Jak wymienic olej w sprzezarce lodowkowej

Witam!

*********

Mam takowy 15 letni agregat, nie wiem ile jeszcze pchodzi ale chcialbym mu dopomoc. Myslalem zeby wylac stary olej i wlac nowy, tylko jak to zrobic. Niestety budowy wewnetrznej nie znam.

Agregat ma wlot powietrza i wylot powietrza, ...... no wlasnie co dalej???

Pozdrawiam Mariusz Pulkowski RC,platik,karton - Catalina,M-15 Warszawa

Reply to
Mariusz Pulkowski

Witam! Żeby wylać stary olej ze sprężarki odwróć ją wylotem w dół i zostaw tak na jakiś czas. Potem postaw ją w normalnej pozycji i nałóż kawałek wężyka na rurkę, którą powietrze wlatuje do sprężarki. Następnie podsuń pojemnik z nowym olejem tak aby zanużyć w nim koniec wężyka i włącz sprężarkę, sama wciągnie olej do środka. Niezbędna do prawidłowej pracy ilość oleju zależy od typu sprężarki więc najlepiej zapytać w serwisie ile go trzeba wlać. Pozdrawiam Darek W.

Reply to
dwojik

dobra, ale jaki olej?

KP

Reply to
Kuba Plewka

Witam!

*******

Widze ze temat nie tylko mnie intresuje.

Dziekuje wszystkim za podpowiedzi. Ja z koleji zastanawialem sie nad olejem samochodowym. Z iloscia nie mam problemu, napisali pojemnosc 0.9l.

a sprezarka jest produkcji czeskiej, takie cos bardzo cienkiego- forma plastra w pozycji pionowej. Opisuje ksztalt, bo po raz pierwszy sie z nim spotkalem, i rozbawil mnie.

Wracajac do tematu. Czy wymiana oleju poprawi sprawe chlodzenia silnika, szczelnosci i ogolnej sprawnosci? Mam tu na mysli, coby lepiej dmuchal.

Pozdrawiam Mariusz Pulkowski RC,plastik,karton - Catalina, M-15 Warszawa

Reply to
Mariusz Pulkowski

Witam!

Czy wymiana oleju poprawi sprawe chlodzenia silnika? - tak, olej jest niezbędny zarówno do smarowania jak i chłodzenia silnika. Czy wymiana oleju poprawi sprawe szczelnosci? - nie. Czy wymiana oleju poprawi sprawe ogolnej sprawnosci? - w pewnym stopniu. Jeśli uszkodzony jest zawór lub rozszczelnił się przewód powietrzny to uzupełnienie oleju nic nie da. Radzę założyć filtr do paliwa na wlot powietrza do sprężarki. Dzięki temu olej pozostanie czysty co wpłynie korzystnie na eksploatację urządzenia. Jeśli ktoś ma dostęp do oleju TZ-3 to polecam. Sam go używam i uważam, że jest bardzo dobry.

Pozdrawiam Darek W.

Reply to
dwojik
Reply to
Mariusz Pulkowski

Witam!

TZ-3 to specjalistyczny olej używany do smarowania sprężarek, często o wiele większych niż te od lodówek. Nie zmienia swoich właściwości pomimo wzrostu temperatury i nie jest szkodliwy dla uzwojenia silnika. Swój zdobyłem od człowieka który pracował w mleczarni, przy obsłudze urządzeń chłodniczych. Nie musisz jednak szukać akurat tego oleju, ten od pracowników warsztatu w którym naprawia się lodówki też będzie OK. Wymieniłem TZ-3 jako przykład. Oleju samochodowego nie stosowałem, ani nie znam nikogo kto by go stosował.

Pozdrawiam Darek W.

Reply to
dwojik

Witam! Tłoczenie powietrza zamiast freonu nie jest problemem. Kłopot w tym, że silnik takiej sprężarki nie jest przeznaczony do pracy ciągłej tylko dorywczej, tzn. włącza się co jakiś czas na góra kilka minut. Częste piłowanie agregatu przez długi czas może doprowadzić do przegrzania silnika i w konsekwencji spalenia uzwojenia lub przy niskim poziomie oleju zatarcia. To jest główna przyczyna niższej żywotności sprężarki poza lodówką. Czystość zasysanego powietrza też jest bardzo ważna, przecież sprężarka w lodówce pracuje w obiegu zamkniętym a więc nie mają dostępu do środka wilgoć i inne zanieczyszczenia.

Pozdrawiam Darek W.

Reply to
dwojik

Witam, dla wszystkich technicznych lamerów (jak ja) lub leniwców (jak ja) lub nie majacych czasu na zbyciu (o! znow jak ja!): mozna poprosic o wymiane oleju i przeglad w serwisie AGD. Mnie to kosztowalo 10 zl w serwisie lodowek na Conrada w Warszawie. Jedyny minus: trzeba to kilkukilowe bydle zawiezc do serwisu a nastepnego dnia odebrac. pozdrawiam Tomek

Reply to
milut60
Reply to
Mariusz Pulkowski