czy styropian nasiąka wodą?

Wydaje mi sie, że nie,.. ale mam przeczucie, że tak :) Czym ewentualnie można go zaimpregnować? A jak jest z EPP?

nie nasiaka. mam go w akwarium juz od dawna i nadal wyplywa na powierzchnie i nie ma wody w srodku.

nie ma wody w srodku.

Hmm,.. też mi sie tak wydaje,... tylko czemu mój styropianowy model przed pływaniem ważył 290g a po pływaniu 330g? Do środka sie nie nalało bo nie ma gdzie,...

To: http://pl.wikipedia.org/wiki/Styropian plus to: http://pl.wikipedia.org/wiki/Zjawiska_kapilarne

A kolega mi tu zaraz z wikipedią! Tu trza być mundrym, żeby cós zrozumieć! :) Ale to co zrozumiałem z połączenia informacji z powyższych linków, to to, że w styropianie są pustki powietrzne między granulkami sturopianu i zgodnie z prawami fizyki woda chętnie sama sie do nich wciska. Tak więc sam styropian nasiąkliwy nie jest ale sam zaciąga wode do swojej struktury. Nabierze jej tyle ile da rade i na tym sie konczy,... i tak nigdy nie utonie :) Dobrze zrozumiałem?:)

Bardzo dobrze, siadaj, troja ;-)
No pewnie, ze dobrze zrozumiales, a przynajmniej tak samo jak ja :D
Dzięki za podpowiedź, .. a teraz jeszce czym zaimpregnować styro? ...któs wi?

Użytkownik snipped-for-privacy@wp.pl napisał:

Przed oklejeniem taśmą "maluję" styropianowe skrzydełka poliuretanowym lakierem do parkietów. Co prawda z innego powodu. Taśma pakowa się wtedy dobrze przykleja, a bezpośrednio do styropianu jakoś niespecjalnie. Przy okazji styropian staje się "wodoodporny".
Pozdrawiam Grzegorz
Użytkownik Grzegorz Kurczyk napisał:

Probowales goly styropian przetrzec drobnym papierem sciernym (~400)? U mnie dalo zupelnie wystarczajaca przyczepnosc.
--
AlexY
http://yisse.neostrada.pl/spam.txt

wi?
modelu- bezcenne!!!

Użytkownik snipped-for-privacy@wp.pl napisał:

Nie wiem czy mówimy o tym samym lakierze... Nie sądzi Kolega, że przed "pomalowaniem" rdzeni styropianowych nie zrobiłem próby na zbednym kawałku styropianu ;-)
Puszka z lakierem ma już swoje lata ;-) i przed chwilą z przykrością zauważyłem, że po ostatnim malowaniu nie domknąłem porządnie dekielka i lakierek conieco zgęstniał :-( Nazywa się toto: Lakier poliuretanowy do parkietów "PILLAK" Z tego co pisze na puszce jest to na bazie rozpuszczalnika Pilasol B (benzyna do lakierów) http://www.zaimex.pl/cennik_ICI.pdf Niestety z tego co widzę ten konkretny lakier już chyba nie jest produkowany.
Pozdrawiam Grzegorz
...dyskutujemy, a pamiętając jak w ub sezonie "posiałem' statecznik poziomy od modelu, który poleżał w trawie i na deszczu kilka dni po odnalezieniu był cięższy i to sporo niż normalnie. Teraz dla sprawdzenia jak to faktycznie jest wykonałem praktyczne doświadczenie. Zważyłem na wadze "cyfrowej" kawałek styropianu na sucho ważył 8G zanużyłem go w wodzie przyciskając, aby nie pływał na czas oglądania meczu PL-Armenia i okazało się, a wcześniej wytarłem z wody z zewnątrz, że waży aż 16G tzn waga jego podwoiła się co był swiadczyło że jadnak naciąga wodę, "niedowiarkom" polecam zrobić podobne doświadczenie, co różnica wagi może wystąpić jedynie na wskutek różnicy w granulacji struktury styropianiu.
Pozdrawiam Zdzisław
---------------------------------------------------------------------- Wideofelietony Tadeusza Mosza. O biznesie dla wszystkich. Oglądaj >> http://link.interia.pl/f1a3c

można go

Skoro plexi tzw polichlorek winylu chłonie wodę to i styropian też i to nie tak mało jak by sie wydawac mogło

Dokładnie tak jest. I nie ma to nic ze zjawiskami kapilarnymi do uczynku :-))) Przy wchłanianiu wilgoci do tego te wszystkie tworzywa jeszcze dość znacznie pęcznieją. Kiedyś się na tym wyłożyłem konstruując pewne urządzenie nie mające z modelarstwem nic do czynienia. Nawiasem mówiąc - styropian do płatów powinien być sezonowany jak drewno - conajmniej rok. By dobrze wysechł.
Pozdrawiam Piotr
http://www.piotrp.de

A co ma piernik do wiatraka?

A z jakimi?

Zabrzmialo to moze dosc nonszalancko, napisze jasniej: PVC, PMMA oraz polistyren to chyba zupelnie rozne tworzywa?

Tego chcialbym sie powaznie dowiedziec.
Ładziak
Nawiasem mówiąc - styropian do płatów

- a dokladniej para wodna. Ale woda nie wnika w tworzywo na poziomie czasteczkowym, tylko najnormalniej w swiecie osiada na granulkach polistyrenu, z ktorego jest zrobiony styropian. Po kilku godzinach - jak napisales - odparowuje przez - nomen omen - pory. Po ponownym wlozeniu do wody styropian bedzie "podciagal" przez te pory wode, a po wyjeciu znowu dosyc szybko odparuje.

I tu się mocno mylisz. Blok styropianu do modelarskiego zastosowania potrzebuje wielu miesięcy schnięcia.
Pozdrawiam Piotr
http://www.piotrp.de

Alez ja temu nie przecze! Wrecz potwierdzam! :-) Ale kolega nie pytal o zjawiska dlugotrwale, a o to, dlaczego po wsadzeniu do wody syropianowa lodka znacznie mu przytyla.

Ty bezimienny Bratku, wypisujesz na tym preclu już nie pierwszy raz wierutne bzdury! Nie odwracaj teraz kota ogonem! Kapilarność styropianu jest tak znikoma, że w normach budowlanych przjmowana jest jako zerowa! Styropian wchłania wilgoć wyłącznie na poziomie cząsteczkowym i potrzebuje bardzo dużo czasu by ją w odpowiednich warunkach odparować.
Pozdrawiam Piotr
PS: Cześć, pozdrawiam, i inne formy grzecznościowe też chyba są Tobie mocno obce. Nie tylko własności fizyczne styropianu...