Maszyny wiatrowe ciekawostka :-)

U¿ytkownik "myszek" snipped-for-privacy@lodz.tpsa.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@lodz.tpsa.pl...
No wlasnie patrze, patrze i nie widze ... czy to ma jakis wiatrak ktory napedza naped nog, czy po prostu pchane wiatrem tak ladnie kroczy ?
J.F.
Agent 0700 snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):
Tu widac na jakim mechaniźmie toto działa:
W XIX wieku powstała krocząca bojowa maszyna, konstrukcji Czebyszewa:
ł do jej budowy prostowody Hoekensa, w pewnych źródłach zwane chyba mylnie prostowodami Czebyszewa. Jak wyglądają prawdziwe prostowody Czebyszewa widać tutaj:
Pozdrawiam WM
Reply to
WM
Ojej - identyczny uklad chcialem zastosowac do napedu pletwowego dla roweru wodnego, tylko nie wiedzialem ze mowie proza ;-)
Przy okazji, czy zurawie portowe to prostowody dokladne czy przyblizone? Stad:
ze raczej przyblizone, ale liczyc mi sei nie chce.
pozdrowienia
krzys
Reply to
myszek
myszek snipped-for-privacy@lodz.tpsa.pl> napisał(a):
Trudno wymysleć coś oryginalnego, stale coś odgrzebujemy. Fajny jest ten strugacz z własnym oświetleniem :-)
Ostatnio zaskoczył mnie wysoki poziom starej chińskiej matematyki:
Przybliżony, ale ciekawe, że może być optymalizowany pod wzgledem prędkości, lub prostoliniowości, jak np. ten:

Pozdrawiam WM
Reply to
WM