latanie przy 30m/s ;oD

Dzis sobei polatalem moim szybowcem przy wietrze okolo 30m/s. Musze
przyznac, ze przy takim wietrze model momentalnie winduje sie na holu
gomowym do pionu. Mialem 50m gumy + 200m zylki i to bylo to .
Nieststy nie mialem modelu dowazonego na taki wiatr, no i do gory model
prawie stal w miejscu. Mozna bylo troche posmigac i pokrecic baczkow. Dwa
razy trzeba bylo uciekac do auta pzred burza gradowa, ale co tam.. ;o)
Dodatkow poszlifowalo sie ladowanie w takich warunkach - ech te rotory
przyziemne ;oD
Model oczywiscie caly.
Reply to
sector
30m/s to 108km/h, jestes pewien? =) Np. dzisiaj w Wawie mialo byc tylko ~25km/h(~7m/s).
=)
Reply to
Doman
U¿ytkownik "sector" snipped-for-privacy@WYWALosw.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:cr901j$gom$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...
Raz latalem przy powiewach do 20 m/s czyli 72 km/h (srednio 50 km/h) ale to byl szybki 2,5 metrowy model na RG-15.okolo 1,6 kg.i bylo to na zboczu...czyli model pochylony, na malych katach i niskim wpsolczynniku sily nosnej - klapach do gory... i ledwo sie dalo latac. na plaskim terenie sobie tego absolutnie nie wyobrazam..
Z reszta rasowe,calolaminatowe, 3 metrowe F3B dobalastowane dwoma kilogramami olowiu (lacznie kolo 4,5 kilo do lotu) wystrzelony z wyciagarki lata "na predkosc" 130-150 km/h przy czym lot trwa cale 16-21 sekund :D z wysokosci ponad 230m.. wiec jak latales przy wietrze 108 km/h termicznym modelem bez balastu z gumy ?
Reply to
KrzysiekP.
Jak latawcem ;o))) 2m First z Blejzyka o masie okolo 800g ;oD Tak jak pisalem - start z gumy pionowo w gore i po paru sekundach w swiscie model juz na max mozliwy w gorze. odczepienie, model pod wiatr leci tylem z wiatrem ;o) Male oddanie steru i mozna troche do przodu. Nawrot gora, dolem lub bokiem i z duza predkoscia model leci z wiatrem. Nawrot przy ziemi pod wiatr i model laduje jak helikopter. Tylko trzeba uwazac na rotory przt ziemi, ale .... trening czyni mistrza :oE. Juz nie pierwszy raz "latam" w takich warunkach. Koledzy ze spalinowkami neiststy popsuli sobie troch emodele (do naprawy). Wiatr moze nei wial ciagle 30m/s, ale w porywach pewnie tyle mial. Nie mialem nieststy wiatromierza, ale taka predkosc byla w dokladnych prognozach i teraz jest potwierdzenie, ze faktycznie tyle bylo (okolo).
ps. gdybym sie nie wyczepil do gory, moglbym sobi tak wisciec, tam na gorze jak latawiec caly czas ;o)
Reply to
sector
pk, to bylo 30km/h jednak a nie 30m/s ;o|
SORRY! ;o)
Reply to
sector
eeeeeeeeeehhh, a już patrzyłem na plany Firsta, z czego on jest zrobiony :-))) Pozdrawiam Arek
Reply to
arekWYTNIJTO
=P Wiedzilem! Czyli 8.3m/s(30km/h). Luzik, latalem w takim wietrze, moze nie szybowcem ale Now 7 =] Fajnie bylo =)
Reply to
Doman
Witam! Ja dzisiaj latalem pod Wroclawiem styropianowym Sztukasem z FSK (elektryk, masa startowa ok. 450g) Co za wrazenia... :D Jak juz sie wzbilem (start z ziemi - rozbieg 1m) i rzucalo mna jak lisciem zastanawialem sie jak to zrobic zeby nie strzaskac modelu ale udalo sie - caly i zdrowy :D Lot oczywiscie WYLACZNIE pod wiatr z predkoscia wzgledem ziemi jakies 0.5 m/sek :))) (zadnych nawrotow, bo bym musial szukac modelu w pobliskim lesie, hehehe :D
Pozdrawiam Grzesiek
Reply to
Grzegorz Wiernik
A ja calkiem niedawno(z 1-2 miesiace temu) odkrylem iz latanie w duzym wietrze to olbrzymia frajda =] Poprostu strasznie mi to sie podoba i juz! Bez wiatru nie ma takiej zabawy - adrenalina =) O kurka chyba jestem nalogowcem... =P
Reply to
Doman
Witam ! Kolego czy ty widzia³e¶ w ¿yciu wiatr 30 m/s? Pozdrawiam Jerzy
U¿ytkownik "sector" snipped-for-privacy@WYWALosw.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:cr901j$gom$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...
Reply to
Jerzy
sprostowalem pozniej - chodzilo oczywiscie o 30km/godzine
Reply to
sector
Witam.
Ja swoim skrzydełkiem latałem przy maks. 18m/s. Model latał do tyłu ;-) o ile nie nurkował pod kątem 45st. Wtedy dało się do przodu. Przy prawie 30m/s kiedy go wyrzuciłem od razu poleciał z wiatrem, bez możliwości sterowania i na szczęście wylądował kilkaset metrów dalej bez uszczerbku. Więcej nie próbowałem. Ale tak do 15m/s. lata się z dużą frajdą.
Sebastian
Reply to
artmedia2WYTNIJTO