Kilka pytań odnośnie Graupner MX-16s

Witam wszystkich, przymierzam się do kupna tej aparatury, jako że moja Sanwa RD8000 okazała się być porażką w obsłudze dużego motoszybowca z klapami (+wariometr i aparat na pokładzie). Mam kilka pytań na które jak dotąd nie znalazłem satysfakcjonujących mnie odpowiedzi, może ktoś z szanownych kolegów będzie mi w stanie pomóc. Pytanie pierwsze, ilu kanałowy jest odbiornik (R16SCAN) dołączany do zestawu? Oznaczenie sugeruje osiem kanałów, zaś informacje dostępne w internecie są rozbieżne - raz 7 innym razem 8. Pytałem się też osobiście w sklepie (modele.sklep.pl), niestety sprzedawcy nie potrafili mi na to pytanie odpowiedzieć, obejrzałem odbiornik i wyjścia są opisane

1,2,3,4,5,6,7,Bat i trudno powiedzieć co się kryje pod tym Bat. Ze studiowania instrukcji dowiaduję się, że nadajnik dysponuje 5 kanałami analogowymi (4 na drążkach, piąty na potencjometrze), pytanie drugie brzmi: czy możliwe jest 'unalagowienie' pozostałych trzech kanałów poprzez dodatkowe potencjometry ? Swojego czasu widywałem na Allegro zestawy potencjometrów do aparatur z serii MC, może tutaj można postąpić podobnie? Gdyby dało się zamienić choćby jeden z pozostałych kanałów na analoga to w zasadzie jestem zdecydowany na MX-16, w przeciwnym wypadku rozważam zestaw oparty na MC-19, niestety wyjdzie to sporo drożej (nadajnik ~1250, odbiornik ~250)

pozdrawiam

Remigiusz Żukowski

Reply to
Remigiusz Zukowski

Bat to też kanał, fizycznie jest 8 kanałów.

Patrząc od strony elektronicznej TAK, pytanie nasuwa sie tylko PO CO? Za pomocą 8 kanałów i standardowych przelączników obsłużysz wszystko w "normalnym modelu"

pozdrawiam Ben

Reply to
Ben.

Ben. pisze:

Bardzo dziękuję, o to mi chodziło.

Mój model wozi na pokładzie wariometr i aparat, do obsługi wariometru potrzebuję kanału z trzema stanami, wystarczy więc trójpozycyjny przełącznik, zaś aparat jest moim wytworem, pierwotnie potrzebował także trzech stanów, lecz gdy przesiadłem się na nowy model to straciłem możliwość używania przełącznika trójstanowego do obsługi aparatu i przerobiłem go aby wystarczał mu przełącznik dwustanowy. Chcę udoskonalić sterownik aparatu, ale do tego będę potrzebował 4 stanów, aby to zrealizować to w aparaturze potrzebne mi będzie w pełni analogowy kanał na potencjometrze, do którego podłączę czteropozycyjny przełącznik z prostym dzielnikiem napięcia.

pozdrawiam

Remigiusz Żukowski

Reply to
Remigiusz Zukowski

Ja po przejrzeniu pobieżnie instrukcji widzę że na pewno 7 kanałów jest proporcjonalnych

1 gaz 2 lotki 3 wysokość 4 kierunek te są na drążkach

5 prawa lotka przy włączonym flaperonie suwak po prawej

6 lewa klapa suwak po lewj 7 prawa klapa potencjometr po lewej 8 wolny kanał np. do 2 serwa wysokości Ale z tego co wyczytałem przełączniki można przyporządkować wg własnego uznania, co do suwaków i potencjometra nie wiem. Te suwaki działają jak trymy cyfrowe ale w pełnym zakresie wychyleń.
Reply to
Wiesiek3d

Radyjko ma takowy w standardzie (SW 6/7) i mozna go dowolnie zaprogramowac

Do tego moża użyć standardowego potencjometru (CTRL 7) i dowolnego (możliwość przypisana) wolnego kanalu. Po za tym, oprócz wymienionych wyżej opcji bedzie możliwość zaprogramowania (radio ma to w oprogramowaniu + 3 dowolne miksery) klap, hamulca na motylka oraz zmianę "profilu na ptasi" do krążenia w termice po przez wychylenie klap i lotek o kilka % w dół. Na te "bajery" masz wolne trzy przełączniki SW

1, 2 i 3 z możliwością "podtrymowania" wymieninych rozwiązań - przełączniki CTRL 6 i 7 :-)

Posiadam wymienione radyjko i przymierzam sie do "w pełni zmechanizowanego" motoszybowca wiec sprawdzałem możliwości tego sprzętu przed zakupem, po zakupie i półrocznym "znęcaniu sie dad radiem" nie znalazłem jakiejś niedoróbki.

pozdrawiam Ben.

Reply to
Ben.

Witam kombinujesz kup futabe jest wszystko :) a nawet więcej mam do sprzedania F18 plus , 8 kanałów zawsze dostępnych a na PCM ja nigdy nie miałem zakłóceń Marek S

Reply to
Marek S