Czas pracy a poj. zbiornika

Nie mam jeszcze doswiadczen, wiec szukam wsparcia.
Jak dlugo bedzie pracowal silnik 4ccm 2-suw na zbiorniku 55ml - akrobat C/L.
Nic oryginalnego nie jestem w stanie dopasowac.
Jesli ta pojemnosc bedzie zadowalajaca, to OK. Jesli nie to musze robic
samemu.
PiotrekS
Reply to
Piotr Sobierajewicz
Piotr Sobierajewicz napisał(a):
"silniki żarowe zużywają przeciętnie 4 do 6 cm3/minutę na każdy 1 cm3"
cytat z
policz sobie sam:P
Reply to
piotrc
U¿ytkownik "Piotr Sobierajewicz" <p snipped-for-privacy@wp.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:d0vui8$85s$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
obstawiam 6 minut :)
Conti
Reply to
Conti
ASP 5.22 ccm u mnie pracowa³ 12 minut na zbiorniku 125ml. Przy ostrym lataniu (akrobat).
Co daje ok. 2 ml/min/ccm
Czyli dla 4 ccm/55ml = 55ml/(2ml x 4ccm) = ok. 7 min
Poza tym du¿o zalezy, czy na full mocy, czy sobie pyrkasz na wolnych obrotach. Na przyk³ad jak chcia³em sobie polataæ dla przyjemno¶ci, to sruuu w górê i pó¼niej spokojnym lotem szybowym, na wolnych obrotach w dó³. Wtedy starcza³o na pó³ godziny.
Reply to
Lukasz Stela
Dzieki za informacje. Zalezalo mi na uzyskaniu co najmniej 5 min. lotu. Zb. 55ml powinien wiec wystarczec, choc post piotrac jest mniej obiecujacy (ok. 2,5min). Przy zalozeniu ze silnik bedzie pracowal w gornym zakresie obrotow (C/L) to czas lotu bedzie stosunkowo krotki. PiotrekS ********** obstawiam 6 minut :) Conti
Reply to
Piotr Sobierajewicz
Lata temu był przelicznik: 0,3 kg benzyny/1 KM mocy/1 godzinę. Nie wiem, na ile to można zastosować do modelarskich; producent paliwa powinien podawać skład, a silnika - moc maksymalną. Kiedyś 1,5 ccm wysokoprężny silniczek rosyjski Striż dawał jakoby 0,15 KM, a paliwo zawierało 40% nafty, tylko nie wiem, czy objętościowo, czy wagowo :-) Pozdr Adam snipped-for-privacy@onet.pl
Adam Sliwinski
Koniecznie napisz ile Ci wysz³o !
Reply to
Lukasz Stela
obstawiam 6 minut :) Conti
Koniecznie napisz ile Ci wysz³o ! *** Troche to potrwa. Aktualnie maltretuje korekte konstrukcyjna samolociku w CAD-zie. Za tydzien rozpoczynam wycinanie elementow, ale to troche potrwa. Planuje zakonczyc model na koniec czerwca. Kupilem nowiutki silniczek GMS i wstepnie przetestuje go na hamowni, ale to dopiero za miesiac
PiotrekS
Reply to
Piotr Sobierajewicz
Na pełnych obrotach polatasz 6-8 minut. Pozdro Gmeracz
Reply to
Sławomir Gmerek
Jak dlugo bedzie pracowal silnik 4ccm 2-suw na zbiorniku 55ml - akrobat C/L.
Brzmi nader optymistycznie. Dzieki
PiotrekS
Reply to
Piotr Sobierajewicz
Eeee - Sławek - mój MDS 4.5ccm pracuje 6-8 minut ale na 110ml...
Reply to
Piotr Konopka
"Brzmi nader optymistycznie." - P.S.
A tu nader pesymistycznie ;-)
Reply to
Doman
Piotr Konopka napisał(a):
Eeee - Piotrek - widocznie masz dziurawego MDS-a. Thunder Tiger lata na 120 ml przez 15-20 minut. MDS ma wpradzie większą żarłoczność, ale to już przesada. Czas by go chyba wyregulować, albo sprawdzić kanały dolotowe powietrza, czy czasem nie ma gdzieś kantu lub nadlewki, co daje ci zaburzenie strugi w gaźniku...
Pozdro Gmeracz
Reply to
Sławomir Gmerek
Piotr Sobierajewicz napisał(a):
Cóż, silnik musi być najpierw: 1. doszczętnie rozebrany (no dobra, bez wybijania tulei, ale jak się da, to wyciągam nawet łożyska) 2. bardzo dokładnie obejrzany, szczególnie wszystkie kanały dolotowe powietrza i położenie otworów rozpylacza 3. bardzo dokładnie oczyszczony ze wszystkiego (smary, wiórki) do sucha (nafta), potem zakonserwowany (olej "po lotach") 4. bardzo dobrze dotarty, bez kozakowania, tylko systematycznie i z kontrolą temperatury 5. dobrane odpowiednio śmigło (nawet to samo - średnica/skok - z innej firmy inaczej kręci) 6. Wyregulować silnik POD KONKRETNY EGZEMPLARZ śmigła.
Wtedy można wogóle prowadzić taką akademicką dyskusję. No i jeszcze jedno - bardzo wiele zależy od stylu latania, bo kręcenie na pełnych obrotach przez cały lot skraca znacząco czas lotu, wiadomo. Na zbiorniku 120 ml mogę latać 4 ccm do 20 minut, przy pełnym gwizdku do 12 minut. I to nie optymizm, a praktyka.
Pozdro Gmeracz
Reply to
Sławomir Gmerek
Noo - może trochę podkoloryzowałem ;) Aktualnie mam go w ciężkawym trenerze 1.53m w zasadzie przeznaczonym pod 6.5ccm. Zbiornik 250ml wystarcza na 25min lotu - z racji wagi modelu częściej na pełnych obrotach niż na małych - ale nadal jest to trener który lata na skrzydle a nie na śmigle.
Czyli 55ml, o które pytał kolega wystarczyłoby na 5 i pół minuty. Jego OS 25LA jest ciut mniejszy i słabszy, więc istotnie ma szansę popracować te 6-7 minut.
Reply to
Piotr Konopka