Wymiennik JAD bezpośrednio do zbiornika buforowego

Witam,

Posiadam 2 wymienniki JAD z demontażu, stare lecz nigdy nie używane, do tego mam możliwość nabyć w rozsądnej cenie zbiornik buforowy z kwasówki. Chciałbym wykorzystać to do grzania CWU napędzał by to piec i kolektory. Teraz pytanie czy bezpośrednie podłączenie wymienników do zbiornika pozwoli wymusić obieg wody na zasadzie cyrkulacji czy niezbędne będzie zastosowanie pompy w tym obiegu. Od strony pieca na zasilaniu wymiennika będzie oczywiście pompa obiegowa, tak samo od strony kolektora przy drugim wymienniku. Jednak nie chciał bym stosować kolejnej pompy do przepychania wody miedzy zbiornikiem a wymiennikiem. Wiem że woda powinna sama krążyć w końcu przy zimnym zasobniku różnica temperatur będzie dosyć pokaźna a rozstaw króćców w zbiorniku jest dosyć duży. Tylko czy przy nagrzaniu zbiornika różnica temp. nie będzie zbyt mała żeby wymusić obieg ? Zdjęcie zbiornika który chce kupić

ślę że są tu mądrzejsze głowy niż moja i doradzą czy się w to pchać :) ?

Dodam że obieg pod kolektory jest narazie w fazie planów ale całkiem realnie o nich myślę i chciałbym wymiennik do kolektorów podłączyć za jadnym razem przy ustawianiu zbiornika.

Pozdrawiam Gejzero

Reply to
Gejzero