Drut oporowy, czy może być ??

Witam Sznaownych Grupowiczów
Planuję zrobić wycinarkę do styropianu, czy taki
się nada ??
Damian Szymalski
Owszem. Właściwie każdy drut oporowy się nada. Ja w prototypie wycinarki użyłem zwykłego ładnie wyprostowanego drutu oporowego od piecyków kuchennych, sprzedawanych w formie spiralki. (ładnie się prostuje w odpowiedni sposób) Docelowo jednak nauczony doświadczeniem po obecnych testach dokonam zakupu drutu max. cienkiego. Im cieńszy tym mniejsze błędy na cięciu (grubość wytopionego styropianu) ale inne właściwości elektryczno-termiczne. Cóż ... elektronikę dopasuję do drutu a nie odwrotnie. Ja poszukam takiego drutu 0,20. Na razie miałem ok. 0,5mm
Rafał
Użytkownik "Damian Szymalski" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:d6v5o2$9nk$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
Reply to
Elkacper
Użytkownik "Damian Szymalski" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:d6v5o2$9nk$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
Już to kiedyś opisywałem, ale powtórzę:
Ramka 70 cm drutu + ok. 2 x 10 cm końcówek Zasilanie 2 x 12V = 24 V zmiennego - trafo do zasilania halogenów
Drut cienki 200 W do czegoś ( piecyk, żelazko ) -> efekt za zimny Drut ciut grubszy 400 W - temperatura w sam raz i nie ma żadnej elektroniki nie licząc w obudowie trafa dwóch gniazdek do bananów, a na końcach kabla tychże dwóch bananów
Drut zakupiony w sklepie: art. metalowe gdzie kupisz wszystko - adres znany redakcji :-)))
buwi777
ps. uważać przy rozwijaniu spirali coby nie zrobiły się "zagięcia"
Wracając do tematu postu - nadaje się tylko dobrać zasilanie.
Reply to
buwi777
Kup sobie strunę E do gitary akustycznej o rozmiarze 008 koszt ok 3-5 zł podobno stal lepsza od chromonikieliny na te rzeczy.
Reply to
Marian
Ano właśnie. Słyszałem o tych strunach tylko nie zdążyłem suię jeszcze do tematu zabrać. Na razie robiłem drutami grzejnymi, ale słyszałem że stop na struny jest odpowiednio "oporny" i daje się ładnie grzać. Może ktoś podałby jakieś parametry dla takiej strunki? Jaka ona jest gruba i jak ją grzać? tak dla orientacji.
Rafał
Użytkownik "Marian" snipped-for-privacy@tlen.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl... > Kup sobie strunę E do gitary akustycznej o rozmiarze 008 koszt ok 3-5 zł > podobno stal lepsza od chromonikieliny na te rzeczy. > > -- > Wysłano z serwisu OnetNiusy:
Elkacper