Jaka d┼éugo┼Ť─ç impuls├│w steruj─ůcych serwami?

Wiadomo, ┼╝e impulsy steruj─ůce serwami mieszcz─ů si─Ö w zakresie 1.0 - 2.0ms. W nadajnikach zwykle okre┼Ťla si─Ö zakres serw w procentach. Standardowo jest
to -100% do +100%. Jednak zakres ten mo┼╝na podnie┼Ť─ç do -150% do +150%.
I teraz pytanie: Czy zatem położenie serwa 1.0ms to jest -100%, czy -150%.
--
Lukasz
N 50 05' 04"

jest
Raczej 100%, bo podaj─ůc na serwo impuls o d┼éugo┼Ťci przekraczajacej zakres 1-2ms powoduje si─Ö dalsze jego wychylanie. Przynajmniej take s─ů moje do┼Ťwiaczenia z generatorem zrobionym na uk┼éadzie 6555.
--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

Czyli wynika z tego, ┼╝e w rzeczywisto┼Ťci impulsy mog─ů by─ç w zakresie 0.75ms - 2.25ms. Spr├│buj─Ö to jutro sprawdzi─ç i dam odpowied┼║.
Add pictures here
Ôťľ
Dnia 29-11-2007 21:07, Użytkownik LukaszS napisał:

Standardowa d┼éugo┼Ť─ç impulsu wynosi 1,5 ms +- 0,5 ms. W tym zakresie powinni┼Ťmy otrzyma─ç 100 % wychyle┼ä serwa. Niemniej mo┼╝na czas jeszcze bardziej skr├│ci─ç b─ůd┼║ wyd┼éu┼╝y─ç otrzymuj─ůc wi─Öksze wychylenia. Nie mia┼éem do czynienia z wieloma nadajnikami wi─Öc zak┼éadam i┼╝ mo┼╝e si─Ö zdarzy─ç ┼╝e 100 % wychylenie serwa w danej aparaturze nie musi by─ç takie samo jak w innej. Po prostu mo┼╝e producent to sobie inaczej za┼éo┼╝y┼é. Niekt├│re odbiorniki, a na pewno REX MPD, impulsy poni┼╝ej 0,85 ms i powy┼╝ej 2,15 traktuje jako fa┼észywe i przestaje nimi sterowa─ç serwomechanizm w┼é─ůczaj─ůc zabezpieczenie. Pozdrawiam. Mariusz.
Add pictures here
Ôťľ
wiadomo┼Ťci

Cze┼Ť─ç. Zobacz np. specyfikacje HS-55 http://www.rctoys.com/pdf/hitec-servos/HIT-HS55.pdf 1500us neutrum i po 400us na stron─Ö czyli 1100us 1900us to producent gwarantuje. Wychodzenie poza te granice ? pewnie jaki┼Ť margines producent zastosowa┼é, ale nic nie jest napisane o przekraczaniu 150%. Jak b─Öd─Ö mia┼é woln─ů chwil─Ö to z ciekawo┼Ťci zobacz─Ö na oscyloskopie jakie impulsy wychodz─ů z mojej aparatury bo te┼╝ ma mo┼╝liwo┼Ť─ç ustawienia ponad 100%.
Pozdrawiam Andy
Add pictures here
Ôťľ

uuu to straszna kicha... Nie gwarantuj─ů zbyt wiele.

Wielkie dzieki! Zauwa┼╝y┼éem tez jeszcze jedn─ů rzecz. Ale nie mam oscyloskopu. Tak wynika┼éo podczas pisania softu na kontroler. Moja Sanwa, w swoim telegramie robi tak, ┼╝e impuls narastaj─ůcy nastepnego serwa podnosi prawie natychmiast po opuszczeniu poprzedniego. S─ů to jakie┼Ť jednostki mikrosekund. Czy wiecie mo┼╝e, jaki powinien by─ç podr─Öcznikowy odst─Öp pomi─Ödzy zboczem opadaj─ůcym poprzedniego, a narastaj─ůcym nastepnego kana┼éu?
Czy istnieje jaka┼Ť oficjalna specyfikacja standardu impuls├│w PPM?
--
Lukasz

Add pictures here
Ôťľ
Użytkownik LukaszS napisał:

Ten czas w wi─Ökszo┼Ťci przypadk├│w to ok 0.3ms Nie ma on wi─Ökszego znaczenia w samym procesie sterowania. W zasadzie mo┼╝e to by─ç dowolny czas z zakresu ~0.1ms do 0.9ms (przy za┼éo┼╝eniu ┼╝e minimalny czas impulsu kana┼éowego jest >= 1ms). Czas ten nie mo┼╝e by─ç zbyt kt├│rki ze wzgl─Ödu na pasmo przenoszenia ca┼éego toru radiowego.
Pozdrawiam Grzegorz
Add pictures here
Ôťľ

Akurat dzisiaj musiałem pomierzyć kilka rzeczy i mam takie oto wyniki:
http://www.pitlab.com.pl/misc/ppm/ppm_+125.jpg
http://www.pitlab.com.pl/misc/ppm/ppm_0.jpg
http://www.pitlab.com.pl/misc/ppm/ppm_-125.jpg
Wynika z tego ┼╝e impuls 1,0ms odpowiada warto┼Ťci sygna┼éu 125%. Przynajmniej w Hitec'u. Nie da si─Ö ustawi─ç wi─Öcej ni┼╝ 125%. By─ç mo┼╝e w aparaturze gdzie daje si─Ö ustawia─ç +-150% b─Ödzie inaczej.
Przy okazji pytanie: Czy jest to gdzie┼Ť zdefiniowane ┼╝e1,0ms to +125% czy -125% (chodzi o znak)? Niby drobiazg, ale nigdzie nie mog─Ö tego znale┼║─ç.
--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl