Czym sie rozni smiglo?

Problem numer 1:
Czym sie rozni smiglo do silnika spalinoweg od smigla do silnika
elektrycznego i dlaczego?
Przypuszczam ze jest to pytanie z gatunku tych najbardziej podstawowych -
dlatego zapewne nie udalo mi sie znalezc na nie odpowiedzi.
Pytam bo zakupilem wlasnie bardzo piekne smigla ale dopiero po
sfinalizowaniu transakcji dotarlo do mnie ze te smigla sa "jakies takie
prawdziwe" nie plastikowe zabawki tylko solidne smigla.
Problem numer 1:
Poszukuje informacji na temat doboru smigiel do silnikow i w ogole teorii
doboru smigiel (w wersji dla laikow - bardziej solidne wydawnictwa to wiem
ze sa ;-) ) I nie chodzi mi o programik na PWM, ani nawet o tabelke na
stronie Kojota tylko o jakis solidniejszy podsumowujacy wyklad o wzajemnych
zaleznosciach mocy silnika, obrotow, wielkosci smigla, jego skoku, rodzaju
latania, typu napedu, typu samolotu itd.
Prawdopodobnie moj problem ze znalezieniem odpowiedzi w internecie polega na
nieumiejetnym zadaniu pytania - ale to w koncu jest najtrudniejsze - bo
prawdziwa wiedza to wiedza o tym jak sformulowac pytanie i gdzie szukac
odpowiedzi na nie.
Pomozecie? ;-)
Pozdrawiam
Andrzej Kowalski
Reply to
Andrzej Kowalski
Dnia 2004-07-27 09:24, Użytkownik Andrzej Kowalski napisał:
Sądzę że głównie masą i wytrzymałością. Silniki spalinowe produkują więcej mocy, obrotów, ciągu; a więc śmigła muszą być solidniejsze. Stosować śmigła spalinowe do elektryków imho można, tylko jest to mało korzystne pod względem masy.
Sam bym chętnie poczytał. Jest taki wykład u J.Staszka w "Mechanice lotu modeli latających", ale po pierwsze nieco zbyt teoretyczny, po drugie nie całkiem dla laików.
Reply to
Jakub Witkowski
Glownie masa, a co za tym idzie wytrzymaloscia.
Spoko moj TFL 1 tez latal na smigle od spaliny i to duzym bo 8x6 =) Nie bylo problemow.
Chyba numer 2 =P
MotoCalc(link na mojej stronie Modelarstwo>Programy).
i co do smigiel to np.: propeller choice
Chyba nieco pomoglem =)
Reply to
Doman
U¿ytkownik Andrzej Kowalski <andy snipped-for-privacy@tenbit.pl w wiadomooci do grup dyskusyjnych napisa³:BD2BCFC6.D0A9%andy snipped-for-privacy@tenbit.pl...
Pozycja pt: "Miniaturowe silniki spalinowe" W. Schier, str 174 i dalsze. Jest o warunkach pracy smigla, jego doborze a takze o doborze srub napedowych. Wydawnictwo stare ale pewne teorie i ich podstawy sa nadal sluszne;-)
Reply to
Renart F.