Hobby King to oszu┼Ťci

cd moich "przyg├│d" z HK. Opisa┼éem swoje perypetie z t─ů firm─ů na Facebooku. Za┼é─ůczy┼éem zrzutki ekranowe potwierdzaj─ůce prawdziwo┼Ť─ç mojej wersji.
Jedyn─ů odpowiedzi─ů HK by┼éo usuni─Öcie moich wpis├│w z Facebooka i zablokowanie mi mo┼╝liwo┼Ťci umieszczania post├│w pod ich kontem. Powiedzieli te┼╝, ┼╝e pieni─ůdze za niedostarczony towar bed─ů dost─Öpne na moim koncie ale NIE S─ä. Hobby King okaza┼é si─Ö by─ç z┼éodziejsk─ů firm─ů.
Pozdro, Jacek
Add pictures here
Ôťľ
Newsgroups: pl.rec.modelarstwo Sent: Tuesday, November 15, 2011 9:22 PM Subject: Hobby King to oszu┼Ťci

Witam na grupie i pozdrawiam (jmnlabs) Postanowi┼éem odpowiedzie─ç na tego posta, cho─ç to mo┼╝e by─ç troch─Ö subiektywne. Wg mnie HK jest w porz─ůdku. Na 17 zam├│wie┼ä na ok. 1200 $ wszystko przysz┼éo bez problemu i c┼éa. Ostatnie zam├│wienie (jakie┼Ť duperele na ok 20 $) by┼é problem z p┼éatno┼Ťci─ů. Paypal twierdzi┼é ┼╝e zap┼éaci┼é, HK, ┼╝e czekaj─ů na za zap┼éat─Ö. Napisa┼éem do ich supportu, opisa┼éem problem poda┼éem ID transakcji Paypal, wszystko grzecznie. Na drugi dzie┼ä odpowied┼║, przepraszaj─ů za problemy i doceniaj─ů profesjonalne podejcie do interes├│w (dok┼éadny opis problemu i podanie danych do weryfikacji). Sprawdzilem status zam├│wienia i wszystko OK. Dobre rady: 1. Raczej nie zamawia─ç rzeczy kt├│rych nie maj─ů na stanie. 2. W razie ew. problem├│w korespondencj─Ö prowadzi─ç raczej rzeczowo i uprzejmie ni┼╝ roszczeniowo. 3.Uzbroi─ç si─Ö w cierpliwo┼Ť─ç, Chiny s─ů starsz─ů kultur─ů ni┼╝ my. Czasami maj─ů lokalne ┼Ťwi─Öta, co wp┼éywa na czas realizacji zam├│wienia. O czym zreszt─ů lojalnie uprzedzaj─ů na stronie (jak kto┼Ť chce czyta─ç ze zrozumieniem). 4. Polskie pysk├│wki nie robi─ů na nich wra┼╝enia. 5. Nie ma obowi─ůzku zakup├│w w HK. 6. Jak kto┼Ť nie dor├│s┼é do robienia interes├│w, to w zale┼╝no┼Ťci od wieku nale┼╝y si─Ö przekwalifikowa─ç lub przej┼Ť─ç na emeryrur─Ö. 7. Og├│lnie Chiny lubi─ů robi─ç interesy z ca┼éym ┼Üwiatem, ale (nie boj─Ö si─Ö tego napisa─ç) te┼╝ chc─ů by─ç traktowani powa┼╝nie. Napisa┼éem to na podstawie do┼Ťwiadzcze┼ä nie tylko z HK ale te┼╝ z DealX... i 409shop... (jmnlabs)
__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 6644 (20111119) __________
Ôťľ
W takim razie, na gruncie starszej ni┼╝ nasza kultury chi┼äskiej, wyt┼éumacz mi, czy jest w porz─ůdku, ┼╝e czeka┼éem (cierpliwie) na produkt 11 miesi─Öcy i gdy on wreszcie by┼é dost─Öpny, okazuje si─Ö, ┼╝e inny, kt├│ry by┼é dla mnie zarezerwowany (na Facebooku da┼éem zrzutk─Ö ekranu) okaza┼é si─Ö by─ç niedost─Öpny. I co? Mia┼éem nat─Öpne 11 miesi─Öcy czeka─ç? Na to, ┼╝eby kolejny artyku┼é by┼é niedost─Öpny? Mylisz ich wielowiekow─ů kultur─Ö z rzetelno┼Ťci─ů handlow─ů. To niekoniecznie musi si─Ö ┼é─ůczy─ç. I nie robi─Ö ┼╝adnych pysk├│wek. Po prostu opisa┼éem sw├│j przypadek. I zrobi┼ébym to nie tylko w stosunku do "anonimowej ┼╝├│┼étej r─ůczki" (szacunek dla pana Piotra Bukartyka za cudown─ů piosenk─Ö). Zrobi┼ébym to te┼╝ opisuj─ůc sklep polski, angielski, rosyjski czy niemiecki. Je┼Ťli kto┼Ť chce, mo┼╝e wyci─ůgn─ů─ç wnioski. I tyle. Pozdrawiam i ┼╝ycz─Ö pogodnej emerytury. Jacek
Add pictures here
Ôťľ
Panie Jacku, pozwol─Ö sobie od┼Ťwie┼╝y─ç temat. Co┼Ť ostatnio tr─ůbi─ů, ┼╝e jakie┼Ť ┼Ťwieta sie zbli┼╝aj─ů. Poniewa┼╝ od Miko┼éaja zas┼éuguj─Ö raczej na r├│zg─Ö, wi─Öc pozwoli┼éem sobie (cytuj─ůc klasyka) sprawy w w┼éasne r─Öce. Mia┼éem upatrzone w HK takie c├│┼Ť http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct 988 D┼éugo nie mieli tego na stocku. Ale ostatnio przys┼éali mi maila, ┼╝e ju┼╝ jest. Zam├│wi┼éem, przesy┼ék─Ö podzieli┼éem na dwie (wzi─ů┼éem te┼╝ wyposa┼╝enie). Stan na dzi┼Ť - obie przesy┼éki mam na trackingu. Mniejsza leci via CH (Swiss), wi─Öksza z HK. A'propos emerytury, chyba wi─Öcej ju┼╝ zap┼éaci┼éem ni┼╝ dostan─Ö. Przepraszam je┼Ťli Pan poczu┼é si─Ö ura┼╝ony moim poprzednim postem. Pozdrawiam ┼Üwi─ůtecznie! Jaros┼éaw Niewi┼äski (jmnlabs)

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 6695 (20111208) __________
Ôťľ
Gratuluj─Ö zakupu i ┼╝ycz─Ö udanej zabawy. Nie czuj─Ö si─Ö ura┼╝ony, je┼Ťli kto┼Ť celowo mnie nie ura┼╝a. A wi─Öc spoko :-) Na Facebooku ameryka┼äskiej filii HK te┼╝ wieszaj─ů psy na t─Ö firm─Ö. I to tyle na ten temat. Ewolucja wyposa┼╝y┼éa nas (przynajmniej cz─Ö┼Ť─ç z nas) w m├│zg po to, aby┼Ťmy go u┼╝ywali. Na allegro mo┼╝na kupi─ç szybciej i niewiele dro┼╝ej. Pana czekaj─ů jeszcze dwa pisma z urz─Ödu pocztowo-celnego i zap┼éata podatku oraz "po┼Ťrednictwa pocztowo-celnego". A to znakomicie podra┼╝a zabaw─Ö. Ale to wersja lajtowa. Zakup w HobbyKing to raczej hardcore. ┼╗ycz─Ö mi┼éych ┼Ťwi─ůt. Jacek
wiadomo┼Ťci

Add pictures here
Ôťľ
Witam serdecznie w Nowym Roku! Panie Jacku pragn─Ö Pana poinformowa─ç, ┼╝e obie przesy┼éki z HK dotar┼éy szcz─Ö┼Ťliwie. Oby┼éo sie bez c┼éa. Wi─Öksza przysz┼éa p├│┼║niej (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct 988). Link mo┼╝e si─Ö po┼éama─ç. Dokladnie 23.12.2011. Akurat pod Choink─Ö. Mi te┼╝ zdarza┼éy si─Ö wpadki, wi─Ökszo┼Ť─ç na All-gro. Z HK jak narazie jet ok, Minus to dosy─ç d┼éugi czas przesy┼éki.
Pozdrawiam i życzę więcej optymizmu w Nowym Roku. Jarosław Marek Niewiński
wiadomo┼Ťci

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 6763 (20120103) __________
Ôťľ
Witam! Kolego zupe┼énie nie jestes w temacie.Zrobi┼éem z kolegami ponad 150 transakcji z HK i nigdy nie by┼éo niewypa┼éu.Starali┼Ťmy si─Ö aby by┼éy w cenie kt├│ra nie zmusza do p┼éacenia VAT-u.By┼éy realizowane nawet reklamacje na Lipol-e z pozytywnym skutkiem.Najpierw zanim zaczniesz z nimi realizowa─ç transakcj─Ö to dok┼éadnie przecztaj warunki.My┼Ťl─Ö ┼╝e masz trudno┼Ťci z angielskim.Popro┼Ť aby Ci kto┼Ť dok┼éadnie wszystko przet┼éumaczy┼é. I nigdy nie kupuj czego┼Ť czego nie ma na stanie. Poczekaj a┼╝ Ci przy┼Ťl─ů e-maila ┼╝e jest. Ponadto mo┼╝esz z nimi rozmawia─ç online. Pozdrawiam Jerzy

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 6756 (20111230) __________
Ôťľ
Witaj, egzamin pa┼ästwowy z j─Özyka angielskiego zda┼éem bodaj w 1984 roku. O egzaminach BC chyba ma┼éo kto w├│wczas s┼éysza┼é, o ile w og├│le by┼éy w Polsce dost─Öpne. Natomiast najwyra┼║niej masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem w j─Özyku ojczystym. Przeczytaj mo┼╝e raz jeszcze (albo i wi─Öcej, je┼Ťli trzeba). Je┼Ťli masz trudno┼Ťci, to popro┼Ť kogo┼Ť aby Ci wyt┼éumaczy┼é. A potem, je┼Ťli znasz angielski, poczytaj o HK. Zw┼éaszcza jego filli w USA. Moja opinia nie jest odosobniona. Je┼Ťli Tobie si─Ö uda┼éo to gratuluj─Ö i zycz─Ö kolejnych sukces├│w.
I Szcz─Ö┼Ťliwego Nowego Roku. Wam wszystkim. Jacek

Add pictures here
Ôťľ
Witam! Masz racj─Ö, Ty si─Ö w┼Ťciekaj i szukaj winy wsz─Ödzie tylko nie u siebie. Ja natomiast b─Öd─Ö dalej robi┼é zam├│wienia HK z jak zawsze pozytywnym skutkiem .Moi znajomi te┼╝. Pozdrawiam Jerzy

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 6756 (20111230) __________
Ôťľ
Ale┼╝ ja si─Ö nie w┼Ťciekam. W innym w─ůtku JASNO I WYRA┼╣NIE napisa┼éem. Moja wina, ┼╝e uwierzy┼éem chi┼äczykom mimo wielu negatywnych opinii w necie n.t. ich rzetelno┼Ťci kupieckiej. A dos┼éownie - ich uczciwo┼Ťci.. e┼Ťli kto┼Ť chce, niech kupuje w HK. Ty Te┼╝. To wasza sprawa. Ja, i nie tylko ja, zosta┼éem oszukany. I poinformowa┼éem o tym wszystkich, kt├│rzy tam kupuj─ů, ┼╝e i oni mog─ů zosta─ç oszukani. Mog─ů ale nie musz─ů. I nikomu nie zabraniam tam kupowa─ç. Powodzenia. I na tym w─ůtek ko┼äcz─Ö i wi─Öcej w nim pisa─ç nie b─Öd─Ö. ┼╗ycz─Ö sukces├│w w 2012. Jacek

Add pictures here
Ôťľ
Podepn─Ö si─Ö pod temat, ile czekacie na przesy┼éki z okresu przed┼Ťwi─ůtecznego? Normalnie paczka od wylotu z HongKongu by┼éa na cle 4-6 dni potem, a teraz czekam na paczki nadane 12 i 16, i jeszcze nie ma jej na cle.
a.
Add pictures here
Ôťľ