Ładowanie nadajnika - czy pilnować ??

Witam
Posiadam nadajnik Graupner MC-10 oraz ładowarkę Graupner Mini-Lader 2, czy
ładując nadajnik muszę pilnować kiedy się naładuje (jak tak to jak), czy
ładowarka (lub nadajnik) sama wyczuje że odbiornik się naładował i się
wyłączy sama ??
Damainos
Poprawiona wersja :
Posiadam nadajnik Graupner MC-10 oraz ładowarkę Graupner Mini-Lader 2, czy ładując nadajnik muszę pilnować kiedy się naładuje (jak tak to jak), czy ładowarka (lub nadajnik) sama wyczuje że nadajnik się naładował i się wyłączy sama ??
Damainos
Użytkownik "Damainos" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:dhe8fm$59i$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Minilader nie ma chyba funkcji delta peak co oznacza ze bedzie ladowal tak dlugo jak dlugo bedzie podlaczony do nadajnika. Czas ladowania mozna obliczyc zaleznie od natezenia pradu ktore daje ladowarka.
Pozdrawiam Przemek
Reply to
Jakubczak Przemek
Zmierz prąd ładowania jeśli wynosi nie więcej jak 0,3C to nie nastąpi przeładowanie ogniw co widać po wysokiej temperaturze ogniw np. pojemność ogniw 1000mAh to 0,3C wynosi 300 mA
Reply to
Marian
mozna prosic o zrodlo tych informacji? Na moj stan wiedzy bezpieczne, bez jakiejkolwiek kontroli, jest ladowanie pradem 0,1C. W takim przypadku przeladowanie nie jest grozne. Przy pradzie 0,3C trzeba juz kontrolowac czas ladowania, poniewaz przeladowanie bedzie grozne dla ogniw.
Pozdrawiam Darek
Reply to
Darek
Witam
A jak to obliczyć ?? posiadam pakiet 8NH - 2500 CS 9,6 V 2,5 Ah, ładawarka ładuje prądem 9,6V 150 mA , przy prądzie (chyba 8,6) mój nadajnik się wyłącza więc pakiet nie jest do końca rozładowany.
Damainos
Każdy akumulator -kwasowy,zasadowy,NiCd,NiMh moze być ładowany poprzez zródło stałego napięcia lub poprzez zródło stałego pradu tzw. zródło pradowe.Jeśli jest ładowany poprzez żródło stałego napiecia a takie ładowarki są stosowane w aparaturach to początkowy prad ładowania ogniw wynosi ok 0,3C a końcowy prąd ładowania wynosi poniżej 0,1C ponieważ w czasie ładowania wzrasta napiecie ogniw z ok.1V do 1,4V i samoczynnie obniża się prąd ładowania(tak jest dobrane szczytowe napiecie ładowarki).Nie dzieje się tak w przypadku zastosowania do ładowania tzw.żródła prądowego wtedy to przez cały czas ładowania jest ten sam prąd ładowania bez względu na napięcie ogniwa.A ogniwa Li-pol i Li-jon to już inna sprawa tam wymagany jest proces stabilizacji napięcia ładowania i wynosi 4,2 V /1 ogniwo.Przekroczenie tej wartości może być fatalne w skutkach.
Reply to
Marian
Wzorek jest nastepujacy: 2500mAh/150mA = 16,6h Ladujesz prądem ponizej 1/10 C. Dla prądow 0,1C przyjmuje sie "współczynnik ładowania" 1,4 Czyli otrzymany czas 16,6h mnozymy przez 1,4 i otrzymujemy bagatela: 23,3h
Czyli wlaczasz kompletnie rozladowany nadajnik na 24 godziny i nastepnego dnia o tej samej porze masz naladowany nadajnik.
NAPIECIE 8,6 V przy 8 ogniwach NH daje 1,075 V na ogniwo co oznacza pelne rozladowanie.
Polecam lekture:
Przemek Jakubczak
Reply to
Jakubczak Przemek
może i może :) jak i z samolotu można wyskoczyć bez spadochronu ;-), ale w przypadku NiCd i NiMh nie zaleca stosowania się metody stałonapięciowej, ponieważ akumulator może zostać uszkodzony. Poziom napięcia w przypadku NiCd i NiMh jest bardzo złym wskaźnikiem naładowania baterii. Inna sytuacja jest w przypadku Li-pol i Li-jon.
a skąd te dane? Nigdzie nie spotkałem się, że koncowe napięcie naładowania akumulatorów NiCd i NiMh wynosi dokładnie 1,4V... Nie twierdzę, że tak nie jest na 100% ale źródła do których mi był dany dostęp ustalają tą granicę dość rozmycie. Proszę wskaż mi źródło takiej informacji, jeżeli posiadasz.
nie wiem jak ta konkretna ładowarka działa, ale wiem, że nie zaleca się tej metody do powyższych ogniw.
Tu sobie tak gdybam, ale jeszcze pozostaje kwestia tego w jakie ogniwa jest wyposażona aparatura Damainosa. Pozdrawiam Darek
Reply to
Darek
Użytkownik "Darek" <energetyka@opl> napisał w wiadomości news:dhgl08$8jq$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...
Witam
Na pakiecie jest napisane :
Hochkapazitats-Nickel-Metall-Hydrid-Senderbatterie Schnelladestrom 1,5 A
Damainos
Użytkownik "DAREKRC" <dariuszzarzycki@> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@polnews.pl...
To jaki ja mam ?? :) (chyba muszę się trochę poduczyć)
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi
Reply to
Endriu
Hej
Graupner pakuje ogniwa NiMh firmy SAFT
--------- pozdrówka
mRqS
Tu sobie tak gdybam, ale jeszcze pozostaje kwestia tego w jakie ogniwa jest wyposażona aparatura Damainosa. Pozdrawiam Darek
Reply to
mRqS
No przeciez sam napisales kilka postow wczesniej: "Na pakiecie jest napisane :
Hochkapazitats-Nickel-Metall-Hydrid-Senderbatterie Schnelladestrom 1,5 A" ^^ ^ ^ poskladaj te literki pozdr Darek_J
Reply to
Darek_J
Darek_J pisze:
I wychodzi ta-t :>
Mumin Ps. A wystarczyło nieproporcjonalną czcionkę włączyć, zanim się zaczęło podkreślać :>
Reply to
Michał Mierzwa