instrukcja odbiornika MPX Micro IPD 7

Witam,
Szukam angielskiej lub polskiej instrukcji do odbiornika Multiplex Micro IPD 7. Niestety na stronie multiplexa znalazłem jedynie wersję
niemiecką, a nie wiem jak ustawić położenia "fail safe".
Pozdrawiam, Michał

Bardzo prosto. Ustawiasz przy pomocy nadajnika stery w takich położeniach jak chcesz żeby były po zadziałaniu fail safe i z zwierasz na moment wejscie DM (trzecia końcówka w gnieździe zasilającym) przy pomocy dołaczonej do odbiornika zworki, lub specjalnego kabelka z przyciskiem sprzedawanego odzielnie. Można to programować wielokrotnie, ale odbiornik nieodwracalnie traci funkcje "miękkich serw". Nowy odbiornik po wyłaczenu nadajnika ma serwa "miękkie" tzn można dzwignie przestawić ręką tak jak przy wyłaczonym serwie. Po zaprogramowaniu fail safe serwa ustawiaja sie w ustalonym położeniu i nie można ich przestawić bez wyłaczenia zasilania. Nie da sie już przywrócić stanu takiego jak w nowym odbiorniku, można tylko zaprogramowć inne ustawienia fail safe.
Pozdrawiam
Michał

Dzięki wielkie za instrukcję. Rzeczywiście mój odbiornik teraz ma "miękkie serwa" - przynajmniej teraz wiem że to taka jego funkcja :)
Pozdrawiam serdecznie, Michał

a ma to jakikolwiek sens? Było to celowo tak zaprojektowane i jest jako takie opisane w instrukcji?
Pozdrawiam Piotr
http://www.piotrp.de

Sens ma taki że jak model wylądyje w przygodnymtereni i jakas siła dziła na ster i serwo nie może go pokonać, to mize sie ono spalić. a tak po wyłaczeniu nadajnika serwo nie pobiera prądu. Dzieki IPD serwa nie szaleja pomimo wyłaczonego nadajnika. Nie jest to jakaś specjalnie przydatna funkcja, raczej pozytywna cecha. W instrukcji tez jest napisane, przynajmniej w angielskiej, po niemiecku nie umiem.
Michał