Silnik, jak to podłączyć?

Witam
Na p.m.eletronika nawet echa w moim wątku a sprawa jest jak dla mnie
dość ważna więc przedstawię swój problem na grupie nieco bardziej
"kreatywnej"
Mam silnik wymontowany z nieznanego okapu kuchennego. Do sterowania
obrotami silnika był podobno jakiś panel na okapie. Ja mam tylko silnik
i z niego wychodzi 8 przewodów a nie wiem czy tam mogę podać zasilanie z
sieci czy jakieś inne napięcia
Tabliczkę znamionową już w googlach zmęczyłem i nic konkretnego.
Fotka tabliczki znamionowej
z kablami na wyjściu silnika
po wyjściu z kostki idą w wiązce razem i tak zostały obcięte
Czy omomierzem odszukać sekcji uzwojenia o największym/najmniejszym
oporze i tam podłaczyć 220v z sieci? Proszę o porady.
Docelowo ten silnik ma chodzić na max wydajności przez cały czas swojej
pracy, regulacja obrotów mnie nie interesuje. Kondnsator jest oryginalny
razem z silnikiem.
Z góry dzięki. Pozdrawiam
Bassteq
Reply to
Bassteq
to ja będę bardziej kreatywny ;)
śmiem twierdzić że jest to silnik wieloodczepowy, poprzez załączenie napięcia na odczepie uzyskujesz odpowiednią moc, a przez to różne prędkości obrotowe, podobnie jak w mikserze do ciast (tylko tu nie ma diód),
silnik ma 4 biegi, 2 przewody to kondensator, jeden 0 robocze, i na pozostałe podajesz fazę, pytanie tylko czy złącznie z pozostałymi, tj każdy następny bieg z poprzednimi, czy wyłącznie na dany bieg, ale to bez pomiarów omomierzem nic Ci nie podpowiem
Andrzej
Reply to
GregZorbaEmmanuelYork
a tak gwoli ścisłości, to ustrojstwo jest włoskie, ale producent gada po naszemu,
tzn po mojemu, ale nie mam pojęcia czy po Twojemu
Andrzej
Reply to
GregZorbaEmmanuelYork
Tak po naszemu :) Silnik już działa. Każdy odczep jest od części uzwojenia. Mam początek i teraz przełączając na kolejny odczep uzyskuję odpowiednie obroty. W moim przypadku odpowiednie=maksymalne.
Jak się wie to wszystko jest takie proste Pozdrawiam i dziękuję
Bassteq
Reply to
Bassteq