Skrzydło na śruby czy na gumy ??

Cześć! w brew pozorom nie chodzi mi i mocowanie skrzydła w mniejszych modelech, a o mocowanie skrzydeł w fun fly'u 2.2m. Ostatnio coraz częściej spotykam się z
mocowaniem skrzydła ( nasuwanego na rurę ) przez przykręcenie od środka kadłuba za pomocą śruby. Dwa, trzy lata temu spotykałem raczej tylko mocowanie skrzydeł, przez ściągnięcie ich mocną gumą. Ze skrzydeł wystawały haki za które się je ściągało. Aktualnie jestem na etapie budowania właśnie fun fly'a 2.2m i zastanawiam się które rozwiązanie będzie lepsze ?
--
Pozdrawiam serdecznie,
Tomek
Vex pisze:

Kolega w Katanie 2,40 z ZDZ60 ma ściągnięte skrzydła sprężyną i jest ok.
Cześć. Niema to zbytni dużego znaczenia. Warze by siła w czasie kręcenia fikołków nie spowodowała rozsunięcia płatów i zmiany konta ich zaklinowania.
Marek

Tak sobie myślałem, że jednak jest pewna różnica. W przypadku zastosowania śrub, siła wyrywająca działa na boki kadłuba, natomiast w przypadku gum, na kadłub działa tylko siła ściskająca, natomiast przy kręceniu akrobacji skrzydła się ściągają nawzajem. Zastanawiam się które z rozwiązań będzie lepsze do Diablotina 2.2m ?
------------------------- Pozdrowienia! Tomek www.modelarstwo.prv.pl