Co to za cudo ?

Jakies 2 tgodnie temu pokazano w "Teleekspresie" zawody czy mistrzostwa
modelarskie, ktore odbywaly sie w jedej z warszawskich hal sportowych.
Moja uwage zwrocil samolot, wykonany, jak odczytal lektor ze styropianu,
przez jakiegos nastolatka. Nie wiem, moze zalozylem za slabe okulary ale
widzialem jak ten samolocik "wisi" na smigle oraz kreci jakies petle o
promieniu moze z 1m. Byl caly bialy, skrzydla bardzo szerokie,
prostokatne i krotkie, zdalnie sterowany, naped chyba elektryczny. Czy to
mozliwe i co to bylo ? Nie jestem modelarzem i kompletnie nie mam o tym
pojecia, ktos zna jakies szczegoly ?
Reply to
Robert Sachs
U¿ytkownicy tej grupy robi± takie modele (do akrobacji 3D) do¶æ czêsto. To zapewne by³ model sylwetkowy raczej z depronu ni¿ styropianu (te¿ tworzywo pieniste tylko mniej ³amliwe). Do tego zak³ada siê odpowiedni silnik bezszczotkowy sterowany specjalnym regulatorem i zasilany lekkimi ogniwami Li-Poly. W rezultacie otrzymuje siê model o ciagu napêdu przekraczaj±cym np. 1.5-2 razy wagê ca³o¶ci i przy odpowiednich umiejêtno¶ciach pilota¿owych mo¿na wykonaæ tzw. zawis na ¶migle. Taki zawis mozna te¿ robiæ du¿ymi modelami spalinowymi, po zastosowaniu odpowiednio mocnego silnika. Pozdrawiam Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Czy rozni sie akrobacja 3D od zwyczajnej akrobacji ? Zawis na smigle potwierdzony ale czy rzeczywiscie mozna taka zabawka robic petle o tak malym promieniu (prawie w miejscu, no przekrecal sie po osi skrzydla ;) ) pytam, bo tak prawde mowiac wtedy zostalem zawolany i wychylilem tylko glowe z kuchni - do tv bylo dosc daleko, zeby widziec szczegoly :) Czy sa gdzies w sieci plany budowy podobnego samolociku ? Bardzo zainteresowala mnie sprawa silnika i regulatora (co to jest, odpowiednik przepustnicy ?). Gdzie moge o nich przeczytac - ale zupelne podstawy, ja w zyciu zadnego samolotu nie sklecilem ! Moze byc po angielsku.
Reply to
Robert Sachs
To taka z wykorzystaniem zawisu, który powoduje, ¿e akrobacje wygl±daj± jakby przeczy³y prawom fizyki.
To mo¿e zapraszam na pocz±tek tu:
razu uprzedzam: Nie nastawiaj siena to ¿e pierwszym samolotem bêdziesz w stanie wykrêcaæ jakiekolwiek akrobacje, bo je¶li bêdziesz próbowa³ od tego zacz±æ to model rozbijesz. Dlatego podajê Ci zbiór linków do podstaw modelarstwa lotniczego RC a nie do budowy modeli do 3D. Pozdrawiam, Robert P.S. Co do regulatora, to regulator silnika bezszczotkowego pe³ni dwie role: przepustnicy i elektronicznego komutatora, bo silnik bezszczotkowy nie ma standardowego komutatora w zwi±zku z nieposiadaniem szczotek.
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
U¿ytkownik "Robert Sachs" snipped-for-privacy@NOSPAM.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:djt8nu$t3c$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...
Witam
Mo¿e Pana zainteresuje taki filmik
, polecam.
Pozdrawiam z Góry ¯ar
Reply to
Damianos
By³ jeszcze do ¶ci±gniêcia filmik na którym jaki¶ go¶ciu robi akrobacje ze wst±¿kami na sali gimnastycznej ... ale niestety link mi siê gdzie¶ zapodzia³ ... mo¿e który¶ z Kolegów go ma ??
Pozdrawiam z Góry ¯ar
Reply to
Damianos
Zawis na smigle, oczywoscie. Najnowsze trendy to smigla ze zmianna geometria i mozliwosci podczas lotu zmiany ciagu na pzreciwny. Dzieki czemu mozna latac takim samolotem do tylu ;o)
Reply to
sector
Hehe najbardziej podoba mi sie umiejetnosc i mozliwosc latania z balkonu mysle ze ladaowanie ten pan tez robi na balkonie a swoja droga to porownywalne z jazda motocyklem na tak zwanej gumie(tylnym kole) bez przedniego :D Podoba mi sie Pozdrawiam Addriano
Reply to
Addriano
U¿ytkownik "Addriano" ...
Eeeeee, do tego nie potrzeba modelu 3D. Zobacz mój film sprzed kilku lat:
inne filmy ze strony:

Kaper

Kaper
U¿ytkownik "Teos" ...
Komentarz by³ jak na Dorotkê ca³kiem spokojny. Ale potem siê przyzwyczai³a 8^)
Pozdrawiam,
Kaper

Kaper
Moze tez was ten film od 16 letniego modelrza z Niemiec zainteresuje (warto naprawde zobaczyc!!):

Peter
peter_m_1