Kilka pyta┼ä odno┼Ťnie Graupner MX-16s

Witam wszystkich, przymierzam si─Ö do kupna tej aparatury, jako ┼╝e moja Sanwa RD8000 okaza┼éa si─Ö by─ç pora┼╝k─ů w obs┼éudze du┼╝ego motoszybowca z klapami
(+wariometr i aparat na pok┼éadzie). Mam kilka pyta┼ä na kt├│re jak dot─ůd nie znalaz┼éem satysfakcjonuj─ůcych mnie odpowiedzi, mo┼╝e kto┼Ť z szanownych koleg├│w b─Ödzie mi w stanie pom├│c. Pytanie pierwsze, ilu kana┼éowy jest odbiornik (R16SCAN) do┼é─ůczany do zestawu? Oznaczenie sugeruje osiem kana┼é├│w, za┼Ť informacje dost─Öpne w internecie s─ů rozbie┼╝ne - raz 7 innym razem 8. Pyta┼éem si─Ö te┼╝ osobi┼Ťcie w sklepie (modele.sklep.pl), niestety sprzedawcy nie potrafili mi na to pytanie odpowiedzie─ç, obejrza┼éem odbiornik i wyj┼Ťcia s─ů opisane 1,2,3,4,5,6,7,Bat i trudno powiedzie─ç co si─Ö kryje pod tym Bat. Ze studiowania instrukcji dowiaduj─Ö si─Ö, ┼╝e nadajnik dysponuje 5 kana┼éami analogowymi (4 na dr─ů┼╝kach, pi─ůty na potencjometrze), pytanie drugie brzmi: czy mo┼╝liwe jest 'unalagowienie' pozosta┼éych trzech kana┼é├│w poprzez dodatkowe potencjometry ? Swojego czasu widywa┼éem na Allegro zestawy potencjometr├│w do aparatur z serii MC, mo┼╝e tutaj mo┼╝na post─ůpi─ç podobnie? Gdyby da┼éo si─Ö zamieni─ç cho─çby jeden z pozosta┼éych kana┼é├│w na analoga to w zasadzie jestem zdecydowany na MX-16, w przeciwnym wypadku rozwa┼╝am zestaw oparty na MC-19, niestety wyjdzie to sporo dro┼╝ej (nadajnik ~1250, odbiornik ~250)
pozdrawiam
Remigiusz ┼╗ukowski
Add pictures here
Ôťľ

Bat to też kanał, fizycznie jest 8 kanałów.

Patrz─ůc od strony elektronicznej TAK, pytanie nasuwa sie tylko PO CO? Za pomoc─ů 8 kana┼é├│w i standardowych przel─ůcznik├│w obs┼éu┼╝ysz wszystko w "normalnym modelu"
pozdrawiam Ben
Add pictures here
Ôťľ
Ben. pisze:

Bardzo dziękuję, o to mi chodziło.

M├│j model wozi na pok┼éadzie wariometr i aparat, do obs┼éugi wariometru potrzebuj─Ö kana┼éu z trzema stanami, wystarczy wi─Öc tr├│jpozycyjny prze┼é─ůcznik, za┼Ť aparat jest moim wytworem, pierwotnie potrzebowa┼é tak┼╝e trzech stan├│w, lecz gdy przesiad┼éem si─Ö na nowy model to straci┼éem mo┼╝liwo┼Ť─ç u┼╝ywania prze┼é─ůcznika tr├│jstanowego do obs┼éugi aparatu i przerobi┼éem go aby wystarcza┼é mu prze┼é─ůcznik dwustanowy. Chc─Ö udoskonali─ç sterownik aparatu, ale do tego b─Öd─Ö potrzebowa┼é 4 stan├│w, aby to zrealizowa─ç to w aparaturze potrzebne mi b─Ödzie w pe┼éni analogowy kana┼é na potencjometrze, do kt├│rego pod┼é─ůcz─Ö czteropozycyjny prze┼é─ůcznik z prostym dzielnikiem napi─Öcia.
pozdrawiam
Remigiusz ┼╗ukowski
Add pictures here
Ôťľ
Ja po przejrzeniu pobie┼╝nie instrukcji widz─Ö ┼╝e na pewno 7 kana┼é├│w jest proporcjonalnych 1 gaz 2 lotki 3 wysoko┼Ť─ç 4 kierunek te s─ů na dr─ů┼╝kach
5 prawa lotka przy w┼é─ůczonym flaperonie suwak po prawej 6 lewa klapa suwak po lewj 7 prawa klapa potencjometr po lewej 8 wolny kana┼é np. do 2 serwa wysoko┼Ťci Ale z tego co wyczyta┼éem prze┼é─ůczniki mo┼╝na przyporz─ůdkowa─ç wg w┼éasnego uznania, co do suwak├│w i potencjometra nie wiem. Te suwaki dzia┼éaj─ů jak trymy cyfrowe ale w pe┼énym zakresie wychyle┼ä.
Add pictures here
Ôťľ

Radyjko ma takowy w standardzie (SW 6/7) i mozna go dowolnie zaprogramowac

Do tego mo┼╝a u┼╝y─ç standardowego potencjometru (CTRL 7) i dowolnego (mo┼╝liwo┼Ť─ç przypisana) wolnego kanalu. Po za tym, opr├│cz wymienionych wy┼╝ej opcji bedzie mo┼╝liwo┼Ť─ç zaprogramowania (radio ma to w oprogramowaniu + 3 dowolne miksery) klap, hamulca na motylka oraz zmian─Ö "profilu na ptasi" do kr─ů┼╝enia w termice po przez wychylenie klap i lotek o kilka % w d├│┼é. Na te "bajery" masz wolne trzy prze┼é─ůczniki SW 1, 2 i 3 z mo┼╝liwo┼Ťci─ů "podtrymowania" wymieninych rozwi─ůza┼ä - prze┼é─ůczniki CTRL 6 i 7 :-)
Posiadam wymienione radyjko i przymierzam sie do "w pe┼éni zmechanizowanego" motoszybowca wiec sprawdza┼éem mo┼╝liwo┼Ťci tego sprz─Ötu przed zakupem, po zakupie i p├│┼érocznym "zn─Öcaniu sie dad radiem" nie znalaz┼éem jakiej┼Ť niedor├│bki.
pozdrawiam Ben.
Add pictures here
Ôťľ
Witam kombinujesz kup futabe jest wszystko :) a nawet więcej mam do sprzedania F18 plus , 8 kanałów zawsze dostępnych a na PCM ja nigdy nie miałem zakłóceń Marek S
Add pictures here
Ôťľ