Silnik, jak to podłączyć?

Witam
Na p.m.eletronika nawet echa w moim wątku a sprawa jest jak dla mnie dość ważna więc przedstawię swój problem na grupie nieco bardziej
"kreatywnej"
Mam silnik wymontowany z nieznanego okapu kuchennego. Do sterowania obrotami silnika był podobno jakiś panel na okapie. Ja mam tylko silnik i z niego wychodzi 8 przewodów a nie wiem czy tam mogę podać zasilanie z sieci czy jakieś inne napięcia
Tabliczkę znamionową już w googlach zmęczyłem i nic konkretnego. Fotka tabliczki znamionowej http://picasaweb.google.pl/sebassteq/Tech02#5327560259306337826
Fotka z kablami na wyjściu silnika http://picasaweb.google.pl/sebassteq/Tech02#5327560347290251346
Przewody po wyjściu z kostki idą w wiązce razem i tak zostały obcięte
Czy omomierzem odszukać sekcji uzwojenia o największym/najmniejszym oporze i tam podłaczyć 220v z sieci? Proszę o porady. Docelowo ten silnik ma chodzić na max wydajności przez cały czas swojej pracy, regulacja obrotów mnie nie interesuje. Kondnsator jest oryginalny razem z silnikiem.
Z góry dzięki. Pozdrawiam Bassteq

to ja będę bardziej kreatywny ;)

śmiem twierdzić że jest to silnik wieloodczepowy, poprzez załączenie napięcia na odczepie uzyskujesz odpowiednią moc, a przez to różne prędkości obrotowe, podobnie jak w mikserze do ciast (tylko tu nie ma diód),
silnik ma 4 biegi, 2 przewody to kondensator, jeden 0 robocze, i na pozostałe podajesz fazę, pytanie tylko czy złącznie z pozostałymi, tj każdy następny bieg z poprzednimi, czy wyłącznie na dany bieg, ale to bez pomiarów omomierzem nic Ci nie podpowiem
Andrzej
a tak gwoli ścisłości, to ustrojstwo jest włoskie, ale producent gada po naszemu, http://www.faberspa.com/faber/en/homePage.html , tzn po mojemu, ale nie mam pojęcia czy po Twojemu
Andrzej
GregZorbaEmmanuelYork wrote:

Tak po naszemu :) Silnik już działa. Każdy odczep jest od części uzwojenia. Mam początek i teraz przełączając na kolejny odczep uzyskuję odpowiednie obroty. W moim przypadku odpowiednie=maksymalne.
Jak się wie to wszystko jest takie proste Pozdrawiam i dziękuję
Bassteq
Bassteq pisze:

Tutaj masz schematy okapów z tym silnikiem. http://www.franke.ie/pdfs/appliances/handbook/hood_glass_linear_700.pdf