Czy są drewniane modele żaglowców?

Witam.
Czy są w sprzedaży drewniane modele żaglowców do składania? Wszędzie trafiam
na plastiki, a wizja plastikowego żagla jakoś do mnie nie przemawia. ;)
A jeśli są to gdzie je znaleźć? Interesuje mnie Warszawa, ew. internet.
Drumel
Reply to
Bogdan Kwietniak
jest sprzedaż internetowa - zestawów drewnianych żaglowców

Jerzy
przepraszam adres aktualny :
Jerzy
W Warszawie bywają (okresami w dużym wyborze) w Pelcie (Świętokrzeska rog Mazowieckiej) - na piętrze nad książkami. Widziałem pojedyńcze na Grójeckiej 109 lok 20 - ale za to orginały ze wschodu. W internecie
te na ogół nie wymagają specjalistycznego warsztatu (tokarka, wyżynarka itp) ani przesadnych umiejętności Wszystko jest głęboko wytrasowane w kartonach sklejki (wystarczy wypchnąć). Elementy poszycia i detale są wykonane z różnych gatunków drewna - wystarczy nóż, piłka, papier i pilnik oraz bejca i dwa gatunki kleju (szybki i wolny). Żagle są przygotowane z płotna. Dodatkowe elemeny z metalu (nawet miniaturowe gwoździe). Ja widziałem dwa typy - z prefabrykowanym kadłubem do obłożenia i oparty o konstrukcję wręgową. Za to wszystko od 200 do 1000 PLN.
Pozdrawiam
Użytkownik "Bogdan Kwietniak" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl... > Witam. > Czy są w sprzedaży drewniane modele żaglowców do składania? Wszędzie trafiam > na plastiki, a wizja plastikowego żagla jakoś do mnie nie przemawia. ;) > A jeśli są to gdzie je znaleźć? Interesuje mnie Warszawa, ew. internet. > > Drumel > > -- > Wysłano z serwisu OnetNiusy:
invalid unparseable
W świat modeli sa te same modele tych samych producentów co w safari , czyli że prawdopodobnie świat modeli kupuje w safari , zatem cena może być inna II pośrednik
Reply to
Jerzy
Witam
Ceny podobne a na prosbe o informacje o dostepnosci w safari otrzymalem odpowiedz ze w grudniu. Sorry, ale w
te same modele sa dostepne. Smiem wiac twierdzic ze te firmy nie maja ze soba nic wspolnego.
Reply to
Frundsberg
Nie nazywalbym tego "skladaniem"! W przeciwienstwie do plastikowych zestawow z np. samolotami czy czolgami, drewniane zestawy szkutnicze nie zawieraja w sobie calych elementow 'do skladania', a raczej sa to wiazki listewek i deseczki z lipy, ewentualnie ze sklejki, z ktorych modelarz musi samemu 'wymodelowac' konkretny detal wg. zalaczonych planow i instrukcji. Z zasady jednak, elementy szkieletu, tj. wregi (grodzie) i stepka (kil) sa juz wstepnie ponacinane, sa tez zalaczone detale ornamentacji, czy to z drewna czy z metalu, ew. plastiku, bloczki, jufersy... Cala reszta jest w gestii modelarza, stad modele zbudowane z takich zestawow roznia sie jednak miedzy soba raczej zasadniczo, zaleznie od indywidualnego doswiadczenia modelarza i dazenia do maksymalnie jak najwiekszej precyzji. Stad, wielu modelarzy bardziej lub mniej modyfikuje te skadinad raczej prymitywne zestawy, zastepujac poszczegolne elementy w zestawie, zbudowanymi przez siebie o znacznie lepszej jakosci i bardziej wiernymi co do wygladu i skali. Naklad pracy jest tu znacznie wiekszy od przecietnego modelu plastikowego. Typowo - dla przecietnego drewnianego modelu szkutniczego, nalezy przeznaczyc od ok. 6 miesiecy do roku pracy w srednim natezeniu, tj. po godzinie, dwoch dziennie. A sa takie zestawy, gdzie buduje sie model i po kilka lat! Stad - ta galaz modelarstwa jest jednak chyba malo popularna na swiecie. NAjwazniejszym narzedziem jest tu bowiem ludzka cierpliwosc!
Jest to jednak dobra droga dla poczatkujacych adeptow modelarstwa szkutniczego. Po zdobyciu w ten sposob niezbednego doswiadczenia, mozna wowczas przejsc na wyzszy szczebel wtajemniczenia, do nastepnego etapu - budowy modeli wg. planow i z wlasnego materialu. Nie musze chyba dodawac, ze tak budowane modele roznia sie jednak raczej zasadniczo od tych z zestawow. :-)
Reply to
Tomasz Aleksinski
Użytkownik "Bogdan Kwietniak" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...
trafiam na plastiki,
Na początek polecilbym drewniane modele Hellera (tego od plastików - są dostępne ale raczej na zamówienie w porządnych sklepach modelarskich - radziłbym zaprzyjaźnić się ze sprzedawcą :)
Płócienne żagle w drewnianych zestawach też raczej nie przemawiają. Najlepjej uszyć je samemu.
Reply to
Yaceq" USUN TO