Jak gorący może być pakiet ?

Witajcie :)

Zaczynam latać na prądzie :)

Kupiłem sobie SUPER CUB'A EP i już prawie posklejałem :)

Przeprowadzięm dzisiaj próbę ognia - podłączyłem silnik (fabryczny SUPER 370 z kompletu), aparaturę, regulator (Modeltronik MMC 20B) i pakiet własnej produkcji (vide foto)

łem wcześniej regulator (7x nimh) i ognia !

No i było pieknie :)

Parę minut zabawy z manetka gazu, szybciej, wolniej, szybciej wolniej...

Aż dotknąłem pakiet :(

Prawie parzył :(

Napięcie jak ta lala - regulator nie wykazywał nawet częściowego zuzycia pakietu, obroty na maksa podrywały przywiązany samolot :)

Ale pakiet tak goracy, że prawie nie dawał sie dotknąć - 60-70 stopni jak sądzę

czy to normalne ?

a jeśli nienormalne, to akceptowalne ?

ogniwa są telefoniczne, nimh, 700 mAh ale dają ponad 8 A prądu (silnik bierze nie więcej niz 5-6)

tylko ta temperatura :(

PMK

Reply to
PeKlesyk

Nie żebym krakał, ale nie przewiduję więcej niż trzech cykli pracy tych ogniw. Wodorki nie lubią się tak mocno rozgrzewać. Prąd jest zdecydowanie za duży dla tych ogniw.

Reply to
Piotr Konopka

a masz gdzieś ich specyfikację ?

PMK

Reply to
PeKlesyk

A pierwsze ogniwo, ktore padnie jest w samym srodku.

Pozdrawiam Jasiek

Reply to
yahu

To nie są akumulatorki na taki prąd, mają za duży opór wewnętrzny i dlatego mnóstwo energi zamieniasz na ciepło w akku a nawet możesz je kiedyś usmażyć, albo po kilku pojedyńcvzych cyklach zdechną. Nie dostajesz też dlatego całej mocy na silnik - napięcie spada.

To są cele teloniczne, 1A to dla nich szczyt......

Lepiej od razu przejdź na cele Li-pol, są dużo lżejsze i znacznie tańsze są ładowarki

pzdr zbyszek

Reply to
zbyszek

amperomierz kończy mi się na 8A i obciążone 500-tką race dają więcej :)

zobaczymy ile pociągną :D - mam 4 takie pakiety i jeszcze sporo pojedyńczych ogniw, najwyżej bede budował coś na 280-tkę żeby wykorzystać akumulatorki ;)

li-poly nie mam, ale znów mam sporo telefonicznych li-ionek

pakiet 2s z nokiowych BLC-2 daje jakieś 6,5A nie grzejac się przesadnie, jest mocno ciepły, ale na pewno nie parzy. 2s waży 57 gr z przewodami

nie wiem ile prądu daje 2s2p z takich samych ogniw, ale taki waży 110 gr czyli tyle co 7s z nimh ale ma 2000 mAh i wyraźnie większą wydajność

to wracając do tematu...

jak ciepły jest np. pakiet z KAN-ów 650 po locie ?

PMK

Reply to
PeKlesyk

to można je wymienić nawet nie rozcinając koszulki ;)

PMK

Reply to
PeKlesyk

pakiet 7xKAN650 po locie na 400-ce jest wyraznie cieply, ale subiektywnie miesci sie to jeszcze w temperaturze ciala tj. 36-40 st (orientacyjnie).

Piotr

Reply to
-=\Pioter/=-

witam. Mam ten model. Napęd pobiera ponad 10A. mimo przekładni. Silnik ma kompresje jak mała spalina. Kany 1050 byłyby dobre(ja dałem takie) Pozdrowienia z Krakowa Moja strona

Original Message ----- From: "PeKlesyk" snipped-for-privacy@interia.pl To: snipped-for-privacy@newsgate.pl Sent: Wednesday, June 22, 2005 7:36 PM Subject: Jak gorącymożebyć pakiet ?

Reply to
A.Bodzioch

Zrezygnuj z tych ogniw jak radzą Ci koledzy bo z własnego doświadczenia wiem co może się stać z aku NiMh który był zbytnio obciążony i się dosłownie rozgrzał do takiej temperatury już po wyjęciu z samolotu ,że po chwili eksplodował bardzo nie przyjemna sprawa dobrze ,że zdążyłem zareagować bo poszedł by odbiornik i serwo.Kup najlepiej aku NiCd i to dobrej firmy np Sanyo bo tylko NiCd dostosowane są do szybkich ładowań natomiast Li pol są dobre bo mało ważą ale można je ładować max prądem 1 C podobnie jak NiMh

Reply to
Marian

Użytkownik PeKlesyk napisał:

to jeszcze zmierz jakie jest napiecie podczas tych 8A, jesli wiecej mocy tracisz na oporze wewnetrznym ogniw (cieplo) niz na silniku to czarno widze te ogniwa

jak juz musisz je uzywac to lacz pakiety rownolegle, zmniejszy sie prad z poszczegolnych pakietow i dluzej to polata niz by wynikalo ze zsumowania pojemnosci

li-pol i li-ion bardzo ale to bardzo zle znosza wysokie temperatury

Reply to
AlexY

Ciekaw jestem co znaczy "prawie parzy"? Mierzyłeś pirometrem? Bo 50st. C. też parzy a wiele ogniw to znosi poprawnie. Musisz zmierzyć temp. tego wewnętrznego ogniwa i porównać ze specyfikacją.

Sebastian

Reply to
artmedia2WYTNIJTO

Generalnie rzecz biorąc producenci ogniw w przypadku ogniw specjalistycznych określają dokładne warunki ładowania i dla Li-Pol tj 1C jasne ,że możesz ładować je 1,5C Twoja sprawa tylko producent podkreśla np. że ładowanie prądem

1C aku wytrzymuje np 500 cykli i to gwarantuje, a jeśli Ty chcesz sobie skrócić czas ładowania o parę minut kosztem żywotności ogniwa to Twój wybór .Co do KAN 1050 to zasada jest dokładnie ta sama jest to aku NiMh charakteryzują się mniejszymi prądami rozładowania od NiCd dobre jakościowo chociaż nie tak jak Sanyo ,stosunkowo dobra ich cena ale prąd max.ładowania to także 1 C a to ,że ładują je 3C mogą nawet ładować 5C ich sprawa to to samo co jazda autem jeżdżąc średnią prędkością 100 km/h zrobisz bez remontu silnika 200 tyś km, a jeżdżąc po 180 km/h zrobisz 100 i remont wybór należy zawsze do Ciebie.
Reply to
Marian

nie mierzyłem multimetrem, ale regulator nie sygnalizuje niskiego stanu baterii. Paradoks polega na tym, że baterie oddają energię, prąd idzie, napięcie nie spada, a jedyny problem w przegrzewaniu się pakietu

to wiem, ale całe życie uczono mnie, że nimh/nicd nie łączy się równlegle. I tak dużo pracy kosztuje mnie, żeby dobrać pakiet ogniw o takim samym (lub bardzo podobnym) spadku na ogniwo

więc bedę latał na 2s2p, ten nie grzeje się prawie w ogóle, a waży tylko tyle co nimh-y

PMK

Reply to
PeKlesyk

nie mam termometru który mógłbym wcisnąć między ogniwa, ale może wezme taki z termoparą z pracy na weekend to sprawdzę

sęk w tym, ze nigdzie nie znalazłem specyfikacji :(

ogniwo nazywa się SNN5542A - może ktoś bieglejszy w googlach podejmie się wyzwania ?

wiem, że ogniwa ładowane sa w telefonie 1C - ładowarka ma dokładnie 700 mA wydajności

rozładowując je 6,5 A sięgam 10C

na razie to znoszą, zobaczymy jak długo

PMK

Reply to
PeKlesyk

pieknie skrzydla w powietrzu zlozyly, po wypieciu sie jednego z zastrzałow :> (pozniej byla potrzebna szufelka i zmiotka).

Piotr

Reply to
-=\Pioter/=-

przyniosłem termometr do domu (APPA 305)

ciepłe ogniwo nagrzane lekko podczas ładowania ma 43,4 st. C

chyba nawet nie będę sprawdzał ile ma po obciążeniu...

PMK

Reply to
PeKlesyk