Grupa schodzi na psy czy jak ?????

witam i dzieki za zainteresowanie sorki za bledy jakie robie w tekscie to te kompy nie uzywam polskich znakow moze kiedys
a tak moge wiecej ludziom odpisac a i tak kazdy zrozumie ja nie biadole nawet nie mam zamiaru grupa zawsze byla fest ))) jestem aktywny (bez wiagry) moze rzadko odpisuje ale to jest spowodowane ze szkutnicze tematy wystepuja niezbyt czesto na grupie jak widze mozna znalesc pomoc i cieszy mnie ten fakt a i mozna podyskutowac w oczekiwaniu na nowy model )) (ale kulturalnie) tez dobre a ze tworzymy ta grupe i musimy zaczac od siebie to sie zgadzam i mam nadzieje ze inni tez znajda chwile na refleksje temat uwazam za wyczerpany dziekuje wszystkim powodzenia przy modelach
-- Pozdrawiam Marek(Thrawn) www.modelarstwo.org.pl snipped-for-privacy@poczta.onet.pl snipped-for-privacy@wp.pl snipped-for-privacy@interia.pl

biadola ze

chcialby sie

razie
mi
prostej
(Nie pisze tego Kuba bezpośrednio do ciebie.. Twój post wybrałem bo pasuje do mojej wypowiedzii. Pisze ogólnie do KAŻDEGO czytającego tą grupę.)

sie
No była. Jakoś łatwo w niej było uczestniczyć a dużo ciężej coś konkretnego zaproponować lub zrobić. A może zamiast obrażać się lub wyrażać niezadowolenie zrobiłbyś coś konkretnego? Np. napisał artykuł dla początkujących modelarzy na PWM, albo stworzył FAQ grupy by nie strzepić na darmo języka?
Tak się składa, że i ja jestem świezy (szczególnie szacując grupowy wiek weteranów na jakieś 4-5 lat) Ale nigdy nie odniosłem wrażenia, że grupa schodzi na psy. To fakt czytałem wiele bezsensownych wątków a nawet dawałem się w bzdurne dyskusje wciągnąć (nie bez satysfakcji ;-))
Statystyka jest nieubłagana. Jeśli ubywa tego "dobrego" (doświadczonych modelarzy) na grupie to średnia niestety się obniża. I proszę tu nie winić tych "złych". Ich jest więcej bo modelarstwo się popularyzuje. W końcu o to chodziło twórcom tej grupy i PWM, nieprawdaż? Zamiast trzaskać drzwiami może lepiej jest edukować i poziom podwyższać?
I jesli doświadczony modelarz obraża się na na niski poziom grupy to nie pozostaje mi nic tylko przypoimnieć mu, że i on kiedyś zaczynal, że jemu też zdawało się, że pozjadał wszystkie rozumy, że też kiedyś łaknął wiedzy. Nie każdy siedzi w modelarstwie jak np. Szlachetny Roman z Krakowa lat bodajże 35. Ale i on, 35 lat temu, był zielony jak szczypiorek na wiosnę.
A swoją drogą czy przypadkiem nie jest tak, że przychodzi się na grupę by dostać coś (wiedzę) i nie daje się nic w zamian (znika się z grupy) bo tak jest wygodniej. Jak się osiągnie pewien poziom wiedzy modelarskiej, połapie się kontakty to modelarstwo samo dalej się "kula". Grupa staje się niepotrzebna.
Ja w każdym razie mam zamiar spłacać swój dług względem grupy i wiedzy jaką tu (i nie tylko tu) pozyskałem podpisując się jak niżej.
Tomasz 'Cypis' Gębala
Tomku! Pozwol ze napisze kilka slow tytulem wyjasnienia.

konkretnego
W dyskusji o problemach finansowych PWM zabralem glos. Podsunalem pomysl zamieszczenia czegos na ksztalt artykulow sponsorowanych przez wyd Kagero. Jakos nikt nie podchwycil tematu a na PWM na podstronce nt projektu Ta 152 juz jest jak najbardziej link do jednej z ich ksiazek. Przeciez to reklama! W normalnym swiecie za rekalmy sie placi...i prosze nie piszcie ze nie wypada, ze to literatura itp bo ktos jednak ząda forsy za łącze wiec.... Szczegoly z reszta omowilem juz z Radkiem wiec mysle ze nie ma juz o czym mowic. Niemniej - dalej bede twierdzil ze tak jak ludzie kochaja takie watki OT jak ten (sam zachodze w glowe - gdzie jest jakikolwiek sens i cel wielu wypowiedzi w tym watku?) oraz pusta paplanine (bylo cos o zbieraniu kasy etc). Wybaczcie krytyke ale tak to niestety wyglada....
A może zamiast obrażać się lub wyrażać

na
Napisalem ze 2 miesiace temu artykuł nt kładzenia kalkomanii na modele. Opisalem kilka technik ktore stosowalem. Bylo to z mojej strony dzialanie spowodowane masa pytan nt. Jak sie kladzie kalki / co to set i sol. Artykuł wysłałem do jednego z redaktorow dzialow PWM a czemu go do dzis nie ma...to juz prosze tam pytac!
Od pewnego czasu trwa projekt budowy modeli Focke-Wulfa Ta 152. Chcialem napisac artykul o malowaniu kilku Ta 152. Napisalem o tym i co? Zostalem wysmiany i szyderczym tonem jednego z "egzotycznych krytykow" nazwany "Ekspertem". Ogolnie rzecz biorac starano sie udowodnic mi calkowite dyletanctwo i osmieszyc calkowicie deprecjonujac moja wiedze na omawiane tematy (jakkolwiek chyba jasne ze nie absolutna i warta uzupelniania caly czas). Skutek tego taki, ze teraz w gronie osob zainteresowanych rozmawiamy sobie na priv i jest swietnie. Ten ktory tak najglosniej szydzil i wymachiwał książką J.Crandalla okreslajac mnie nieudolnym przepisywaczem jakos nie kwapi sie zabierac glosu w dyskusjach, woli tylko krytykowac. Wtoruje mu tez kilku innych panow. No coz - wciaz czekam na opinie w watku o malowaniu Ta, ktory sie wczoraj ukazał. Gdzie jesteście krytycy? Co z waszym glosem i wiedza? Tak prosto było nazwac mnie "Grupowym Expertem" i wysmiac a troszke trudniej cos napisac? Taaa... Doprawdy - zenujaca historia...

Zamiast trzaskać drzwiami może

oczywiscie ze tak! Jestem jak najdalszy od jakiegos obrazania sie, tylko zwyczajnie czasem opada mi chec i zapał widzac taki za przeproszeniem "Beton" umyslowy.... Od kiedy chec pomagania przeradza sie jakies idiotyczne ataki godzace w moje bezposrednie dobro to chyba dziwnym nie jest ze mozna do sprawy podejsc z rezerwa...tak widac bezpieczniej.
"Only fools make mistakes twice" Type 'O Negative
pozdrawiam wszystkich dla ktorych udzielanie sie i zabieranie glosu na pl.rec.modelarstwo jest sposobem wymiany doswiadczenia, wiedzy, pogladow.
Kuba Plewka
Kuba!!!!, że zacytuję samego siebie ;-)

Akurat ty nie musisz się tłumaczyć :-) To miał być taki kubeł zimnej wody na łeb POLAKÓW modelarzy. Polaków bo zachowania są typowo polskie. Krytyka i narzekania + zero roboty.
Tomasz 'Cypis' Gębala
Na wstępie przepraszam za karmienie trolla, ale Kuba się stęsknił i wcisnšł tutaj swoje wynurzenia osobiste, moim zdaniem nieco nie na temat.Odpowiadam tutaj żeby nie robić jeszcze większego bałaganu.

To ja - Twój osobisty szyderca ;)
Kuba, jak zwykle przekręcasz fakty - nie zostałeœ przeze mnie wyœmiany, chciałem jedynie sprostować twojš wypowiedŸ. Masz skłonnoœci do obrażania się o każdš krytykę, więc rozdmuchałeœ tamten wštek.
Chciałbym wyjaœnić dla niezorientowanych, że Twój planowany artykuł o tanku w mojej wypowiedzi był jedynie wtršceniem, a cała krytyka dotyczyła wypowiedzi o Fw190D13. Tytuł "Eksperta" dostałeœ właœnie dzięki niemu.
Swojš drogš, porzuciłeœ wštek w momencie gdy dyskusja zaczynała być rzeczowa i moje dwa posty pozostały bez odpowiedzi - odbieram to jako zignorowanie rozmówcy - trochę to nieeleganckie, nieprawdaż ?

Hmm, nie udało mi się ? Jeœli znowu dasz mi powód to przy następnej okazji postaram się lepiej ;)))

sobie
Rzeczywiœcie, łatwiej czytać grupę gdy nie widzimy Twoich postów nie na temat...

Pisałem już - zabieram głos jeœli potrafię pomóc. Ty zabierasz głos byle coœ napisać. Tylko niewielu mówi o tym otwarcie tak jak ja ;)

A którzy to znowu ? Szydercy - ujawnijcie się.

ROTFL
Dla mnie EOT na tematy osobiste .
pozdrowienia
MarCo
Witam Panstwa

Marku, zgodnie z tym stwierdzeniem zakoncz wreszcie swoje aluzje pod moim katem, przestan mnie tu oceniac bo jak widzisz mnie osobiscie nie interesueje to wcale, zabierz za to glos w troszke bardziej ambitnym temacie. Chyba co jak co ale zagadnienie kamuflazy Ta 152 jest Ci dobrze znane. Dlatego na poparcie swych slow o udowadnianiu mi niewiedzy i ignorancji zapraszam do dyskusji, daje Ci pierwszenstwo. Tu mamy szersze pole do popisu niz w przypadku jednej chlodnicy jednego samolotu...
Zapraszam wiec
KP
ps - a w watku o D13 sie wylaczylem jak mi rece opadly czytajac Twoje komentarze pod moim adresem. Miala byc wylacznie dyskusja merytoryczna ale widze ze nie potrafiles sie powstrzymac w zwiazku z czym dalem sobie spokoj...
Użytkownik "Marek 'MarCo' Możdżeń" napisał:
<dużo ciachów>

To standart, niestety. Ba nawet na priv przesyła "nieeleganckie" maile i nie raczy dopisć na odpowiedŸ.

<ciach>
Popieram tfuuu. Wtóruję:)

Może ja?:)
Pozdrawiam
Marcin Rzeszotek

nie
nie skarz :-)))

nieee, Ty nieee... Ty sie na tym nie znasz }:-)
KP
Użytkownik "Kuba Plewka" napisał:

"Udekumentowałem" swoje słowa:)

To prawda.
Pozdrawiam
Marcin Rzeszotek
Witam Wątek mi się nie podoba i nigdy w życiu nie zabrał bym w nim głosu gdyby mnie nie wywołano personalnie.

reklama!
Kuba - nie przypominam sobie byśmy rozmawiali o szczegółach. Uświadomiłem ci tylko jakie kwoty są potrzebne CO MIESIĄC dla funkcjonowania PWM na szybszym łączu i że nigdy w życiu nie zgodzę się na jakąkolwiek formę zrzutek, składek, jednorazowych akcji czy coś w tym rodzaju. I to nie dlatego że jestem taki gość tylko dlatego że życie nauczyło mnie uważać na takie sprawy - nie chcę zostać z ręką w nocniku i z comiesięcznym rachunkiem za dodatkowe łącze od TPSA do zapłacenia. Nie chcę też mieć kłopotu z US za to że przyjmuję jakieś darowizny i nie odprowadzam za nie podatku. Rozumiem dobre intencje proponujących takie rozwiązanie ale są to chyba osoby młode i nie znające realiów życia. Sprawy PWM wymagają formalizacji do jej dalszego rozwoju. Dopóki tego nie będzie - chcąc nie chcąc będę robił to co uważam za stosowne, konsultując swoje poczynania z RD czyli z osobami, które pracują przy PWM a więc mają prawo wypowiadać się na jej temat. Jak ktoś chce - może pomóc. Ale nie chodzi tu o teoretyzowanie i rzucanie nierealnych pomysłów tylko o wzięcie się do roboty. Na mój post wyjaśniający DOKŁADNIE jakiś czas temu sprawy PWM nie było ani jednej odpowiedzi!! Natomiast dalej pojawiały się odpowiedzi we wcześniejszym bezsensownym wątku o zrzutce kasy na konto. :(( Kuba - napisałeś o Kagero. Ale KTO ma iść do nich z propozycją? KOMU mają przekazać swoje publikacje? Pierwszej lepszej osobie, która poda się za osobę związaną z PWM lub pl.rec.modelarstwo? He he... ;-/
Kiedyś był pomysł powołania Stowarzyszenia PWM - być może nadszedł czas by do pomysłu powrócić. Ale gó...uzik dadzą jakiekolwiek dyskusje na pl.rec.modelarstwo w tym względzie bo będzie tak jak zawsze - pogadali, pogadali i usiedli zadowoleni że COŚ WAŻNEGO ZROBILI. Ale realizacją niech zajmą się JACYŚ ONI. Podobnie było z kilkoma innymi sprawami.
Kończąc moją wypowiedz: jeśli ktoś NAPRAWDĘ ma jakieś pomysły I CHCE SPRÓBOWAĆ JE ZREALIZOWAĆ - zapraszam do prywatnej korespondencji.
Nie oczekuję kontynuacji wątku i nie będę się w nim wiecej wypowiadał. R@dek
Radku, no to wlasnie mialem na mysli :-) Tak jak uzgodnilismy, sprawdze jakie problemy nalezy rozwiazac w przypadku PWM z punktu widzenia prawa i tyle :-) Z reszta, zawsze sie mozemy dogadac na GG
tez koncze w tym temacie
pozdrowienia KP
Dnia 2003-09-24 15:43, Użytkownik Kuba Plewka napisał:

Witaj Kubeł !!
Jesteś podła świnia i nic więcej !
Twój jakże wspaniały i pouczający artykuł na temat nakładania kalkomanii jest umieszczony na PWM od dokładnie od prawie miesiąca (umieściłem go dokładnie 31 sierpnia)
http://www.modelarstwo.org.pl/pojazdy/abc/kalki/index.html

Andrzej Hołowacz
Kuba Plewka wrote:

orajt, tylko postuluje rozpoczecie konkurencji od poniedzialku, bo w niedziele mam poprawke z JFK (kosmos jakich malo) ... :-)
--
pozdrawiam
Paweł 'filek' Fidler
TCG> Ja w każdym razie mam zamiar spłacać swój dług względem grupy i wiedzy jaką TCG> tu (i nie tylko tu) pozyskałem podpisując się jak niżej.
W zasadzie chciałem ominšć ten wštek szerokim łukiem ale pod tym co piszesz mogę się również z czystym sumieniem podpisać. Dla mnie ta grupa pozostała jedynš którš czytam regularnie i na którš od czasu do czasu coœ napiszę, na resztę po prostu nie ma czasu :-( Również dzięki tej grupie stworzyłem swojš stronę, jako mojš małš czšstkę w spłacaniu tego długu. A co do schodzenia na psy to mógłbym pokazać wiele miejsc w sieci przy których nasza grupa jest oazš kultury i spokoju. I niech tak zostanie....
--
Pozdrowienia,
Teos mailto:t snipped-for-privacy@poczta.onet.pl

Bardzo ladnie to napisales. Ja podpisuje sie pod tym w 100%
Alex

Drogi Kubo !
Było mi bardzo miło czytając Twój tekst ze słowami za ,które zwyczajowo walę z liścia w nadajnik .
Jako ,że mój monitor jest moim monitorem i tylko "robi " za posłańca powstrzymałem się .
Ale dla czego było mi miło ? Oto po raz kolejny moja teza "plastik uczula " znalazła potwierdzenie . Powiem więcej -zaczyna świtać mi coś na kształt "wschodu słońca w Pińczowie" - wpływu hobby na modyfikacje łańcucha DNA danego osobnika . Nie chciałbym mieć racji ale nauka domaga się prawdy ! Nie ma to -tamto ! Prawda jest jedna -kłamstw jest wiele jak mawiał św .Franciszek obywatel Asyżu !
Od Jego czasów minęło wiele wieków i ludziska tą sentencję przerobili na swoją modłę . Ja syn chłopa i wnuk chłopa -prosty chłop będąc nieodrodnym synem tej ziemi (II klasy ) pochylam z pokorą głowę przed mądrością ludu wyrażającą się słowami cyt...> Kuba, sianko wyłazi Ci z butów całymi garściami.... Dodam jeszcze ,że w Twoim wieku drogi Kubo gruczoły potowe pracują bardzo intensywnie i należy te "skarpetki " często zmieniać na choćby słomę . Radzę ci to Kubo bo od jakiegoś czasu kiedy spotykamy sie z tobą bywa,że atmosfera wokół Twojej osoby mówiąc po męsku śmierdzi ! My nosy mamy jakie mamy i nic nie poradzimy na to ! Ale Ty możesz problem rozwiązać (a teraz jest to już problem ) ku obopólnej radości . Wymieniaj wkład w swoich bucikach ,zmień zainteresowania , albo opamiętaj się smarkaczu !
LUDZIE!!!! Czy Wy naprawde nie macie nic do sklejania ??? Jak tak dalej ten watek sie bedzie rozwijal to naprawde ta grupa zejdzie na psy albo jeszcze nizej......
--
Arcimek RC

Darek Arcimowicz
???

na
Szczekanie bez sensu jest znamienne ........... jak tak dalej będzie to faktycznie grupa nie tyle umrze co zdechnie pod płotem jak pies...
Jetem uczestnikiem tej grupy od 1997

Piotrze
Warto tylko powiedziec ze to nie moja wypowiedz, lecz cytat z rozmowy, ktora na temat podobienst zrodel problemow w roznych dziedzinach zycia przeprowadzilem z krajowym autorytetem w dziedzinie terapii seksualnej (ale to juz calkiem OT :-))
Pozdrawiam
Alex
PS: Moze tak w ramach obserwacji przyjaznosci odpowiedzi na posty poczatkujacych (czesto z konca swiata i ze slabiutkim dostepem do netu) bedziesz przydzielal "szelesty" ?

Obawiam się, że to byłaby dodatkowa siła napędowa dla "uruchomionej, narastającej spirali gniewu i agresji". ładnie powiedziane, prawda. Przygotowuję sie do egzaminu z psychologii społecznej i akurat dziś "pochłaniałem" rozdział o agresji. :)
Pozdrówka PiotrP www.piotrp.prv.pl Cytat miesiąca: "Wedlug mnie to wina depronu i elektrykow!!!!!!!!! Japim