Maskowanie detali przy malowaniu Humbrolami

Witam
Pytanie chyba do kolegów budujących modele redukcyjne.
Maluję model RC elektryk farbkami Humbrola, areografem. Niektóre fragmenty
po pomalowaniu musiałem zamaskować bo inne powierzchnie muszą mieć inny
kolor. Zastosowałem malarską taśmę papierową, taką żółtawą. Wydawało mi się,
że ma dość słaby klej i będzie o.k. Niestety taśma odchodzi wraz z płatami
farby, szczególnie z powierzchni laminatu szklanego. Powierzchnia była
zmatowiona i odtłuszczona, a mimo to farba odrywa się z taśmą maskującą w
różnych miejscach, losowo. Macie na to jakiś sposób?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Marek Popów
Latające RC
Reply to
Marek Popów
Cześć Marku,
laminatu nie wystarczy tylko odtłuścić. Tak jak i inne tworzywa sztuczne wymaga specjalnego podkładu. Takiż, w aerozolu można kupić np. w sklepach motoryzacyjnych lub nawet w "baumarktach". Natrysnąć bardzo cieniutką warstwą i po wyshnięciu leciutko przeszlifować papierem 400 lub lepiej 600. Te podkłady są często bezbarwne. Niedobrze wtedy widać, gdzie i jak grubo pryśnięte. Najlepiej wyszukać taki lekko szary lub białawy. Niestety nie zawsze na opakowaniu jest to napisane...
Jeszcze jedno - ten podkład nadaje się też do przygotowania folii do malowania.
Pozdrawiam Piotr
Piotrp_de
U¿ytkownik "Piotrp_de" <piotrp snipped-for-privacy@op.pl napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...
Cze¶æ, szary podk³ad z aerozolu pry¶niêty na laminat szklano-epoksydowy po zaschniêciu, ku mojemu zdziwieniu nie mogê paznokciem zdrapaæ tak mocno trzyma. Ta¶ma klej±ca mo¿e mu he...he... Tego podk³adu ju¿ nie ma w sklepach, ale s± pewnie inne równie dobre. Trzeba te¿ malowaæ cienko, odrywaæ ta¶mê zaraz po przyschniêciu farby nie czekaæ. Odrywaæ ta¶mê w kierunku ta¶my a nie farby. O malowaniu to mo¿na by ze dwa tomy napisaæ a i tak zawsze cos trzeba poprawiaæ. Pozdrawiam Andre.
Reply to
Andrzej
mo¿esz te¿ spróbowaæ z inn± ta¶m± - z moich do¶wiadczeñ mniej destrukcyjny by³ scotch - jasnoniebieski
pozdrawiam krzysztof
Reply to
krall
Witam Dziekuję wszystkim, którzy dali mi konstruktywne rady w tym wątku. Na pewno je wykorzystam. Pozdrawiam Marek Popów Latające RC
----- Original Message ----- From: ""Marek Popów"" snipped-for-privacy@gdansk.home.pl> To: snipped-for-privacy@newsgate.pl Sent: Sunday, December 04, 2005 8:06 AM Subject: Maskowanie detali przy malowaniu Humbrolami
Reply to
Marek Popów