Jak to jest ze smigłami?

Mam silnik osmax 15la i średnica na wale w miejscu mocowania śmigła jest
równa 4mm a otwór w śmigle ma 5mm? Śmigła zalecane do tego silnika to
8x4, i wszystkie jakie miałem mają 5 mm wewnątrz. Jak sobie poradzić z
centrowaniem tego, możej jakąś tylejke zaaplikować?
Reply to
zuras
cześć
dokładnie tak. Wstaw tulejkę. Z drugiej strony faktycznie dziwne. Z reguły śmigła mają za małą średnicę otworu :) Np Pan Biela produkuje śmigła do silników benzynowych (nawiasem mówiąc bardzo dobre). Niestety uparcie robi w nich otwory średnicy 8mm podczas gdy chyba wszystkie silniki, do których te śmigła są przeznaczone mają wał 10mm :) Jak więc widzisz : albo za dużo albo za mało ;)
--------- pozdrówka
mRqS
mRqS
Ale to troche bez sensu, mam śmigło Graupnera 8x4 i otwór jest 6mm, na wale osmaxa15LA 5mm, pomyliłem sie wcześniej ale to bez znaczenia, śmigło żólte Kavan 8x4 to samo otwór 6mm, czy można gdzieś kupić śmigła 8x4 z otworem 5mm? Ewentualnie czy może mi ktoś podpowiedzieć co zepsuć żeby zrobić taką tulejke(6mm zewn, 5mm wewn)albo z kąd taką rurke wytrzasnąć?
mRqS napisał(a):
> cześć > > dokładnie tak. > Wstaw tulejkę. > Z drugiej strony faktycznie dziwne. > Z reguły śmigła mają za małą średnicę otworu :) > Np Pan Biela produkuje śmigła do silników benzynowych (nawiasem mówiąc > bardzo dobre). > Niestety uparcie robi w nich otwory średnicy 8mm podczas gdy chyba wszystkie > silniki, do których te śmigła są przeznaczone mają wał 10mm :) > Jak więc widzisz : albo za dużo albo za mało ;) > > --------- > pozdrówka > > mRqS >

> [...]
Witam,
Najlatwiej jest (zaraz zostane skarcony) nawinac na wal silnika kilkumilimetrowej szerokosci pasek wyciety z kartki papieru, tasme izolacyjna, tasme teflonowa do uszczelniania rur itp, a nie bawic sie w tulejki, bo takowa musi byc dosyc precyzyjnie wykonana, aby nie bylo luzow, a samemu ciezko, bo to rurka o grubosci scianki ~0,5 mm (Ew. mozna standardowej srednicy fi 4 wew. fi 6 na zew. rurke aluminiowa uciac i rozwiercic smiglo).
Lepiej, jak w smigle jest za malo, bo zawsze latwiej rozwiercic (Tylko ostroznie, bo zgodnie z prawem Murphy'ego "deska przycieta na dlugosc zawsze bedzie za krotka..." :o)
Pozdrawiam,
Szymon
Reply to
Szymon_Shaggy
Witam, Na życzenie robi otwory, jakie chcesz, w tej samej cenie. Trzeba się jednak upomnieć;-)).
Pozdro. Darek
Reply to
DAREKRC