Re[2]: Zasieg odbiornika Rex 7

W przypadku odbiornika trudno jest mówić o zasięgu i raczej można ten parametr stosować do nadajnika.Podstawowym parametrem jest jego czułość podawana w mikrovoltach.Zasięg zależy od mocy wyjściowej nadajnika,parametrów anteny,warunków otoczenia,propagacji i wielu czynników.Taki odbiornik na pewno nie ma wygórowanych parametrów.Stosowany jest raczej do Slow Flyerów i małych modeli,które nie odlatują za daleko od pilota.Na początek radzę zrobić próbę na ziemi ze schowaną anteną nadajnika.Ja nie odważyłbym się zastosować go do mojego Staudachera lub Lumaxa.W termice osiągam 800m wysokości i więcej.Rex 7 na pewno nie odbierze na tej wysokości poprawnego sygnału TX-a. Sławomir

Reply to
Pułkownik

Witaj kojot,

A co mi się ma mylić? Nawet po długości anteny widać,że jest kiepsko.Jeszcze odnośnie pytania o zasięg odbiornika to tak jakby w instrukcji telewizora napisano,ze ma zasięg 30 km.Jak podłączy się antenę z większym zyskiem to można odbierać stacje z odległości kilkuset km.A jak nadajnik zamiast kilku kilowatów będzie miał 100w to oczywiście możliwy będzie odbiór tylko blisko stacji.Ważna jest także wysikość umieszczenia nateny nadawczej.Są wyjątki.Kiedy jest zorza (aurora) to bez problemu odbiera się stacje odległe o kilkaset km w paśmie UHF a na HF prawie brak odbioru.Ale to trwa krótko. Takie jest niestety radio. Warto dodac 200 zł do dobrego odbiornika i latać bez stresu. Czasami wystarczy moment... i z modelu wartości kilkuset zł są frytki. Pozdrawiam

Reply to
Pułkownik