Napęd do Fokkera

Witam
A było to tak. Wpadły mi w ręce plany modelarskie z Fokker'em D-VIII na
pokładzie. Niewiele myśląc chwyciłem za arkusz depronu jakiś nożyk linijke i
tak w 1 popołudnie powstał kadłub. Skrzydła to już inna historia ale do
rzeczy. Chodzi mianowicie o to ze powstały kadłub ma w widoku z przodu
powierzchnie wielkości płyty CD co powoduje ze zasłania połowę śmigła 10x6.
Przezco obawiam się ze na takim śmigle bedzie za duzo "pary" szło w
"gwizdek". Zastanawiam śię wiec jaki silnik należeło by wykonać aby mógł
kręcić śmigiełkiem ~12x5-6 i jednocześnie zeby mozna go zasilić z pakietu
3s1p 1500mAh 12C czyli zeby pobieral max gdzieś w okolicach 15A dawał około
500g ciągu na tym śmigle. Jaki to musiał by byc stator (ilość zębów,
średnica i grubość) jakim drutem nawinąć i czy to wogule osiągalne. A moze
macie jakieś gotowe projekty na których mógłbym się oprzeć.
Pozdrawiam
Addriano
Reply to
Addriano
Oczekiwane przez Ciebie osiągi uzyskuję ze streamera 18 zębowego (pakiet 2s1p). Małe obroty, duży moment, a więc jak najbardziej do dużych śmigieł. O ile sobie przypominam, nawinięty jest 10 zw na ząb drutem 0,7mm. Klasycznie ABCABC...
Tomek (cobra)
Użytkownik "Addriano" snipped-for-privacy@konin.lm.pl> napisał w wiadomości news:e9far2$9m2$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Reply to
Tomasz Rudnik
Domyslam sie, ze stosowales 24 magnesy. Mozna wiedziec jakiej wielkosci to byly magnesy?
Pozdrawiam
Darek
Reply to
DJ
Prawdopodobnie 24 magnesy (nie mam tego przed oczami). Po dwa magnesy (jeden na drugim) chyba 5x5x1,2. Pokrycie nieduże - na oko 60 - 70%. Wyszła nieduża szczelina bez przerabiania oryginalnego rotora. Bardzo fajny silnik. Właściwie nie wykorzystuję jego mocy. U mnie kręci śmigłem coś koło 9x4, pobierając koło 6,5A z pakietu 3s. Ciąg koło 500 g. A może dać z siebie o wiele więcej. Napędza depronowego górnopłata 140 cm rozpiętości, 800g masy.
Tomek (cobra)
Użytkownik "DJ" snipped-for-privacy@galkom.com.pl> napisał w wiadomości news:e9fj2m$afr$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Reply to
Tomasz Rudnik
Poprawka: silnik nawinięty 13 zwojów drutem 0,7mm. Śmigło 9x6, masa modelu koło 750 g.
Tomek (cobra)
Użytkownik "Tomasz Rudnik" <tomasz.rudnik(removeit)@ata-int.com.pl> napisał w wiadomości news:e9fk9e$enl$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Reply to
Tomasz Rudnik