pompa do betonu

Jak to wlasciwie jest zrobione ? Patrzac na dlugosc ramienia to cisnienie musi wygenerowac dosc spore, a z drugiej strony medium zniecheca do wszelkiego wysilku.
Przeciez to chyba blyskawicznie zniszczy wszytkie uszczelnienia i pasowania ?

2 toki pracujce naprzemiennie. Jeden zasysa ze zbiornika buforowego, a w tym czasie drugi pcha. Pniej przeczenie ...hmm... no dobra ze wzgldu na funkcj nazw toto zawr, cho takiego klamota normalnie w yciu bym tak nie nazwa. W kadym razie ramie siownikiem przecza gazie i cykl si powtarza. Cigncy pcha, a pchajcy teraz zasysa.
Zbiornik buforowy widziaem z licznym czujnikiem pojemnociowym, a serducho bolao e w takich warunkach pracuje, ale dziaao dobrze, wic tylko czepiam si :)
To oczywicie tylko opis tego co ogldaem - te si kiedy zastanawiaem jak toto wytrzymuje.
Miego. Irek.N.

Widziałem jak czyszczą rurę po pracy. Gdzieś włożył piłkę z pianki/spienionej gumy. I przeszła przez cały układ. Przez te tłoki także?
Robert

Robert, nie mam pojcia. To co widziaem, to dwa cylindry, a w nich naprzemiennie poruszajce si toki (byo wida siowniki napdzajce z tyu, cylindry obok siebie). Zawr w formie duej pyty i gowica z tymi cylindrami przesuwana wzgldem tej pyty. Mog sobie wyobrazi, e spokojnie przesza, jeli otwory w pycie due byy.
Irek.N.
W dniu 2011-07-01 18:10, J.F pisze:

A sruba archimedesa nie bylaby dobrym rozwiazaniem?
--
venioo
GG:198909
Użytkownik "venioo" napisał w wiadomości W dniu 2011-07-01 18:10, J.F pisze:

Chyba by byla, i chyba nawet te betoniarki przewozace sa tak zrobione.
Ale pompy nie. Nie ma wirnikow w rurach, jakos inaczej musi byc zrobione.

atwe do zablokowania, cierne medium. Wcale si nie dziwi, e nie ma :)
Miego. Irek.N.
W dniu 2011-07-12 23:09, Irek N. pisze:

Wirnikow może nie ma, ale coś w rodzaju dużej śruby pociągowej odpowiednio spasowane, no i oczywiscie gestej konsystencji beton bez kamieni - i nie powinno sie blokować. Chociaz w sumie to chyba lepsza wydajnosc mialby podajnik tasmowy w obudowie :P
--
venioo
GG:198909
W dniu 2011-07-01 18:10, J.F pisze:

Też się zastanawiałem nad tym. Widząc jak działa pomyślałem, że nie bez znaczenia jest fakt, że transportowane są porcje betonu. Beton-powietrze-beton-powietrze. Dzięki temu ciśnienie statyczne nie jest tak ogromne.
--
____________________________________________________________MAT_______

A to powietrze to jak? Skd i w jaki sposb oddziela porcje betonu?
__ Irek.N.
W dniu 2011-07-08 23:08, Irek N. pisze:

A nie wiem. Oglądając ten filmik na YT, to można pomyśleć, że sprężone powietrze dostaje się do tych tłoków by nie dostawał się do nich, do środka beton. Każdy tłok wypycha porcję betono i "kawałek" powietrza w funkcji takiego "izolatora". Dobrze kombinuję?
--
____________________________________________________________MAT_______

Dobre :-) Wyobraasz sobie jak by wyglda ten kole ktry trzyma koniec tego krca ktrym wylatuje beton? Raz na jaki czas taki wielki PIERD! rozpryskujcy beton dookoa w postaci kropel jak odamkw z granata. Konrad
W dniu 2011-07-11 19:19, Konrad Anikiel pisze:

:-) Aż tak źle to chyba nie jest. Powietrze się rozpręża w rurociągu i w każdym punkcie na swojej drodze ma ciśnienie równe wysokości ciśnienia statycznego słupa betonu + opory dynamiczne od punktu w którym się znajduje do wylotu. Przy wylocie z węża równe jest w przybliżeniu atmosferycznemu... Dla tego pompa pluje porcjami i przy tym nikt nie ginie. Chyba, żeby zamontować na końcu prądownicę :-)
--
____________________________________________________________MAT_______

Wiesz, jak si da w miotaczu ognia to i w betoniarce moe i by si dao. Patentuj, moe milonerem zostaniesz bez wysiku... Konrad
W dniu 2011-07-11 20:10, Lagod pisze:

Tak a'propos filmik:

http://www.youtube.com/watch?v=Iaud0QI3i3M&feature=related

Z tym e inynier powinien mie wyobrani a nie youtube. Konrad
W dniu 2011-07-01 18:10, J.F pisze:

http://www.youtube.com/watch?v=-uO3leAS--k&NR=1

Robek
Użytkownik "Robek" napisał w wiadomości W dniu 2011-07-01 18:10, J.F pisze:

co za czasy, YT najlepszym zrodlem wiedzy :-)
Czyli jednak tloki.
Ale to mi sie spodobalo - perystaltyczna ?
http://www.youtube.com/watch?v=iaGUBXhIhJs