Reply to
Piotr Konopka