Jak zmierzyć skok śmigła.

Witam Kupiłem kiedyś zestaw napędowy na 280 (silnik, śmigło, przekładnia 1:4). Śmigło ma średnicę 24.5 cm (10 cali) a jak zmierzyć skok?

Pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr Piechota

Witam.

Najprawdopodobniej jest to smiglo FSK 250x170, typowy zestaw Mig280 i przekladnia 1:4, zeby sie upewnic zeknij

- dzial silniki elektryczne/smigla.

pozdrawiam Ben.

Reply to
Benon Garstka

Ależ brutalnie zniszczyłeś swoimi informacjami taką piękną dyskusję teoretyczną ;))) Pozdrawiam, Robert

Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

Mam na 99% ten napęd metr obok siebie :D

Dokładnie! :-D Jednak ja bym spróbował np. z jakąś miodo-podobną cieczą przy niewiadomym śmigle lub po prostu dla czystego eksperymentu, ale na naprawdę dużo mniejszej osi, która właściwie by tylko podpierała śmigło u góry otworu.

Pozdrawiam, Szymon

Reply to
Szymon

Powiem tak: najlepiej zrób eksperyment ze śmigłem o znanym skoku. A potem pochwal się na grupie jakie ci wyszło przeszacowanie skoku. 30? 50%? ;) Pozdrawiam, Robert

Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

E tam nie znacie się :P Najlepsza metoda polega na podłączeniu silnika ze śmigłem i pomiarze ciągu, przy określonym napięciu, prądzie i obrotach. Potem z tym wszystkim siadamy do motokalka :) podstawiamy parametry i celujemy ze skokiem śmigła :))))))))))))))))

Proste, no nie.... ? :D

Reply to
Skazoo Bemowo ErCe

Sposób pomiaru śmigła przedstawiony jest na 47 stronie ksiażki "ABC miniaturowego lotnictwa" Wojciecha Schiera, Wydanie Z 1977. Mogę zeskanować i przesłać.

Reply to
PiotrP

Witam.

Jezeli popsulem zabawe i dyskusje to SORRY - ale przeciez jezeli macie ochote podyskutowac, zawsze mozecie pomino znanej juz wczesniej odpowiedzi.

z swiatecznymi pozdrowieniami Ben. Ps. osobiscie lubie konkrety - biale to biale a czarne to czarne :-O)

Reply to
Benon Garstka

Użytkownik "Benon Garstka" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:brv0j7$s8e$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Witaj Też mi się tak wydaje. Z pomiarów zaproponowanych przez Łukasza (dzięki Łukasz) wyszedł mi skok 16.5.

Pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr Piechota

Przecież obaj żartowaliśmy :) Akurat Twoje informacje w calej dyskusji były merytorycznie najcenniejsze, bo dały Piotrowi odpowiedź na jego problem bez potrzeby wyznaczania skoku. Pozdrawiam, Robert

Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

Witaj,

A nie przypadkiem WIESŁAWA SCHIERA??? (a tak w ogóle, to jak się to czyta? :)

Dobre. Ale nie wiem czemu ja się kiedyś znalazłem za: "niezły materał na cytat miesiąca, nieprawdaż?" Oczywiście znalezienie siebie w tej rubryce traktuje bardzo pozytywnie! :)

Pozdrawiam i wesołych świąt, Szymon

Reply to
Szymon

Wiadomo¶æ od "Szymon"

acja, Wies³awa. Czyta siê bardzo dobrze.

I tak trzymaj! :)))

Reply to
PiotrP

Witaj,

Ale to akurat wiem, bo czytałem książkę, ale chodziło mi o to, jak się czyta nazwisko twórcy wicherka... :D

Pozdrawiam, Szymon

Reply to
Szymon