Cena cenie nie równa.

Witam. Robiąc zakupy w najdroższym warszawskim sklepie modelarskim trafiłem na taki kwiatek: nakrętka kłowa M5 w tymże sklepie kosztuje 1zł.

Taka sama nakrętka w stoisku ze śrubami itp. na bazarze przy Banacha (około

200m od sklepu modelarskiego) 20 gr za sztukę, a w hurtowni śrub, nakrętek i innych drobiazgów w Al. Jerozolimskich (ok. 2 km od wspomnianego sklepu) 8 gr za sztukę. Ja rozumiem wolny rynek, VAT itd., mogę również zrozumieć pazerność, ale jakich to wspaniałych właściwości nabiera ten drobiazg, że cena rośnie z 8 gr na 1 zł.

Pozdrawiam, Piotr_O.

P.S. W tejże hurtowni jest też duży wybór śrub np. ampulowych dosłownie za grosze (jeśli je porówna się z cenami "modelarskimi").

Reply to
Piotr_O.

Trzeba uważać! Wczoraj pół garści tych nakrętek M6 kupiłem w OBI na wagę za

1.70zł. Generalnie Kal-Pol ma bardzo wysokie ceny. Ich zaleta jest taka, że ich sklep jest jedynym dobrze zaopatrzonym w Krakowie. Śrub narętek nigdy się u nich nie kupuje. No chyba, że M2...
Reply to
Lukasz

Piotr_O. napisał(a):

No tak .. tylko te sruby w hurtowni nie maja przedrostka "modelarskie" To takie magiczne słowo za ktore trzeba płacic jak za marke.. Tak jak oring 3/4" stosowany do zastosowań hydraulicznych kosztuje 1 zl za paczke - 6 szt,a do zastosowań "modelarskich" (montaz smigla)kosztuje

1,5 zł za sztuke...,guma do sciskania opakowan 4 zl za kilogram a do mocowania skrzydeł 4 zł za 10 sztuk (kilka gramów) to samo jest z klejami, depronem i innymi materialami i narzędziami - patrz żelazko modelarskie za ponad 100 zl a super mini zelazko turystyczne z teflonowa powloka za 39 zl, czy chińskie na bazarze za 15 zł, ktorym zreszta klei mi sie folie najlepiej

Cena moze miec uzasadnienie w ilosci sprzedawanych sztuk - w koncu branza metalowa, a tu modelarska...ale ten sam przypadek ma miejsce w tym sklepie w okolicznosciach zgola odmiennych (obydwa sklepy sa branzy modelarskiej): listewka mahoń o wymiarach 0.7x2x550 swego czasu na Dwernickiego 3 zł taka sama w Safari 20 gr.

Reply to
tompolex

Czy ktokolwiek powiedział ,że na jelenie poluje sie tylko na rykowisku ? Strzela się kiedy wejdzie na celownik (do sklepu). Jeleń to zjawisko a nie źwierz !

Reply to
Roh

Roh napisał(a):

ano ... Kiedyś w patriotycznym uniesieniu postanowilem kupowac w polskich sklepach, nawet kosztem przepłacania - a niech chłopaki zarobią, ale przy marży kilkaset procent to już nie chodzi nawet, że ktoś jest pazerny tylko po prostu mnie obraża.

Reply to
tompolex

zł.

grosze

praktyki ale jak nie masz wyboru to w nich kupujesz

Reply to
Marian

Odczytaj tą informację pozytywnie: Jest szansa na superbiznes. Załóż własny sklep, sprowadź towarów tyle ile się da, od śrubek i balsy po gotowe modele i aparatury po normalnyc cenach a ludzie będą walić do Ciebie drzwiami i windowsami. Po roku "normalne nie będziesz wiedział co robić z nadmiarem kasiory". I proszę mi tu wiecej nie marudzić! :-)

Reply to
Piotr "PitLab" Laskowski

podatki za lokal itd. a sprzedaża przez internet czy poprostu jestes taki mało obeznany w temacie a pomimo tego próbujesz cos napisać z przyzwyczajenia.W sklepie ceny sa niejednokrotnie nizsze jak w necie.Zastanówe sie na drugi raz jak próbujesz coś napisać i pisz z sensem i znajomoscią tematu.

Reply to
Marian

Sznowny Kolego, oczywiście widzę i nawet nie proponowałem abyś zakładał sklep tradycyjny. Piszac o klientach walących windowsami sugerowałem sprzedaż sieciową, zresztą o takich sklepach była mowa. Jeżeli chodzi o doświadczenie to od kilku lat sprzedaję w sieci, więc jakieś tam pojęcie mam.

Reply to
Piotr "PitLab" Laskowski

Marian pisze:

Załóż taki sklep w necie i wykoś konkurencję, zamiast marudzić.

Mumin

Reply to
Michał Mierzwa

Panowie! Jak zwyle każdy przechwala się swoim doświadczniem. A doświadczenie to, co niechętnie przyznajemy, nazwa, ktorą każdy nadaje swoim błędom...

W handlu jak to w handlu. Na czymś trzeba stracić, żeby na czymś można zarobić, na to nie ma mądrych.

Nawet w marketach jest tak,że w TESCO tańszy jest cukier, ale Geant ma tańszą mąkę.... Summa summarum brać wybierać, nieżałować.... Każdy ma rozum i możliwości, żeby szukać najlepszej oferty. Jedni kalkulują dla ceny, inni dla zasady. W handlu nie ma sentymentów i nikt też nie powinien się obrażać.

Kiedyś Ktoś mi powiedział mi takie "góralskie" powiedzenie: KTO MA OCZY Z KORKA, TEN DOPŁACA Z WORKA

:) Pozdrawiam

Reply to
grzest

sprzedawane w necie powinno byc tańsze jak w sklepie gdzie koszta z utrzymaniem takowego(czynsz,energia elektryczna,obsługa itd) podnosza koszty.

Reply to
Marian