czy styropian nasiąka wodą?

Też, ale głównie odgazowanie i ostygnięcie wewnątrz objętości

Reply to
grzest

...dyskutujemy, a pamiętając jak w ub sezonie "posiałem' statecznik poziomy od modelu, który poleżał w trawie i na deszczu kilka dni po odnalezieniu był cięższy i to sporo niż normalnie. Teraz dla sprawdzenia jak to faktycznie jest wykonałem praktyczne doświadczenie. Zważyłem na wadze "cyfrowej" kawałek styropianu na sucho ważył 8G zanużyłem go w wodzie przyciskając, aby nie pływał na czas oglądania meczu PL-Armenia i okazało się, a wcześniej wytarłem z wody z zewnątrz, że waży aż 16G tzn waga jego podwoiła się co był swiadczyło że jadnak naciąga wodę, "niedowiarkom" polecam zrobić podobne doświadczenie, co różnica wagi może wystąpić jedynie na wskutek różnicy w granulacji struktury styropianiu.

Pozdrawiam Zdzisław

---------------------------------------------------------------------- Wideofelietony Tadeusza Mosza. O biznesie dla wszystkich. Oglądaj >>

Tramp

Witam Według danych zamieszczanych na stronach różnych producentów styropianu:

Chłonność wody (przez czas 24H) dla styropianu FS30 i FS40, stosowanego np. do ociepleń posadzek, winna wynosić 1,2% - 1,5%, objętości styropianu. Daje to miarę tego zjawiska.

Inna miarą może być, często podawana w katalogach paroprzepuszczalność (ilość pary wodnej w gramach jaka dyfunduje przez 1 m2 płyty o grubości 1m. IMO, skoro przepuszcza parę wodną, to musi być też nasiąkliwy. Nie oznacza to jednak iż trwale absorbuje wodę - zmienia skład chemiczny - danych o tym nie udało mi się znaleźć. . I tu mamy dla porównania, paroprzepuszczalność:

styropian 12 korek 75 drewno sosnowe: wzdłuż włókien 320, w poprzek włókien 60 sklejka (jaka ?) 20

Reply to
Pl_(N)_umber_One

Użytkownik "Pl_(N)_umber_One " snipped-for-privacy@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:euge6b$9d7$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Wagowo przekada sie to na wrost masy o grubo ponad 1/3 - i to moim zdaniem jest jeszcze bardziej obrazowe :-) Dzieki, ze zechcialo ci sie wyszukac i przedstawic te dane.

Reply to
Ladziak

Użytkownik "Ladziak" <ladziak@niespamuj:op.pl> napisał w wiadomości news:eue8ri$8dl$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Nadal czekam na przyklady, gdzie pisalem wierutne bzdury. Twoje oskarzenie bylo calkiem duzego kalibru, wiec oczekuję dowodow. Czekam rowniez na wyjasnienie, jakie wg Ciebie zjawiska odpowiadaja za absorbowanie wody przez styropian. Z doswiadczenia Trampa, wiedzy grzesta i danych Pl_(N)_umber_One wynika, ze to jednak zwykle nasiakanie kapilarne. Takie tez odnosilem wrazenie, gdy w latach '70 ze styropianu znalezionego na wielkoplytowych budowach z zapalem konstruowalismy "okrety wojenne" do urzadzania bitew w wiekszych kaluzach, fontannach i sadzawkach... Oczywiscie pozdrawiam. Paweł

Reply to
Ladziak

modelu- bezcenne!!!

Reply to
rademar

Użytkownik snipped-for-privacy@wp.pl napisał:

Nie wiem czy mówimy o tym samym lakierze... Nie sądzi Kolega, że przed "pomalowaniem" rdzeni styropianowych nie zrobiłem próby na zbednym kawałku styropianu ;-)

Puszka z lakierem ma już swoje lata ;-) i przed chwilą z przykrością zauważyłem, że po ostatnim malowaniu nie domknąłem porządnie dekielka i lakierek conieco zgęstniał :-( Nazywa się toto: Lakier poliuretanowy do parkietów "PILLAK" Z tego co pisze na puszce jest to na bazie rozpuszczalnika Pilasol B (benzyna do lakierów)

z tego co widzę ten konkretny lakier już chyba nie jest produkowany.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk