Fotki Zar i Bezmiechowa

Wiesiek3d napisał(a):

http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=WDU20021381162&type=2&name 0021162.pdf
lub tutaj jak się nie otworzy
http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=WDU20021381162
Wiesiek3d pisze: ............

To zabawne, że oprócz wszystkiego nie umiesz czytać tekstu ze zrozumieniem. Ale miło, że podałeś link do dokumentu wielokrotnie podawanego na tej grupie, z którego wynika, że latać można na 27, 35 i 40 MHz, a pływać i jeździć wyłącznie na 27 i 40MHz.

Krzysiek "kojot" Choroszko
Krzysztof "kojot" Choroszko napisał(a):

Wg mnie to latać mozna tylko na 35 MHz. No ale prawo mozna interpretować na rózne sposoby

podany przez Ciebie link:
http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=WDU20021381162&type=2&name 0021162.pdf
strona 8, aneks nr 8, pod tabelą przypis 1
proszę zinterpretuj
PMK

Podałeś link do starego nieobowiazującego rozporzadzenia z 2002 roku. Nowe z 2005 roku jest m.in. tutaj http://www.dziennik-ustaw.azz.pl/poz-1955.html

Po przeczytaniu aneksu 8, łacznie z uwagami, dotyczacego modelarzy, wyraźnie widać, że wypisujesz głupoty.
Wiesiu ! No co Ty pieprzysz ! Piszę te słowa byś sie jeszcze bardziej spienił ! Bo ja i wielu kolegów już się świetnie bawimy Twoją indolencją . Chcesz dokopać Piechowskiemu ale jakoś masz z tym kłopot. Czepiasz się Niemców za jazdę w stylu jaki pewnie codziennie obserwujesz . Już napisałem, że nie czujesz sprawy i kolejny raz to potwierdzasz. Kojot opisał Twój problem celnie i jednoznacznie. Wiesiu Destruktorze,Dyletancie,Dyskutancie ! Wiesiu 3D ! No daj już spokój! Nie masz racji i nikt nie będzie z tobą kruszył kopii o racje. Na jakiejkolwiek imprezie czy zawodach wylecisz z hukiem jak nie dostosujesz się do wymogów organizatora i po krzyku. Nikt po tobie nie zapłacze. Nie miłe to słowa ale może opamiętasz się !
Roh napisał(a):

Juz sie nie bede czepial tylko chcialem Wam zwrocic uwage na ubezpieczenie , jezeli komus cos sie stanie to ciekawe jak ubezpieczalnia zinterpretuje te przepisy (mozna sie domyslic). I na tym koniec przeciez macie racje.
JA SIE NIE WKURZAM MOZECIE PISAC CO CHCECIE.

Tematyka była poruszana na tej grupie w dniu 2004-06-23. I z tego co tam podano wynika raczej, że na 35MHz nie wolno pływać i jeździć, a nie powyższe.
http://groups.google.com/group/pl.rec.modelarstwo/msg/34ddf7f5f8386051
KAcper
Zgadzam sie z tym ze powinni spytac o zgode organizatorów chociaz nie do końca bo jakie oni stanowili zagrozenie skoro mieli nadajniki 27 Mhz w AM.Co do latania na 40 Mhz w Polsce to raczej sprawa dyskusyjna do tego jest 35 Mhz.Równie dobrze ktos mógłby przyjść z hendi CB i stanowiłby takie samo zagrożenie dla imprezy.Co do rozchisteryzowanych kobiet to wolałbym aby dobił do mnie taki samochód jak samolot o wadze kilku lub kilkunastu kilogramów pedzący z predkoscia kilkudziesieciu km/h.Tak ,że mozemy sobie tutaj dyskutowac i wymieniac poglądy mnie osobiście podobał się wystep tych chłopców i nie tylko mnie ale i wiele innym ludziom obecnym tam.Akcje z kobietą która zbyt przesadnie zareagowała na jazdę tym autem widziałem i uważam że skoro takie coś ja przeraża powinna siedzieć w domu przy garach a może tak wpłyneło na nia wypicie paru piw na słoncu-siedziałem obok - widziałem i słyszałem.

Marian pisze: .....Co do latania na 40 Mhz w Polsce to raczej sprawa dyskusyjna ..........
Jaki jest sens dyskutowania z ustawą? Z czym jeszcze chcesz polemizować? ... sed lex. Akurat 5 kanałów na 40 Mhz jest zapisane w obowiązującym prawie, podobnie jak opis co wolno w którym paśmie modelarskiem. Gdzie tu pole do dyskusji?
BTW - nikt nie podważa póki co strony wizualnej występu.

Krzysiek "kojot" Choroszko
Czytam i nadziwić się nie mogę !! Jest organizator imprezy ,wynajmuje na rzeczoną lotnisko ,odpowiada za WSZYSTKO na co widzowie MASOWI patrzą ,bo jak sie coś niepożądanego stanie to pierwsze kroki do niego !!! By jak najdalej ogarnąc i zabezpieczyć to co się na takiej masówce dzieje wydaje zarządzenia i dmucha na zimne !! A tu pojawiają sie glosy obrony dla SAMOWOLKI !!! W pasmie czy poza pasmem i bez zasady stania w kupie !!! ?? Panowie -dyskusja odbiega od zalozonego tematu t.j. pojawili sie fajni chlopcy i na boku włączali radia do fajnych aut ,a wystarczylo - NALEŻAŁO zagadnąc organizatora !!!! Mysle ze nie bylo by wielkiego problemu oficjalnie zrobic chwilę ,,samochodową '' wedle wszelkich prawidel sztuki !!! Piechowskiemu nalezy się medal za cierpliwość ;-) Pocieszajace jest to że prawie zawsze nie ma tego zlego ; kupa ,,nowych'' adeptw RC tu zaglada i czyta bo komu sie chce wertować ,,STARE ''!!?? Edukacja więc trwa!! Pozdrawiam Lataczy ,Pływaków i rzecz jasna Samochodziarzy Pers p.s. Mysle ze czas zamknac ten wątek bo kto ma czas i chęć zgłębiac rozrośniete ? :-)

Jeszcze dodam iż bardzo dobrze ze ów incydent pojawil sie na forum bo jest nadzieja że przecztają to ewent.kandydaci na podobne ,napewno w dobrej wierze a jednak w sumie nieodpowiedzalne zachowanie !! Oby dokonali wlasciwej korekcji ;-) Serwus P.

Panowie tak czytam te posty i smiac mi się chce z wiekszosci wypowiedzi a mianowicie od miejsca imprezy do osiedla jest ok 200 m i załózmy że mam auto na 40 Mhz FM lub 27 i co po osiedlu tez mi nie wolno jeżdzic bo tam jest impreza i jakies dupki lataja na 40 Mhz no chwileczke to albo ja czegos nie rozumiem albo tutaj brak jest profesionalizmu ze strony osób wypowiadajacych się.Nie musiałbym z nikim niczego uzgadniac wiadomo że lata sie na 35 a nie na 40 Mhz i problem ma organizator.Zasięg aparatur przy ziemi jest conajmniej 500 m i jakie znaczenie ma to czy jezdzili 30 m od startujacych w imprezie czy 200 m od imprezy na osiedlu.Mam aparature fabryczna przystosowana do aut i mam gdzieś pozwolenie organizatora.A skoro on pozwolił latac na 40 Mhz to jego problem ja mam auto na 40 Mhz fabryczne i ciekawe kto wygrałby w sądzie w przypadku problemów.To organizator wykazał sie brakiem profesionalizmu pozwalając latać na 40 Mhz skoro z ta częstotliwoscia sprzedaje sie auta fabryczne

...latać można na każdej z częstoliwości tj na 27 MHz, 35 MHz i 40 MHz z tym, że 35 MHz ma wyłączność dla modeli latających, a jeśli wyłącznośc tzn. że tylko dla modeli latających,
Pozdrawiam Zdzisław
---------------------------------------------------------------------- Najlepsza mapa Polski i Europy w internecie. Wyznacz trase i jedz na wakacje

Kolejna ciekawa teoria jestem ciekaw co powiedza przedmówcy

MHz

To nie "ciekawa teoria" a stan prawny nie pozostawiający żadnego pola do dowolnej interpretacji. Nie tylko zresztą w Polsce ale i wielu innych krajach z Niemcami włącznie. Kolego - ja dostałem już kilka e-maili z podziwem dla mojej cierpliwości w odpowiedziach na tak durne posty. Tym samym temat jest dla mnie zamknęty. Jak do Ciebie nic z tego nie dotarło a tylko rozśmieszyło - to sorry. Ale pwenie musisz wtedy jeszcze nieco podrosnąć...
Pozdrawiam Piotr
http://www.piotrp.de

nie nowa teoria, ale zapoznaj sie z Rozporządzeniem nt. temat http://www.dziennik-ustaw.azz.pl/poz-1955.html
Pozdrawiam Zdzisław
Subject: Re: Fotki Zar i Bezmiechowa

---------------------------------------------------------------------- Wygraj depilator, prostownice do wlasow lub mikser

...Aneks nr 8 opisuje dokładnie co dla kogo
Pozdrawiam Zdzisław
Sent: Tuesday, August 21, 2007 10:24 PM Subject: Re: Fotki Zar i Bezmiechowa

Posłuchaj - co mieszasz tu w sprawę organizatora, gdy on tu zrobił wszystko co możliwe, by zapewnić maksymalny poziom bezpieczeństwa. Jednak jak dzięki Twoim wypowiedziom wykazano, że jest to przynajmniej częściowo walka z wiatrakami.
Teraz co do sprawy częstotliwości, rozsądku i przepisów.
Nie ma (na szczęście) przepisu zobowiązującego organizatora do przestrzegania przez uczestników imprezy obowiązujących częstotliwości. Jest natomiast przepis regulujący obowiązki użytkowników częstotliwości - czyli w tym przypadku pilotów czy kierowców pojazdów RC. Ja jako organizator nie mam żadnego prawa zakazywać używania na imprezie częstotliwości zgodnie z ich prawnym przeznaczeniem. A (niestety) tak jest, że latać wolno nie tylko na 35 ale i na 27 oraz 40 MHz. Mnie nawet żaden przepis nie obliguje do prowadzenia jakiejkolwiek kontroli częstotliwości! Robię to jak gdyby (wyobraź sobie) z dobrej i nieprzymuszonej woli. Równie dobrze mogło by to tak wyglądaćże idziesz z modelem na pas startowy i wołasz - kto ma kanał 68? Nie ma odpowiedzi włączasz nadajnik z nadzieją że wszyscy Twoje pytanie słyszeli i zrozumieli. Tak mogło by być - i prawnie byłbym także zupełnie w porządku! Tyle, że mam duże doświadczenie w organizacji tego typu imprez w Niemczech, sam uczestniczę w podobnych imprezach wiele razy w roku, i wiem jak się to robi.
Czy ten przepis pozwalający na latanie na 40 i 27 MHz jest mądry czy nie, nie mnie jest oceniać. Ja nie mam jednak żadnej podstawy zabronić komuś używania legalnej i dozwolonej do latania częstotliwości. Ja mogę tylo apelować i to czynię od lat nie tylko na preclu, forach ale także na Piknikach. I to nie tylko propaguję by nie latać na 40 i 27 ale i na wszelkich "lewych" amerykańskich, nowozelandzkich czy innych niedopuszczonych prawnie częstotliwości. Jeszcze raz - by było zupełnie jasne - jak ktoś komuś wleci w głowę - jest sam prawnie odpowiedzialny za użyte pasmo, zgodność jego sprzętu z przepisami, za stan techniczny modelu i nie zapominajmy tu o swojej własnej trzeźwiości.
Ja, jako organizator staram się zapenić maksymalnie wysoki standard bezpieczeństwa, co jak na tym przykładzie widać jest w Polsce niezwykle trudne. Lata całe byliśmy przyzwyczajani do kombinowania, gdybania i omijania przepisów. Efekty tego widać niestety także i w tej dyskusji jak na dłoni. A możesz mi wierzyć - zdrowego rozsądku nie zastąpią żadne przepisy. Gdyby te Twoje mądre wywody dalej snuć - to można dojść do wniosku, że skoro się sprzedaje nadajniki i modele na 35 MHz to czemu w ogródku domu o 200 m od Pikniku nie mógł by ktoś wyciągnąć śmigłowczyka i latać między jabłonkami. Przeca to moje prawo - bo mum se kupiłum i moga robić co zechca. Twoimi słowy - co mnie obchodzi paru głupków na lotnisku - niech se robią co chcą.
Tak więc przeczytaj jeszcze raz już bez głupiego podśmiewania się, bo temat jet tak poważny jak i już smutny. Może uda Ci się dojść do jakichś wniosków. No i jeszcze jedno - serdecznie zapraszam do pomocy w organizacji Pikników - może Tobie uda się ponieść poziom ich bezpieczeństwa. Nie mam nic przeciwko temu!
Pozdrawiam Piotr
http://www.piotrp.de